Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Fabia Combi v testu. Líbí se jí v zatáčkách, boduje kufrem

aktualizováno 
Tradičně střižené malé kombíky jsou na vymření. O to víc potěší, když přijede takový, který kromě obřího zavazadelníku nabídne i skvělé jízdní vlastnosti. Vyzkoušeli jsme ho při prvních testovacích jízdách ve Francii.

Kdo z vás to má, pánové? Zlidovělá „hláška“ jednoho z bývalých premiérů sedí i na nejnovější přírůstek v portfoliu největší tuzemské automobilky. Odpověď: ve třídě malých vozů nikdo.

Může se hodit

Rádi byste jezdili Škodou Fabia? Nechce se vám objíždět autobazary? Vyberte si z největší nabídky těchto vozů na Automodul.cz.

Ve hře na kufrovanou škodovka vyhrává nad všemi. Jen namátkou: 530 litrů je o 50 více, než nabízí Ford Focus kombi, a stejně jako má Hyundai i30 Combi nebo Toyota Auris Touring Sports. Jenže to všechno jsou vozy o třídu větší – a také dražší. Jejich ceny začínají u hranice 300 tisíc korun, u fabie je to o 40 tisíc méně.

Škoda Fabia Combi
Škoda Fabia Combi

Do obřího kufru nového kombíku dáte dovolenkovou výbavu pro čtyřčlennou rodinu. A když její členové nastoupí do auta, v kabině se rozhodně mačkat nebudou. Fabia totiž narostla ve všech směrech kromě výšky. A zvlášť vepředu „v loktech“ je to hodně znát, žádné jiné auto této velikosti podobnou službu neposkytne.

Škodovka dobře ví, co dělá, když servíruje jako jedna z mála automobilek malé kombi (kromě sesterského Seatu to dělá už jen Renault). Ostatní se rozjeli na módní vlně malých SUV a podobných hezkých, ale ne tak praktických aut.

Jenže česká značka doteď prodala přes 1,1 milionu kombíkových fabií, takže si je jistá, že zájem o tento tradiční chalupářský a rodinný (i služební) vůz alespoň v Evropě je.

Škoda Fabia Combi

Nejslabší verze překvapila

Prodloužená verze malé škodovky se v těchto dnech začíná prodávat, naše redakce ji už krátce otestovala na silnicích jižní Francie. Nejvíce času jsme strávili s modelem, který nás enormně zajímal: jediným tříválcovým benzinovým motorem v nabídce, základním „litrem“.

A pro ty, kteří si dražší verzi nemůžou dovolit, máme skvělou zprávu: i s autem, které v základní výbavě stojí 263 tisíc korun, se jede hezky. Dokonce až nepravděpodobně hezky, alespoň v obsazení dvoučlennou osádkou a jejími zavazadly.

Škoda Fabia Combi

Dynamika plně naloženého auta bude jistě horší, ale na běžné ježdění postačí. Ostatně výkon 55 kW mívala v první generaci fabia až se čtrnáctistovkou.

První překvapení se dostaví už po nastartování. Na neutrál se tříválec MPI trochu chvěje a drnčí, ale mnohem méně než u předchozí generace motorů HTP. Stejně jako ony se však ochotně vytáčí, i díky pětistupňové manuální převodovce poskládané „nakrátko“.

Doménou této motorizace je hlavně jízda po městě a okolí, tady se motor pohybuje v nižších otáčkách, na něž je stavěný. Odspoda zatahuje krásně svižně a při 50 km/h v pohodě jede na nejvyšší pětku.

V městském provozu jsme jezdili za 7,4 litru, nejlépe pak vycházely okresky (i přes značné převýšení v serpentinách), kde jsme dosáhli spotřeby 6,2 litru na 100 km.

Škoda Fabia Combi

Dálnice ale není pro tuto motorizaci to pravé. Agregát je sice utlumený výborně, takže hlukem příliš neobtěžuje, na dálničním limitu však točí značných 4,5 tisíce otáček. A to znamená spotřebu přes osm litrů benzinu.

Zajímavostí je, že „litr“ má jako jediný zpátečku klasicky pod pětkou a ne vedle jedničky jako ostatní škodovky. Na lehké auto totiž stačí převodovka původem z malého citiga.

Jízdně stěží najde konkurenci

S plnou odpovědností tvrdíme, že tak dobrý podvozek nemá ve třídě malých vozů žádný konkurent vyjma koncernových sourozenců VW Pola a Seatu Ibiza. Ani na nízkoprofilových 16“ kolech není přehnaně tvrdý, a to ani když je auto prázdné.

Fotogalerie

Po naložení se tužší pružiny a tlumiče ještě „zplavní“ a komfort na palubě se zvýší. Pohodlí většinou nechodívá ruku v ruce s přesvědčivými jízdními vlastnostmi, ale tady to neplatí. Hmotnější záď cítíte, jen pokud je naložená, jinak si kombík v hbitosti nezadá s krátkou verzí.

A zatáčky, ty se fabii líbí, zatáčí přeochotně. Bylo to poznat, i když jsme jeli v serpentinách „na doraz“. Pomáhá systém XDS+ (je v základní výbavě), který přibrzďuje v zatáčkách vnitřní přední kolo a stáčí auto kolem jeho vlastní osy. Záď, jako by do zatáčky autu ještě pomáhala. Nenapadlo by nás, že si s malým kombi a litrovým motorem takhle zajezdíme.





Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.