Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Octavia: ohlasy jsou vesměs kladné

  20:56aktualizováno  20:56
Nová Škoda Octavia odhalila svou tvář. Oficiální premiéru si odbude za necelý měsíc na ženevském autosalonu. Domácí předpremiéra byla nenápadná. První ohlasy: zatím jsou vesměs kladné.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

Stalo se to, co se obecně očekávalo; nová octavia povyrostla, přitom zůstala podobná stejnojmennému vozu předchozí generace. Je to trend typický pro valnou většinu vozů z koncernu VW. "Prostě klasika," komentuje lakonicky první snímky Tomáš Bílý, vedoucí servisu NH Car v Praze, který se specializuje právě na vozy koncernu VW.

Víc místa vzadu
Není žádným tajemstvím, že východisko pro technické řešení octavie tvoří golf poslední, páté generace, loňská novinka VW. Tedy stejná platforma, na které již jezdí modely Audi A3 a velkoprostorový VW Touran. Ale proti golfu je octavia citelně větší.


TEST Audi A3: rychlé, silné, ale drahé


TEST Volkswagen Touran: motor láká, cena odrazuje

Ve srovnání s dosavadní octavií povyrostla do všech stran, což pasažéři přivítají zejména v prostoru před zadními sedadly. Ale nabyla i v zavazadlovém prostoru. Dvaatřicet litrů k dosavadním, už tak hodně nadstandardním 528 litrům objemu kufru z ní činí skutečného bumbrlíčka ve své třídě.

Míří do vyšší třídy?
Do jaké třídy se vlastně novinka řadí? Se základem společným s golfem a malým audi by vlastně patřila do nižší střední třídy, jako například Opel Astra či Renault Mégane. Jenomže škodovácký trend poslední doby - stavět auta velká (rozuměj užitečná dostatkem prostoru) - jako by byl otcem myšlenky zařadit octavii již o třídu výš, tedy do kategorie střední.

Jenomže... i když na délku povyrostla o 65 milimetrů, stále jí hodně přes 10 centimetrů chybí do 470 centimetrů, které se považují pro střední třídu za klasickou míru. Tu má například etalon této třídy, sourozenec z koncernu, VW Passat (přesně 4703 milimetrů). Zajímavost: nová octavia je na milimetr stejně vysoká jako passat, a dokonce o 23 milimetrů širší.

Zachování identity
"No, nevypadá špatně," hodnotil snímek na titulní stránce MF DNES 30.1. náhodný čtenář, Josef Syrový, zastižený ráno u novinového stánku, když se právě začítal do článku o novince. "Tak nějak jsem si ji představoval. Mám teď octavii s nafťákem, a když tu novou vidím, až mi napřesrok doběhne leasing, asi značku měnit nebudu. Záleží ovšem na ceně, jestli ji nenapálí moc vysoko."

INFOGRAFIKA nová Octavia: popis změn
"Musím vysoce ocenit zachování identity vozu," říká Tomáš Hyan, šéfredaktor odborného časopisu Automobil Revue a jediný český zástupce v mezinárodní porotě soutěže Auto roku. "Připomíná to jasně pokračování dosavadního úspěšného modelu Octavie, ale zároveň je to také dost nové auto. Sympatická je symbióza robustnosti a dynamičnosti, kterou na první pohled působí."

Nové moderní motory v nabídce
Boční profil nové octavie je s ohledem na požadovanou aerodynamiku dnešních vozů této velkosti prakticky dán a sotvaco propastně rozdílného lze vymyslet.
"Žádné velké překvapení," hodnotí vůz šéf servisu Tomáš Bílý. "Nečekal jsem vlastně nic dramaticky jiného. Nezbylo než si jen pohrát s tvarem čelní masky a světlometů. Líbí se mi blinkry ve zpětných zrcátkách. Není to dnes sice také už nic nového, ale je to praktické."

VŠE O OCTAVII:

Nesmrtelná octavia je vizitkou Škody
Octavia bude brzy jako kombík
Škoda Octavia bude nová i uvnitř
Octavia druhé generace: novější, než se čekalo
TEST Škoda Octavia kombi 4x4 1.8 T Laurin&Klement
TEST Škoda Octavia 1.6 LPG
Ojetá Škoda Octavia - slušný výběr za vyšší cenu

Pod kapotou zůstávají vyzkoušené motory: tedy základní benzinové 1,4 a 1,6 litru a dva naftové 1,9 a 2,0 TDI. Obohacením nabídky jsou novinky koncernu, motory 1,6 a 2,0 s přímým vstřikem benzinu. "Kvituji s povděkem, že zůstala přední náprava už osvědčené koncepce," končí se svým prvním hodnocením novinky technik Tomáš Bílý.

"Po počátečním vychytání drobných nedostatků už s ní nejsou žádné problémy. A naopak změna v zavěšení zadní nápravy slibuje ještě lepší jízdní vlastnosti, a ty má dosavadní octavia už tak velmi dobré. Věřím, že novinka bude pokračovat v duchu dosavadní octavie: že to zase bude nejspolehlivější auto, jež se u nás vyrábí."

Ženevský autosalon otevře brány pro veřejnost již 4. března. Veškeré dění můžete jako vždy sledovat od svého počítače - naši redaktoři pro vás budou už od 2. března připravovat reportáže přímo z místa dění. Těšit se můžete nejen na novou octavii, ale i na spoustu dalších zajímavých vozů.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.