Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda Fabia RS přijede už příští rok, dostane motor 1,4 TSI

  10:15aktualizováno  10:15
Rudý koncept s černou šachovnicí, který právě v těchto dnech okukují návštěvníci ženevského autosalonu, je podle francouzského magazínu l´Automobile vlastně nová rychlá Fabia RS.

Koncept Škoda Fabia Sport | foto: Škoda Auto

Autosalon Ženeva 2009

Tuningové koncepty, které parkují na ženevském autosalonu vedle sériové Fabie Scout ukazují cestu, jakou by se mohl ubírat facelift, který slíbil minulý týden v rozhovoru pro MF DNES šéf Škodovky Reinhard Jung. "Nepůjde jen o facelift, ale ve fabii proběhnou také technické změny. Objeví se nové motory a sníží se spotřeba," řekl. Spekuluje se také o tom, že fabia dostane s touto modernizací úplně nový podvozek.

S oživeným vzhledem by se milovníci škodovek mohli dočkat také nové Fabie RS. Kromě sady spojlerů, velkých hliníkových kol a aerodynamických doplňků by podle ženevského konceptu mohla dostat také černé podbarvení světel, samozřejmostí budou sportovní doplňky v interiéru.

Koncept Škoda Fabia Sport

To nejdůležitější bude ale pod kapotou. Podle magazínu l´Automobile by se tam měl nastěhovat přeplňovaný motor 1,4 TSI ve verzi s dvojstupňovým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem. Zatím není jasné, kterou z výkonových verzí motoráři zvolí. Na výběr mají ze 140, 160 a 170koňové, nutno dodat, že i ta nejslabší varianta umí pěkně "zacvičit" i s o kus větším VW Golf. Předchozí Fabii RS, jejíž výroba skončila v roce 2006 poháněl netradičně turbodieselový motor (1,9 TDI 96 kW/130 koní).

Závodivá fabie by se měla představit příští rok. Zařadí se po bok příbuzných z koncernu Volkswagen. Podle francouzského  magazínu by ale nová Fabia RS měla být o něco levnější než VW Polo GTI a Seat Ibiza Cupra.

Koncept Škoda Fabia Sport
Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.