Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda Octavia RS je rychlejší a levnější

aktualizováno 
Speciální verze škodovek jedou z kosmetiky. Nová Octavia RS a Scout budou mít premiéru na autosalonu v Brně. Poznáte je podle nového čumáku, v motorovém prostoru zůstalo všechno při starém. Oproti předchůdkyním nové octavie zhubly a RS za hodinu ujede na plný plyn o dva kilometry víc a na stovce je o desetinu sekundy dřív.

Po Praze jezdí žlutá Octavia RS se samolepkami "czech drift series", jak přesně to driftování (jízda řízeným přetáčivým smykem autem s pohonem zadních kol) probíhá u auta, která má pohon předních kol, není jasné, ale dokazuje to, že "ereso" je ikona sportovně smýšlejících škodovkářů.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Škoda Octavia www.automodul.cz

Škoda Octavia RS je tedy sportovní nářadí hlavně proto, že nic a agresivnějšího a rychlejšího (vyjma nejsilnější verze velkého superbu) v nabídce mladoboleslavské automobilky nenajdete. A proto dostává označení "sportovní" i turbodieselový kombík Octavia Combi RS 2,0 TDI...

Facelift Škody Octavia RS

"Octavia RS si od roku 2000 našla přes šedesát tisíc majitelů, z nichž 70 % zvolilo karosářskou variantu kombi," uvádí automobilka. Stojí za pozornost, že kombíková "eresa" kupují hlavně Němci, Italové a Švýcaři, liftbacková Britové a Španělé.

Nové oči

Omlazené octavie dostávají nově tvarovanou masku chladiče a velké světlomety a upravenou grafikou zadních světel, které dostala obyčejná verze už loni na podzim na autosalonu v Paříži.

Nové velké oči mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s natáčecím modulem. Rychlá octavia dostala také občerstvené označení RS a nový nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem. Kromě nových mlhovek s Corner funkcí, které posvítí do zatáčky, se do něj nastěhovala také LED světla pro denní svícení.

"Podle mého nová světla sluší RSu lépe než základní verzi," říká Radek Laube, šéfredaktor časopisu specializovaného na automobilový design AutoDesign&Styling. "Celkově působí vyváženějším dojmem díky mohutnému nárazníku. Ten je posunutý více dopředu a světla opticky více ustupují a auto tak vypadá sportovněji."

"Umocňují to ještě dole umístěné LED diody denních světel, které jsou momentálně v kurzu," dodává Radek Laube.

Na výjezdy na polňačky krytem pod podvozkem vyzbrojený scout se omezil na zakomponování nových velkých čelních světel a úpravy mřížky chladiče. Také octavia do lehkého terénu dostala mlhovky svítící do zatáčky.

Facelift Škody Octavia Scout

Facelift Škody Octavia Scout

Uvnitř pozná změnu hlavně řidič, který se drží nového tlustého volantu, vycházející z toho ze superbu. Novinky se dočkala i klimatizace, která dostala senzor kvality vzduchu. Umí tedy vyhodnotit úroveň znečištění vzduchu, který nasává zvenčí, a v případě, že stojíte za čmoudící liazkou, přepne automaticky na vnitřní cirkulaci vzduchu.

Octavia RS je také o fous rychlejší. Na o dva kilometry v hodině zvýšené maximálce (nově 242 km/h liftback, 239 km/h kombi) má podíl vylepšená aerodynamika a hlavně snížená hmotnost. RS je lehčí o 20 kg u benzinové a o 15 kg u naftové verze, chybí jim totiž rezerva, kterou nahradila souprava na lepení.

Rychlost neznamená sport

Vzhledem ke koncepci vše vpředu (poháněná kola i motor) je Octavia RS typicky nedotáčivá, neochota zatáčet se ale projeví až v opravdu mezní situaci, kdy ji řidič očekává. Když to umíte a je na to čas a místo, můžete si zkusit na nájezdu mohutnou záď "rozhodit" (u kombíku to jde líp), aby vám v zatáčce přetáčivě pomohla.

Sportovní znamená v podání Octavie RS tvrdý podvozek (liftback o 13 mm, kombík o 12 mm snížený oproti standardní verzi), který vám dá vědět o každé díře a kamínku.

Tahle rychlá octavie funguje dobře na hladce vyžehleném asfaltu okruhu. Když ji ale vyrazíte protáhnout na asfaltky v okolí Budapešti, kam nás mladoboleslavská automobilka na seznámení s novými octaviemi pozvala a které jsou stejně rozbité jako ty české, je to horší. Když vymetete díru, nebo třeba příčnou nerovnost, ztratí kolo kontakt s vozovkou a je po trakci.

