Nová Škoda Octavia je delší a dražší

  • 279
Očekávaná automobilová novinka z Mladé Boleslavi - nový model Škoda Octavia - bude delší než nynější verze a motoristé za ni zaplatí o něco více. Oficiálně Škoda představí své nové auto na ženevském autosalonu v březnu, ale první fotografie z testovacích jízd v Jižní Africe již tento týden otiskly odborné časopisy Auto Express a Auto Bild.

"Nový model je o sedm centimetrů delší než stávající octavia. Bude to velmi pohledné auto," řekl bez bližších podrobností šéf Škody Vratislav Kulhánek. Zda fotografie skutečně zachycují novou octavii, nechtěl komentovat. "Nebudeme se vyjadřovat ani k tomu, kde jsme novinku testovali," řekl.

Sériovou výrobu zahájí Škoda v květnu. "Cena nebude menší ani stejná jako u stávajícího vozu, který budeme v Česku vyrábět až do konce příštího roku," doplnil Kulhánek.

Nová octavia bude větší
"Sedm centimetrů, o které bude nový model oproti stávající octavii delší, přibude v zadní polovině auta," říká Kulhánek. Právě poměrně malý prostor na zadních sedadlech je jedním z mála nedostatků současné octavie, na které majitelé aut poukazují.

Automobil však zřejmě nebude širší, protože se bude i nadále montovat na podvozku, který koncern Volkswagen používá hlavně u vozu VW Golf. Zůstanou zachovány i dvě verze - tedy pětidveřová octavia a kombík.

Podle britských a německých motoristických časopisů, které získaly fotografie z údajných testů nového vozu v jihoafrickém Kapském Městě, se nová octavia bude od té stávající lišit ostřejšími hranami a masivnější přední mřížkou. Ta bude velmi podobná té, jakou má největší škodovácký model Superb.

Kolik bude motorů?
Šéf Škody se však k novince zatím nechce vyjadřovat. Přiznává jen, že její cena bude vyšší než u stávajícího modelu. Dodává také, že nový vůz je hodně povedený. Nejlevnější octavia s motorem o obsahu 1,4 litru stojí nyní 380 tisíc korun, nejdražší model s nejvyšší výbavou pak 787 tisíc korun a kombík 842 tisíc korun.

Podle časopisu Auto Express mají být do nové Škody Octavie montovány benzinové motory o obsahu 1,4 a 2,0 litru a naftová devatenáctistovka. To by znamenalo, že vypadne oblíbený benzinový motor o obsahu 1,6 litru. "To všechno jsou povídačky," řekl však Kulhánek.

Současný vůz se bude vyrábět dál
Nynější octavia se podle Kulhánka bude ve Škodovce vyrábět ještě do konce příštího roku. "Pokud o ni bude ještě zájem, možná ji budeme dále vyrábět v zahraničí," říká Škodovácký šéf.

Octavia je po malém voze Fabia druhým nejprodávanějším mladoboleslavským modelem. Jen v tuzemsku si ji koupilo téměř osmnáct tisíc motoristů. Loňské celosvětové prodeje dosud automobilka nezveřejnila. V roce 2002 však prodala celkem 164 tisíc octavií. Pro srovnání malé vozy Fabia si dopřálo o sto tisíc zákazníků více, limuzínu Superb pak koupilo necelých sedmnáct tisíc lidí.

Takto by měla vypadat nová Škoda Octavia.

Takto by měla vypadat nová Škoda Octavia.

Takto by měla vypadat nová Škoda Octavia.