Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší octavia všech dob: nové RS uniklo Škodě na internet

  11:56aktualizováno  11:56
Tento týden patří v autosvětě Škodě Octavii. Třetí generace nejdůležitějšího škodováckého modelu se představila ve světové premiéře v úterý 11. prosince. Kombík se představí v březnu, měsíc po zahájení prodeje liftbacku. Na internetu se objevily obrázky verze RS, podle všeho chybou Škodovky.

Nová Škoda Octavia RS | foto: autowereld.com

Někteří prodejci už dokonce začali sbírat na novou octavii předběžné objednávky. Výroba nového modelu se již rozjela, naopak produkce současné skončí v řádu dnů.

Při prezentaci modelu, které proběhlo tento týden, se vedení značky pochlubilo, že chystaná Octavia RS bude nejrychlejší octavií všech dob. Představení sportovně laděné verze je připravené na příští rok spolu s provedením s pohonem všech kol.

Nejrychlejší octavia ze stávající nabídky umí jezdit maximálně 242 km/h, dá se čekat, že třetí novodobá generace pofrčí až 250 km/h. Tím by se společně s šestiválcovým superbem stala nejrychlejší sériově vyráběnou škodovkou.

Škoda Octavia III

Reportáž z premiéry nové generace stěžejního modelu české značky čtěte zde

Obrázky odhalující podobu nového RSa už odlovil autoblog Autowereld.com, kde jsou také další fotografie. Podoba řízného provedení nové octavie se měla objevit v konfigurátoru modelu na oficiálních stránkách značky. K úniku došlo pravděpodobně kvůli testování úprav konfigurátoru. Nebylo by to poprvé, co se něco podobného stalo.

Nejrychlejší provedení octavie tedy dostane stejně jako v předchozích generacích na víko kufru křidélko, výraznější nárazníky a větší kola. Ne moc kvalitní obrázky odhalují také upravené kryty zrcátek, nástavce prahů a dvě velké koncovky výfuků.

Pozorní řidiči už zahlédli nové RS při testování na českých dálnicích. Auto má mimo jiné mít přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, podobná jsou za příplatek třeba i do menšího rapidu.

Zatím se nic neví o technice pod kapotou nejrychlejší octavie, složité hádání to ale nebude. Stávající RS je možné pořídit ve verzi liftback i kombi buď s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 200 koní, anebo se stejně objemným turbodieselem (170 k). Což jsou motory kopírující repertoár technicky i zaměřením příbuzného VW Golf GTI. Je jisté, že s novou generací to bude stejné.

Nová generace kultovního golfu se představila přede dvěma měsíci na autosalonu v Paříži jako koncept. Dvoulitr TSI v něm má posílit aspoň na 220 koní (mluví se dokonce o 230 koních). Volkswagen při představení konceptu neoficiálně slíbil, že sprint z nuly na stovku zvládne nový Golf GTI za 6,5 sekundy a ručka rychloměru se má podívat k dvěstěpadesátce. O představení Golfu GTI čtěte zde

Stávající Octavia RS dostala v roce 2009 facelift, od kterého má ošklivější větší světla, sice nový modernější motor, který měl v Golfu GTi a dalších modelech Volkswagenu a Audi 211 koní, z důvodů tehdejší koncernové politiky ale museli škodováčtí motoráři čtyřválce přidusit na 200 koní.

Koncernová strategie se však v posledních letech o něco uvolnila, a tak už není nejmodernější technika některým značkám ze stáje VW zapovězena.







Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.