Pro dovádění na okreskách se tak paradoxně víc hodí scout. Podvozek má nastavený komfortněji, ale na silnici drží vlastně stejně. Neotravují vás rány do podvozku, pohon všech kol vám dává jistotu a vyrovná těch pár procent, o kterých možná drží "ereso" na limitu líp.

V benzinovém scoutu máte ale pod kapotou o čtyřicet koní míň. Famózní jedna-osmička oplastované octavie to ale v přímé konfrontaci se starším dvoulitrem pod kapotou "eresa" dobře maskuje. Je pružnější. Do červeného pole otáčkoměru táhnou oba motory velmi srdnatě.

Facelift Škody Octavia RS

V plném zápřahu na okruhu si Octavia RS nevede špatně. Kombík je o dva kilometry v hodině pomalejší, ale působí o fous klidnějším dojem. Jenže na toho vám zase v Boleslavi nenamontují fešné křidélko na kufr jako u liftbacku.

Pod kapotou nic nového

Bohužel se facelift pro scout a RS omezil jen na vzhledové změny. Na novou techniku musí ještě čekat. Loni dostala Octavia RS nový commonrailový turbodiesel, který nahradil 2,0 TDI PD a doplnil přeplňované benzinové TSIčko s objemem dva litry. Oproti očekávání se nejrychlejší octavia nedočkala nového dvoulitrového turbobenziňáku vycházejícího z motoru 1,8 TSI, který už dostalo Audi Q5 a VW Scirocco.

Stejně tak ve scoutu zůstává i nadále turbodiesel 2,0 TDI 103 kW vybavený systémem čerpadlo - tryska, na moderní commonrail musí ještě počkat. Pokud nejezdíte hromady kilometrů, určitě tedy raději zvolte do terénní octavie přeplňovanou jedna-osmu, co pije benzin.

Scout se chlubí pohonem všech kol obstarávaným systémem Haldex nejmodernější čtvrté generace. V terénu si scout vede tak, jak to klasický kombík s lehce zvednutým podvozkem umí. Na nepevném povrchu vás umí vyhrabat zadní kola, na těžký offroad zapomeňte. Haldex je tu hlavně pro jistější jízdu třeba na sněhu. V normálním používání vám čtyřkolka nejvíc pomůže v zatáčkách, kde pomůže bojovat proti panu Newtonovi a jeho zákonům, které vás táhnou ven ze zatáčky, když jste moc rychlí.

Octavie levnější

Z porovnání ceníků předfaceliftové a nové octavie RS  a Scout vyplývá, že základní cena je u RS nižší o 16 000 (15 000 u TDI). Scout je lacinější o 31 tisíc. Škodovka ale ještě přidala další výbavu v ceně téměř 12 (RS) a 10 tisíc (scout). Celkově je tedy inovovaná Škoda Octavia RS výhodnější o téměř 28 a Scout o 41 tisíc. Za RSový kombík se připlácí 40 tisíc, scout pořídíte výhradně v kombíkové variantě.

Nejlevnější Škoda Octavia RS s benzinovým motorem tedy nově stojí 704 900, s turbodieselem 729 900. Scout vyjde v benzinovém provedení na 724 900, turbodieselová verze má cenovku 764 900 korun.

"Výroba modelů Octavia kombi Scout, Octavia RS a Octavia kombi RS bude zahájena v posledním květnovém týdnu v hlavním závodě v Mladé Boleslavi," uvádí tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Faceliftované Škody Octavia v číslech
RS 2,0 TSI
(combi)
RS 2,0 TDI
(combi)
Scout
1,8 TSI
Scout
2,0 TDI
motor zážehový
2,0 TSI
vznětový 2,0
TDI CR DPF
zážehový
1,8 TSI
vznětový
2,0 TDI
PD DPF
zdvihový objem (ccm) 1984 1968 1798 1968
max. výkon (kW/k) 147/200 125/170 118/160 104/140
max. kroutící moment (Nm) 280 350 250 320
převodovka 6 st. manuální/ automat DSG 6 st. manuální/ automat DSG 6 st. manuální 6 st. manuální
pohotovostní hmotnost se 75kilovým řidičem (kg) 1450 (1465) 1485 (1500) 1545 1570
max. rychlost (km/h) 242 (239) 226 (225) 211 197
zrychlení 0-100 km/h (s) 7,2 (7,3) 8,3 (8,4) 8,4 10,2
kombinovaná spotřeba
(l/100 km)
7,5 5,7 7,8 6,4
základní cena (Kč) 704 900
(744 900)
729 900
(769 900)
724 900 764 900

Rozměry Octavia RS (combi) Octavia Scout
délka x šířka x výška
x rozvor (mm)
4597 x 1769 x 1447 x 2578
(4599 x 1769 x 1451 x 2578)
4584 x 1784 x
1533 x 2578
pneumatiky 225/45 R17 225/50 R17
objem kufru 585 - 1455 (605 - 1655) 605 - 1655





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.