Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novou Škodu Fabii načapali při testech na slavném okruhu

  15:25aktualizováno  15:25
Představení nové Škody Fabie je otázkou několika měsíců. V mladoboleslavském vývojovém centru, známé Česaně, už dokončují finální odladění vozu. Fabii kvůli tomu vyvezli i na světoznámý přetěžký okruh Nürburgring. Tam ji nafotil špionážní fotograf.

Škodu Fabii nafotil při testech špionážní fotograf Stefan Baldauf. | foto: S. Baldauf/SB-Medien

Může se hodit

Také chcete novou škodovku? Vyberte si vůz této značky na Automodul.cz.

Luboš Vlček, šéf českého zastoupení značky Škoda Auto, pro iDNES.cz na autosalonu v Ženevě začátkem března upřesnil, že se fabia objeví u prodejců Škody v České republice na přelomu roku 2014 a 2015. Jen krátce po uvedení pětidveřového hatchbacku má dorazit také kombík. A ten má být jednou z nejdůležitějších zbraní nové generace. 

Předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch se totiž podle informací iDNES.cz nechal na jedné z interních "předváděček" chystaných novinek slyšet, že fabia kombi, kterou viděl, bude jedním z nejkrásnějších aut celého koncernu. Potvrzují to i zdroje z automobilky, které fabii viděly na vlastní oči.

Fabia dostane hranatější tvary, které vyznávají nové škodovky. Je to patrné i z...

Fabia dostane hranatější tvary, které vyznávají nové škodovky. Je to patrné i z fotografií maskovaného vozu.

Stále hlasitěji se mluví ještě o třetí karosářské variantě fabie. Důležitý model značky by měl opět dorazit i jako sedan. Ten nabízela Škoda u první generace fabie, u stávající druhé tříprostorové provedení chybí. Sedan je totiž důležitý pro velké mimoevropské trhy jako Čína s Indií, kde je tato karosářská verze velmi žádaná. 

Oficiální světovou premiéru by měla nová fabie mít na podzim na autosalonu v Paříži. Dá se ale čekat, že Škoda novou fabii představí dříve. Pokud dodrží strategii uplatněnou u předchozích modelů, můžeme se na první obrázky a informace těšit v průběhu léta. 

Náběh výroby je totiž naplánovaný po celozávodní dovolené, kterou mají Škodováci v červenci. Podle dobře informovaných zdrojů MF DNES je start výroby naplánovaný na 35. týden roku 2014, to připadá na poslední srpnový týden.

Podle neoficiálních zpráv má být nová fabia nižší, širší, ale pořád stejně prostorná a hlavně v designovém stylu, který škodovkám naordinoval šéfdesignér Jozef Kabaň.

Fotogalerie

Fabia téměř jistě dostane hranaté přední světlomety, kapotu s charakteristickým nosem nesoucím logo automobilky a rovné ostré linky na karoserii. Na maskovaném prototypu zaujme výrazně skloněný zadní sloupek. Dynamicky tvarovaná záď má ale ukrývat na svou kategorii hodně velký kufr, jak je u škodovek zvykem.

Fabia určitě dostane hranatější tvary podobné dalším novým modelům škodovky. Je to viditelné i na prvních snímcích zamaskovaného auta při testech na německém Nürburgringu.

Současnou podobu má fabia od roku 2010:

Oproti původním informacím se dost výrazně změní technika. Nová fabia totiž nemá dostat technický základ (podvozkovou platformu) stávajícího Volkswagenu Polo, o čemž se hodně spekulovalo, ale přijede na moderní chloubě koncernu VW, modulární platformě MQB.

Ta je velmi variabilní, nyní ji využívá Škoda Octavia, VW Golf, Seat Leon a Audi A3, počítá se s ní ale i pro malé vozy. Podle informací ze zákulisí se o MQB pro fabii rozhodlo proto, že je toto unifikované řešení jednodušší a levnější z pohledu výroby, než držet dvě platformy. Nový VW Polo a Seat Ibiza, které dorazí v závěsu za fabií, totiž MQB dostanou určitě.

Základním motorem pro fabii bude tříválcový atmosférický litrový benziňák ze Škody Citigo (pravděpodobně silnější 55kilowattové provedení). O stupeň výš bude provedení tohoto motoru s turbodmychadlem, které nahradí dosud používaný agregát 1,2 TSI. Motor 1,0 TSI má mít v polu 70, nebo 81 kW a 200 Nm, u fabie by to mělo být stejné. Další novinkou je zcela nový naftový tříválec 1,4 TDI. 

Dá se také čekat, že Škoda připraví také fabii spalující zemní plyn. Naopak sportovně laděná verze RS už z plánů vypadla. O dalších technických novinkách přichystaných pro novou fabii čtěte zde

Nürburgring

Proslulý okruh, kde se konala Grand Prix Německa a na kterém při ní v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. To je Nürburgring. Kvůli Laudově hrozivé nehodě se na neskutečně náročném a velmi nebezpečném okruhu už závody F1 nejezdí. 

Nahradil ho nově vybudovaný "nový Nürburgring". Na jednadvacetikilometrové Nordschleife (severní smyčce) v lesích pohoří Eifel dnes ladí podvozky svých modelů nepřeberné množství automobilek. Slavný okruh brousí hlavně sportovní vozy..

Na okruh míří také davy nadšených řidičů, kteří si chtějí vyzkoušet své umění a rozpumpovat adrenalin. V zatáčkách Severní smyčky ztratí kuráž i největší suverén. Po úzkém okruhu se valí nabroušené hatchbacky, ječící supersporty, upravené speciály a mezi nimi prolétávají motorkáři. Dlouhý okruh si i zkušený pilot zapamatovává jen velmi pomalu. Bojí se tu snad každý. Havárie jsou na denním pořádku.

Dobrý čas z Nordschleife značí punc kvality a závodnické geny. Zajetými časy z Nordschleife se automobilky chlubí před zákazníky a posmívají se pomalejší konkurenci.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.