Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová fabia se začíná odhalovat, ukázala světlo

  14:02aktualizováno  14:02
V Mladé Boleslavi se vše připravuje na rozběh výroby nové generace důležitého modelu. Po Česku jezdí prototypy fabie s lehkým maskováním, protože vzhled je stále ještě tajný. Škoda však už zveřejnila první oficiální informace o motorech a obrázek přední lampy.

Světlo nové Škody Fabie | foto: Škoda Auto

Třetí generaci fabie Škoda představí začátkem října 2014 na autosalonu v Paříži. Po skice se automobilka na svém facebookovém profilu pochlubila obrázkem předního světla.

Může se hodit

Líbí se vám Škoda Fabia? Vyberte si svoji novou fabii na Automodul.cz.

V porovnání s předchůdkyní má být nová fabia až o 17 % úspornější, ovšem měřeno oficiální metodikou, která nedokáže nasimulovat reálný provoz. Absolutní hodnoty spotřeby tedy nelze brát vážně, ale i tak platí, že by nová Fabia měla být o něco úspornější. Připravená je na to dobře, protože velkou roli ve snižování emisí (se kterým přímo souvisí spotřeba) hraje hmotnost. A tu vývojáři dostali u základního provedení pod tunu, přesně na 980 kg. Oproti stávající generaci je to vždy alespoň padesátikilová úspora (vzhledem k bohatší výbavě oproti předchůdkyni), v některých provedeních je to úspora až 65 kilogramů.

Fotogalerie

Všechny motory jsou nové. Čtyři benzinové a tři naftové motory splňují emisní normu EU 6, která bude platná od podzimu letošního roku.

Motory jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Převodovky budou převážně pětistupňové, ručně řazené, pro některé verze bude k mání za příplatek dvouspojkový automat DSG.

Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem. Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

"Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny," upřesňuje David Haidinger ze Škody Auto.

Zájemci o naftový motor budou volit jednu ze tří výkonových variant nového...

Zájemci o naftový motor budou do fabie volit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem.

Všechny jsou osazené přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňované turbodmychadlem. "Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW. U novinky je však těchto parametrů dosaženo při nižším zdvihovém objemu," upozorňuje Haidinger.

Škoda připravuje i variantu GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která na trh přijde koncem roku 2015. Ta se má díky pneumatikám se sníženým valivým odporem a úpravám aerodynamiky dostat na tabulkovou spotřebu 3,1 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 82 g/km. Podle hladiny vypouštěných emisí se v mnoha zemích západní Evropy platí daně z motorového vozidla.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.