Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia: nadčasové auto

  18:16aktualizováno  18:16
Předchozí octavia si vydobyla pověst solidního a spolehlivého vozu s obrovským kufrem a ještě jednou podstatnou předností - vysokou hodnotou, a to i ojetého automobilu při prodeji po letech provozu. Což symbolizovalo vysokou kvalitu a trvanlivost dílenského provedení. Bude taková i její nástupkyně?

Situaci, v jaké nový model vstoupí v červnu na trh, výstižně charakterizoval Lubomír Kopecký, vedoucí prodeje Škoda Auto pro tuzemský, středoevropský a asijský trh: "Současná octavia obnovila prestiž značky a je důkazem, že se nám podařilo vymyslet nadčasové auto. Vždyť ještě loni vytvořila octavia prodejní rekord: 165 tisíc kusů."

Na rozdíl od mladoboleslavské Škodovky jiné automobilky zápolí s typickým jevem: když na veřejnost proniknou zprávy o připravovaném nástupci některého modelu, dochází k citelnému poklesu prodeje toho předchozího.


Premiéra Škody Octavia v Ženevě
O tom, že octavia výrazně posílila renomé značky, vypovídá i to, že podle průzkumů ještě v roce 1996 bylo vozům s okřídleným šípem věrno 20 procent lidí, avšak loni již 60 procent. "Naši zákazníci na prvním místě hodnotí přesně to, čím chceme vítězit - vysokou užitnou hodnotu za vydané peníze," říká Kopecký.

Podobně jako předchozí model i nová octavia má jednu zvláštnost, která se v průběhu posledního desetiletí už změnila v charakteristický rys celé značky: je z největších v nižší střední třídě, respektive z nejmenších ve třídě střední. To je to, čím se značka chlubí. A oprávněně. Umí za solidní peníze nabídnout "kus auta navíc".

Octavia toho dosahuje především velikým zavazadlovým prostorem. A ta nová ho má ještě větší. K němu přibylo víc místa, tolik potřebného, i na zadních sedadlech.


Nová octavia: první jízdní dojmy
"Naše konkurence povyrostla, my také," charakterizuje přírůstek Oldřich Brabec, šéf projektu nové octavie. Ale buďme konkrétní: nová octavia je v nižší střední třídě nejdelší, když narostla o 6,5 centimetru, čímž o 5 centimetrů předstihuje jiného dlouhána, Hyundai Elantra. Má zcela suverénně největší kufr; s jeho 560 litry objemu předstihuje o celých 40 litrů druhého v pořadí, Renaulta Mégane, a dokonce o 60 litrů jiného "velikána", SEAT Toledo.

Také již vzpomínaný přírůstek centimetrů na zadních sedadlech jsme si vyzkoušeli a můžeme potvrdit, že nová octavia konečně může sloužit jako taxi i v případě, že řidič nemá pod 160 centimetrů nebo kolena vytrčená až k volantu.

První příležitost k ověření kvalit i případných nedostatků nové octavie nabídla praktická světová premiéra vozu, kterou Škoda Auto situovala na řecké silnice.

Při stavbě karoserie nové octavie přibylo vysokopevnostních materiálů, což má vliv na další zlepšení její tuhosti. Tuto vlastnost sice posádka ve voze sotva postihne, ale projevuje se to příznivě jak v lepších jízdních vlastnostech, tak i v oblasti pasivní bezpečnosti.

Konstruktéři správně naladili podvozek, vycházející z nového golfu, i když proti němu je nová octavia bezmála o čtyřicet centimetrů delší a ještě o více než metrák těžší.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.