Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda pro mladé

  0:16aktualizováno  0:16
Nejnovější model z Mladé Boleslavi netrpělivě čeká na svou premiéru a těší se na zájem veřejnosti, ukryt pod plachtou, v jednom z nejstřeženějších objektů v republice. Šikovným a zvědavým ručičkám ale neodolal.
Škoda Peněz

Škoda Peněz | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Jako vůbec první přinášíme obrázek nového malého modelu se zajímavým názvem PENĚZ a především neodolatelnou cenou 150 TISÍC KORUN!

Na zkrácené podvozkové platformě Škody Fabia postavili mladoboleslavští inženýři dvoumístné mini-kupé, které by mělo oslovit především mladé řidiče. Kompaktní rozměry, pohledné tvary a vyvážené proporce malé "škodověnce" velmi sluší.

Při bližším ohledání je jasné, že výrobce využil valnou část dílů z "klasické" fabie. Celý předek až po první A-sloupek, nárazníky, světlomety... jsou shodné, naopak střední část je celá nová. Relativně velká výška Škody Peněz napovídá, že nebude atakovat rychlostní rekordy. Bude ale příjemným a velmi nápadným zpestřením silničního provozu.

Otázka pohonných jednotek zůstává prozatím otevřená. Téměř stoprocentní je tříválec 1,2 litru s výkonem 40 kW (55 koní), který se při pohledu na velikost auta jeví jako ideální varianta. Šestnáctiventilovou 1,4 disponující výkonem 74 kW (100 koní) pak zvolí už opravdoví fajnšmekři rychlosti a adrenalinu.

Příznivci nafty se pravděpodobně budou muset spokojit s jediným agregátem 1,4 55kW (75 koní) známým z VW Polo.

V jednání je i verze RS s osvědčenou a oblíbenou jednotkou 1,9 TDI s pro peněz "smrtelným" výkonem 136 koní (100 kW).

V nabídce výbav a převodovek bude peněz samozřejmě kopírovat své odrostlejší  sourozence.

Jak už bylo řečeno, největší "bombou" na nové Škodě Peněz bude její cena. "Kočkolap" totiž bude k mání za 150 000 korun. Malá fabie tak má jedinečné předpoklady stát se trhákem a zaplavit automobilový svět.

Ještě než se rozběhnete vybrat peníze a jít si se spacákem stoupnout do fronty před autosalon Škody, podívejte se do kalendáře... dnes je prvního dubna a tedy: APRÍL!





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.