Nová Škoda Citigo se poprvé představuje naživo v Česku

  • 280
Nová Škoda Citigo startuje ke svým prvním kilometrům na českých silnicích. Poslední říjnový den začínají první novinářské jízdy, zahajuje se na pražském letišti.

Nový městský cvrček se značkou Škody je už sedmou modelovou řadou české značky. První sériový kus vyjel ve čtvrtek 13. října z bratislavské linky fabriky VW.

Ještě letos začne Škodovka nabízet model Citigo v Česku. Další evropské země budou následovat počátkem léta 2012.

Prozatím bude k mání jen třídveřová. Pětidveřová verze bude v nabídce až od roku 2012.

Citigo odveze čtyři cestující. Má délku 3,56 metru, široké je 1,65 metru a vysoké 1,48 metru.

"Líbí se mi, že je to stále škodovka, i když za jejím vývojem stojí hlavně Volkswagen," řekl pro iDNES.cz automobilový odborník Českého rozhlasu Petr Jansa. "Má v interiéru spoustu dobrých nápadů, které jsou jednoduché a levné na výrobu, ale potěší svou praktičností. Moc se mi líbí sítě v kufru, do kterých se uloží malé věci. Na přístrojovce je háček na kabelku nebo držák na fotku nebo třeba na parkovací lístek," vypočítává. Líbí se mu také třeba originální držák na mobil nebo chytře vyřešený držák na nápoje a chválí nové motory.

Při zahájení prodeje bude možno vybírat ze dvou nových, výhradně benzinových tříválců: oba mají zdvihový objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V roce 2012 se navíc vedle ručně řazené převodovky objeví také pětistupňová automatizovaná převodovka.

Největším problémem na českém trhu bude pro Škodu Citigo zpočátku výhradně třídveřová karoserie. "Citigo není auto pro český trh. Stane se jím, až dorazí pětidveřová verze," vysvětluje Petr Jansa. "To bude ideální auto pro mladé i starší zákazníky, kteří nejezdí na dlouhé vzdálenosti. Nebo také pro ty, kteří na větší auto 'nedosáhnou'."

O ceně se zatím spekuluje, první odhady mluvily přibližně o 180 tisících korunách, Petr Jansa tipuje částku o deset tisíc nižší. Oficiálně Škoda oznámí základní cenu v pondělí 31. října večer. Jak zjistil štáb iDNES.cz přímo na místě, o ceně ještě dopoledne diskutovalo vedení automobilky.