Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda Citigo se poprvé představuje naživo v Česku

  10:03aktualizováno  11:08
Nová Škoda Citigo startuje ke svým prvním kilometrům na českých silnicích. Poslední říjnový den začínají první novinářské jízdy, zahajuje se na pražském letišti.

Nový městský cvrček se značkou Škody je už sedmou modelovou řadou české značky. První sériový kus vyjel ve čtvrtek 13. října z bratislavské linky fabriky VW.

Fotogalerie

Ještě letos začne Škodovka nabízet model Citigo v Česku. Další evropské země budou následovat počátkem léta 2012.

Prozatím bude k mání jen třídveřová. Pětidveřová verze bude v nabídce až od roku 2012.

Citigo odveze čtyři cestující. Má délku 3,56 metru, široké je 1,65 metru a vysoké 1,48 metru.

"Líbí se mi, že je to stále škodovka, i když za jejím vývojem stojí hlavně Volkswagen," řekl pro iDNES.cz automobilový odborník Českého rozhlasu Petr Jansa. "Má v interiéru spoustu dobrých nápadů, které jsou jednoduché a levné na výrobu, ale potěší svou praktičností. Moc se mi líbí sítě v kufru, do kterých se uloží malé věci. Na přístrojovce je háček na kabelku nebo držák na fotku nebo třeba na parkovací lístek," vypočítává. Líbí se mu také třeba originální držák na mobil nebo chytře vyřešený držák na nápoje a chválí nové motory.

Může se hodit

Uvažujete o koupi auta a líbí se vám škodovka? Vyberte si z pestré nabídky na Automodul.cz.

Při zahájení prodeje bude možno vybírat ze dvou nových, výhradně benzinových tříválců: oba mají zdvihový objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V roce 2012 se navíc vedle ručně řazené převodovky objeví také pětistupňová automatizovaná převodovka.

Největším problémem na českém trhu bude pro Škodu Citigo zpočátku výhradně třídveřová karoserie. "Citigo není auto pro český trh. Stane se jím, až dorazí pětidveřová verze," vysvětluje Petr Jansa. "To bude ideální auto pro mladé i starší zákazníky, kteří nejezdí na dlouhé vzdálenosti. Nebo také pro ty, kteří na větší auto 'nedosáhnou'."

O ceně se zatím spekuluje, první odhady mluvily přibližně o 180 tisících korunách, Petr Jansa tipuje částku o deset tisíc nižší. Oficiálně Škoda oznámí základní cenu v pondělí 31. října večer. Jak zjistil štáb iDNES.cz přímo na místě, o ceně ještě dopoledne diskutovalo vedení automobilky.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.