Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Fabia Combi v testu. Líbí se jí v zatáčkách, boduje kufrem

aktualizováno 
Tradičně střižené malé kombíky jsou na vymření. O to víc potěší, když přijede takový, který kromě obřího zavazadelníku nabídne i skvělé jízdní vlastnosti. Vyzkoušeli jsme ho při prvních testovacích jízdách ve Francii.

Kdo z vás to má, pánové? Zlidovělá „hláška“ jednoho z bývalých premiérů sedí i na nejnovější přírůstek v portfoliu největší tuzemské automobilky. Odpověď: ve třídě malých vozů nikdo.

Může se hodit

Rádi byste jezdili Škodou Fabia? Nechce se vám objíždět autobazary? Vyberte si z největší nabídky těchto vozů na Automodul.cz.

Ve hře na kufrovanou škodovka vyhrává nad všemi. Jen namátkou: 530 litrů je o 50 více, než nabízí Ford Focus kombi, a stejně jako má Hyundai i30 Combi nebo Toyota Auris Touring Sports. Jenže to všechno jsou vozy o třídu větší – a také dražší. Jejich ceny začínají u hranice 300 tisíc korun, u fabie je to o 40 tisíc méně.

Škoda Fabia Combi
Škoda Fabia Combi

Do obřího kufru nového kombíku dáte dovolenkovou výbavu pro čtyřčlennou rodinu. A když její členové nastoupí do auta, v kabině se rozhodně mačkat nebudou. Fabia totiž narostla ve všech směrech kromě výšky. A zvlášť vepředu „v loktech“ je to hodně znát, žádné jiné auto této velikosti podobnou službu neposkytne.

Škodovka dobře ví, co dělá, když servíruje jako jedna z mála automobilek malé kombi (kromě sesterského Seatu to dělá už jen Renault). Ostatní se rozjeli na módní vlně malých SUV a podobných hezkých, ale ne tak praktických aut.

Jenže česká značka doteď prodala přes 1,1 milionu kombíkových fabií, takže si je jistá, že zájem o tento tradiční chalupářský a rodinný (i služební) vůz alespoň v Evropě je.

Škoda Fabia Combi

Nejslabší verze překvapila

Prodloužená verze malé škodovky se v těchto dnech začíná prodávat, naše redakce ji už krátce otestovala na silnicích jižní Francie. Nejvíce času jsme strávili s modelem, který nás enormně zajímal: jediným tříválcovým benzinovým motorem v nabídce, základním „litrem“.

A pro ty, kteří si dražší verzi nemůžou dovolit, máme skvělou zprávu: i s autem, které v základní výbavě stojí 263 tisíc korun, se jede hezky. Dokonce až nepravděpodobně hezky, alespoň v obsazení dvoučlennou osádkou a jejími zavazadly.

Škoda Fabia Combi

Dynamika plně naloženého auta bude jistě horší, ale na běžné ježdění postačí. Ostatně výkon 55 kW mívala v první generaci fabia až se čtrnáctistovkou.

První překvapení se dostaví už po nastartování. Na neutrál se tříválec MPI trochu chvěje a drnčí, ale mnohem méně než u předchozí generace motorů HTP. Stejně jako ony se však ochotně vytáčí, i díky pětistupňové manuální převodovce poskládané „nakrátko“.

Doménou této motorizace je hlavně jízda po městě a okolí, tady se motor pohybuje v nižších otáčkách, na něž je stavěný. Odspoda zatahuje krásně svižně a při 50 km/h v pohodě jede na nejvyšší pětku.

V městském provozu jsme jezdili za 7,4 litru, nejlépe pak vycházely okresky (i přes značné převýšení v serpentinách), kde jsme dosáhli spotřeby 6,2 litru na 100 km.

Škoda Fabia Combi

Dálnice ale není pro tuto motorizaci to pravé. Agregát je sice utlumený výborně, takže hlukem příliš neobtěžuje, na dálničním limitu však točí značných 4,5 tisíce otáček. A to znamená spotřebu přes osm litrů benzinu.

Zajímavostí je, že „litr“ má jako jediný zpátečku klasicky pod pětkou a ne vedle jedničky jako ostatní škodovky. Na lehké auto totiž stačí převodovka původem z malého citiga.

Jízdně stěží najde konkurenci

S plnou odpovědností tvrdíme, že tak dobrý podvozek nemá ve třídě malých vozů žádný konkurent vyjma koncernových sourozenců VW Pola a Seatu Ibiza. Ani na nízkoprofilových 16“ kolech není přehnaně tvrdý, a to ani když je auto prázdné.

Fotogalerie

Po naložení se tužší pružiny a tlumiče ještě „zplavní“ a komfort na palubě se zvýší. Pohodlí většinou nechodívá ruku v ruce s přesvědčivými jízdními vlastnostmi, ale tady to neplatí. Hmotnější záď cítíte, jen pokud je naložená, jinak si kombík v hbitosti nezadá s krátkou verzí.

A zatáčky, ty se fabii líbí, zatáčí přeochotně. Bylo to poznat, i když jsme jeli v serpentinách „na doraz“. Pomáhá systém XDS+ (je v základní výbavě), který přibrzďuje v zatáčkách vnitřní přední kolo a stáčí auto kolem jeho vlastní osy. Záď, jako by do zatáčky autu ještě pomáhala. Nenapadlo by nás, že si s malým kombi a litrovým motorem takhle zajezdíme.





Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Ranger 3,2 TDCi  WildTrak
Ford Ranger 3,2 TDCi WildTrak

r.v. 2017, naj. 7 500 km, diesel
953 193 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.