Nová octavia se představí už zítra: první pohled na přístrojovku

  12:41aktualizováno  12:41
Odhalení třetí generace Škody Octavia je naplánováno na úterý 11. prosince, ale mladoboleslavská automobilka už ukázala několik detailů. Základní cenu tipuje redakce iDNES.cz na 325 tisíc korun.

První pohled do interiéru nové Škody Octavia | foto: Škoda

O nové octavii už se toho ví dost. Zástupci několika světových médií už v zamaskovaných prototypech jeli. První jízdní dojmy ČTĚTE ZDE.

První oficiální obrázky a videa automobilka točila v Chile a zahájení prodeje je naplánováno na začátek února 2013.

Šéf automobilky Škoda Winfried Vahland v pondělním rozhovoru pro MF DNES prohlásil, že chce octavii dostat do desítky nejprodávanějších aut světa.

Detail nové Škody Octavia
Detail nové Škody Octavia
Detail nové Škody Octavia

V úterý Škoda ukáže novou octavii světu ve statické premiéře v nově otevřeném muzeu značky v Mladé Boleslavi. Ve dnech před premiérou vypustila značka přes svůj facebookový profil několik obrázků s detaily nové škodovky.

Obrázek, který nepatří k oficiálním materiálům značky, se pak objevil na zahraničním škodováckém fóru. Ukazuje různé varianty předních světlometů.

Světla pro novou Škodu Octavia

Octavia bude mít tři různé varianty: základní žárovkové halogenové, pak výbojkové (bixenony) a nejvyšší verze bude mít výbojkové doplněné LEDkami.

To potvrzuje, že octavia bude o něco luxusnější než stávající generace a nabídne nové moderní systémy a prvky výbavy, jako je panoramatická střecha, kamera pro čtení dopravních značek, hlídač proti nechtěnému vyjetí z pruhu nebo adaptivní tempomat.

Zdražení s otazníkem

Obchodníci sice očekávali zdražení octavie s příchodem nové generace, protože automobilka chce model posunout v hierarchii modelové řady o něco výše, ale nakonec se zdá, že to bude trochu jinak.

Fotogalerie

Podle informací iDNES.cz zamotal Škodovce pořádně hlavu se sestavováním českého ceníku nové octavie Volkswagen. Ten na svůj golf nasadil zajímavou cenovku 339 tisíc korun za základní provedení. A protože čtyři blízcí příbuzní v nabídce koncernu VW mají hierarchii vyjádřenou cenou, musí ji ctít i Škoda. Konkrétně se koncernové modely podle ceny řadí takto: Audi A3, VW Golf, Škoda Octavia a Seat Leon.

Stojí za zmínku, že i technika podvozku dělí čtyři modely na "vyšší" a "nižší". Nová modulární architektura MQB totiž umožňuje montáž dvou rozdílných zadních náprav. Slabší modely tak dostanou obyčejnější nápravu tvořenou torzní příčkou, výkonnější verze pak víceprvkovou, kterou má třeba stávající končící octavia. U A3 a golfu je hranicí, kdy dostane auto lepší nápravu, výkon motoru 90 kW a u leonu s octavií to bude až 110 kW.

Všechny modely startují s motorem 1,2 TSI, u Audi s výkonem 77 kW, golf s leonem ještě přidají slabší výkonovou variantu 63 kW. A dá se čekat, že ji dostane i octavia.

A3 teď začíná na ceně 525 300 korun, golf na 339 tisících a leon dostal minulý týden cenovku 299 tisíc. V jeho případě však jde o fintu, protože základní provedení nemá klimatizaci, rádio a několik dalších prvků výbavy. Výbavový stupeň "basis" také seat nabízí pouze s jediným motorem. Kompletní nabídku má až od výbavy Reference, která startuje s cenou 316 tisíc korun.

A nová octavia by se měla trefit mezi golfa a leona. Stávající octavia začíná nyní v akční nabídce Edition CZ na 335 tisících s motorem 1,2, který má ovšem vyšší výkon 77 kW. Tip redakce iDNES.cz na startovací cenu nové octavie je 325 tisíc korun.

Posun výš

Nová octavia má být o něco delší. Díky delšímu rozvoru se zvětší prostor pro posádku, o pár litrů větší bude také kufr, který je tradičním "tahákem" octavie.  "Je blíž Fordu Mondeo než focusu," přibližuje nárůst rozměrů nové octavie britský automagazín What Car.

Octavia dostane nové, bez výjimky přeplňované motory. Základem budou 1,2 TSI. Výkonnější budou 1,4 a vrchol nabídky má tvořit 1,8 TSI. Žádané turbodiesely budou 1,6 a 2,0 TDI.

Čeká se, že Škoda hned na začátku představí s liftbackem i karosářskou verzi kombi. Příští rok má dorazit rychlá verze RS. Podle informací iDNES.cz naberou lehké zpoždění verze s pohonem všech kol.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Najdete na iDNES.cz