Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Fabia Combi v testu. Líbí se jí v zatáčkách, boduje kufrem

aktualizováno 
Tradičně střižené malé kombíky jsou na vymření. O to víc potěší, když přijede takový, který kromě obřího zavazadelníku nabídne i skvělé jízdní vlastnosti. Vyzkoušeli jsme ho při prvních testovacích jízdách ve Francii.

Kdo z vás to má, pánové? Zlidovělá „hláška“ jednoho z bývalých premiérů sedí i na nejnovější přírůstek v portfoliu největší tuzemské automobilky. Odpověď: ve třídě malých vozů nikdo.

Může se hodit

Rádi byste jezdili Škodou Fabia? Nechce se vám objíždět autobazary? Vyberte si z největší nabídky těchto vozů na Automodul.cz.

Ve hře na kufrovanou škodovka vyhrává nad všemi. Jen namátkou: 530 litrů je o 50 více, než nabízí Ford Focus kombi, a stejně jako má Hyundai i30 Combi nebo Toyota Auris Touring Sports. Jenže to všechno jsou vozy o třídu větší – a také dražší. Jejich ceny začínají u hranice 300 tisíc korun, u fabie je to o 40 tisíc méně.

Škoda Fabia Combi
Škoda Fabia Combi

Do obřího kufru nového kombíku dáte dovolenkovou výbavu pro čtyřčlennou rodinu. A když její členové nastoupí do auta, v kabině se rozhodně mačkat nebudou. Fabia totiž narostla ve všech směrech kromě výšky. A zvlášť vepředu „v loktech“ je to hodně znát, žádné jiné auto této velikosti podobnou službu neposkytne.

Škodovka dobře ví, co dělá, když servíruje jako jedna z mála automobilek malé kombi (kromě sesterského Seatu to dělá už jen Renault). Ostatní se rozjeli na módní vlně malých SUV a podobných hezkých, ale ne tak praktických aut.

Jenže česká značka doteď prodala přes 1,1 milionu kombíkových fabií, takže si je jistá, že zájem o tento tradiční chalupářský a rodinný (i služební) vůz alespoň v Evropě je.

Škoda Fabia Combi

Nejslabší verze překvapila

Prodloužená verze malé škodovky se v těchto dnech začíná prodávat, naše redakce ji už krátce otestovala na silnicích jižní Francie. Nejvíce času jsme strávili s modelem, který nás enormně zajímal: jediným tříválcovým benzinovým motorem v nabídce, základním „litrem“.

A pro ty, kteří si dražší verzi nemůžou dovolit, máme skvělou zprávu: i s autem, které v základní výbavě stojí 263 tisíc korun, se jede hezky. Dokonce až nepravděpodobně hezky, alespoň v obsazení dvoučlennou osádkou a jejími zavazadly.

Škoda Fabia Combi

Dynamika plně naloženého auta bude jistě horší, ale na běžné ježdění postačí. Ostatně výkon 55 kW mívala v první generaci fabia až se čtrnáctistovkou.

První překvapení se dostaví už po nastartování. Na neutrál se tříválec MPI trochu chvěje a drnčí, ale mnohem méně než u předchozí generace motorů HTP. Stejně jako ony se však ochotně vytáčí, i díky pětistupňové manuální převodovce poskládané „nakrátko“.

Doménou této motorizace je hlavně jízda po městě a okolí, tady se motor pohybuje v nižších otáčkách, na něž je stavěný. Odspoda zatahuje krásně svižně a při 50 km/h v pohodě jede na nejvyšší pětku.

V městském provozu jsme jezdili za 7,4 litru, nejlépe pak vycházely okresky (i přes značné převýšení v serpentinách), kde jsme dosáhli spotřeby 6,2 litru na 100 km.

Škoda Fabia Combi

Dálnice ale není pro tuto motorizaci to pravé. Agregát je sice utlumený výborně, takže hlukem příliš neobtěžuje, na dálničním limitu však točí značných 4,5 tisíce otáček. A to znamená spotřebu přes osm litrů benzinu.

Zajímavostí je, že „litr“ má jako jediný zpátečku klasicky pod pětkou a ne vedle jedničky jako ostatní škodovky. Na lehké auto totiž stačí převodovka původem z malého citiga.

Jízdně stěží najde konkurenci

S plnou odpovědností tvrdíme, že tak dobrý podvozek nemá ve třídě malých vozů žádný konkurent vyjma koncernových sourozenců VW Pola a Seatu Ibiza. Ani na nízkoprofilových 16“ kolech není přehnaně tvrdý, a to ani když je auto prázdné.

Fotogalerie

Po naložení se tužší pružiny a tlumiče ještě „zplavní“ a komfort na palubě se zvýší. Pohodlí většinou nechodívá ruku v ruce s přesvědčivými jízdními vlastnostmi, ale tady to neplatí. Hmotnější záď cítíte, jen pokud je naložená, jinak si kombík v hbitosti nezadá s krátkou verzí.

A zatáčky, ty se fabii líbí, zatáčí přeochotně. Bylo to poznat, i když jsme jeli v serpentinách „na doraz“. Pomáhá systém XDS+ (je v základní výbavě), který přibrzďuje v zatáčkách vnitřní přední kolo a stáčí auto kolem jeho vlastní osy. Záď, jako by do zatáčky autu ještě pomáhala. Nenapadlo by nás, že si s malým kombi a litrovým motorem takhle zajezdíme.




Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Volkswagen I.D. Buzz

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru...



K plavkám bouchačka a gorila jezdí vpředu: tato pravidla fakt platí

(Ilustrační snímek)

V Saúdské Arábii ještě stále nesmí řídit ženy, zato na Aljašce může řídit každý, komu bylo čtrnáct. Někde musí před...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Další z rubriky

Mercedes-Benz X: terénní pick-up s japonským původem

Mercedes-Benz X

Novou třídou X vstupuje stuttgartská automobilka do segmentu terénních pick-upů, kde dosud neměla svého zástupce....

Impreza se nečekaně vrátila do Evropy. Už jsme s ní jeli

Subaru Impreza

Subaru za pár let přestavělo svojí evropskou nabídku, dnes o sobě hrdě říká, že je to značka SUV. Pravda, jezdí stále...

Malý svalovec představuje nový diesel. První jízda Fordem Ecosport

Ford Ecosport

Má parádní design, pohon všech kol a rezervu na dveřích kufru, jak to mívali jeho prapředci do terénu. Ford Ecosport se...

Najdete na iDNES.cz