VIDEOTEST: První svezení novou Škodou Fabií. Litrový tříválec stačí

  8:53
Nová generace Škody Fabia se už dva týdny dá objednat, první auta dorazí k zákazníkům asi za měsíc. Vyzkoušeli jsme základní provedení s litrovým tříválcem, ostudu s ním malá škodovka nedělá. Potvrdilo se, že nejparádnější je podvozek.

Testovací jízdy s novou fabií nás překvapily hlavně tím, že i nejslabší motorizace s litrovým tříválcem je v takovém autě použitelná. Popravdě jsme to čekali horší.

Základní verze fabie s litrovým tříválcem vyjde na 235 tisíc, dá se ale čekat, že tu si objedná minimum zákazníků, když za pětitisícový příplatek dostanete už provedení s klimatizací a dalšími prvky výbavy - více o cenách nové fabie čtěte zde.

Po škubnutí při startu se motor docela uklidní a do kabiny jeho vibrace prolézají minimálně. Odhlučnění jinak hlasitého společníka se povedlo a do zhruba čtyř tisíc otáček o sobě dává vědět minimálně.

Auto s touhle motorizací bude ideálním společníkem do města a na kratší vzdálenosti po okreskách. Do osmdesátikilometrové rychlosti má motor snahu reagovat na povely plynového pedálu celkem ochotně. Při stotřicetikilometrové rychlosti točí 55kilowattová verze 4 300 otáček. K mání je ještě slabší 44kilowattová, se stejným točivým momentem 95 Nm. Charakteristika obou motorů je v nízkých otáčkách stejná, výkonový rozdíl se projeví v horním spektru otáček ve vyšších rychlostech. Cenový rozdíl mezi těmito dvěma výkonovými variantami (kromě výkonu upraveného softwarovým zásahem v řídící jednotce se provedení liší také zpřevodováním) je nemalých 18 tisíc.

Otázkou bude, jak se litrový motor vyrovná s plným zatížením. Táhlé kopce a předjíždění kolem stovky mu dobře nedělají ani ve dvou. Když jste ale nekompromisní a držíte motor v horním spektru otáček, můžete si jízdu i užít. Podvozek je totiž mimořádně povedený, a pokud jste auto už rozdováděli, můžete se na něj spolehnout a zatáčky řezat o sto šest. Jen myslete na to, že motor vám s tím na výjezdu výkonově nepomůže. To neplatí o 1.2 TSI. Verze s 81 kw a manuální převodovkou je vyloženě zábavná. Jestli o koupi fabie uvažujete, vydejte se tímhle směrem. Automatická převodovka DSG motor zbytečně trápí a při ostřejší jízdě ho při řazení drží pořád pod krkem. Navíc koupi prodražuje. Zůstaňte tedy radši u manuálu.

Třetí generace fabie je pohodlná. Snížení výšky a rozšíření autu prospělo i v tomhle směru. Podvozek je naladěn komfortně a ani rozbité silnice nám nevyrazily zuby, jak tomu bylo třeba u prvních verzí rapidu. Auto se dokonce naklání a lehce pohupuje, vše ale bezpečně zvládne povedený podvozek.

Libůstkou je množství doplňků, které si můžete objednat. Technicky založený řidič ocení třeba spojení chytrého telefonu s elektronikou vozu. Ať už kabelem, nebo bezdrátově. Manželka pak může kontrolovat, jestli nedáváte často plný plyn, jestli přetížení v zatáčkách není zbytečně velké či netočíte motor jak u služebního auta. A to může klidně sedět vzadu. Mladí závodníci si jízdní data mohou nahrát a u piva pak udivovat kamarády, kolik G (přetížení) ta jejich fabie snesla cestou do práce.

Přední sedadla jsou o dost níž a řidič sedí blíž silnici. V porovnání s druhou generací je tohle řešení mnohem lepší. Cestující na zadních sedadlech mají díky velkému vybrání opěradel předních sedadel dostatek prostoru pro nohy a nemusí se nijak uskromňovat.

Aby se základní cena dostala tam, kde je, muselo se šetřit. V autě nehledejte měkčené plasty ani na horní hraně výplně předních dveří. Tam si ruku nepoložíte. Chybí třeba i automatický dojezd elektricky ovládaného okna u spolujezdce, což byl u starší fabie standard.

Na druhou stranu jsou to drobnosti, které sice uberou na komfortu, ale ne na bezpečnosti. S tou je díky vysokopevnostní oceli a množství elektronických pomocníků třetí generace fabie zase o kus dále.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...