Situaci, v jaké nový model vstoupí v červnu na trh, výstižně charakterizoval Lubomír Kopecký, vedoucí prodeje Škoda Auto pro tuzemský, středoevropský a asijský trh: "Současná octavia obnovila prestiž značky a je důkazem, že se nám podařilo vymyslet nadčasové auto. Vždyť ještě loni vytvořila octavia prodejní rekord: 165 tisíc kusů."
Na rozdíl od mladoboleslavské Škodovky jiné automobilky zápolí s typickým jevem: když na veřejnost proniknou zprávy o připravovaném nástupci některého modelu, dochází k citelnému poklesu prodeje toho předchozího.
Premiéra Škody Octavia v Ženevě |
Podobně jako předchozí model i nová octavia má jednu zvláštnost, která se v průběhu posledního desetiletí už změnila v charakteristický rys celé značky: je z největších v nižší střední třídě, respektive z nejmenších ve třídě střední. To je to, čím se značka chlubí. A oprávněně. Umí za solidní peníze nabídnout "kus auta navíc".
Octavia toho dosahuje především velikým zavazadlovým prostorem. A ta nová ho má ještě větší. K němu přibylo víc místa, tolik potřebného, i na zadních sedadlech.
Nová octavia: první jízdní dojmy |
Také již vzpomínaný přírůstek centimetrů na zadních sedadlech jsme si vyzkoušeli a můžeme potvrdit, že nová octavia konečně může sloužit jako taxi i v případě, že řidič nemá pod 160 centimetrů nebo kolena vytrčená až k volantu.
První příležitost k ověření kvalit i případných nedostatků nové octavie nabídla praktická světová premiéra vozu, kterou Škoda Auto situovala na řecké silnice. |
Při stavbě karoserie nové octavie přibylo vysokopevnostních materiálů, což má vliv na další zlepšení její tuhosti. Tuto vlastnost sice posádka ve voze sotva postihne, ale projevuje se to příznivě jak v lepších jízdních vlastnostech, tak i v oblasti pasivní bezpečnosti. |
Konstruktéři správně naladili podvozek, vycházející z nového golfu, i když proti němu je nová octavia bezmála o čtyřicet centimetrů delší a ještě o více než metrák těžší. |