Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně je to venku. Nová Škoda Rapid v plné parádě, oficiálně

  10:00aktualizováno  10:00
Týdny a měsíce špionování, náznaků, dohadů, spekulací a nahánění prototypů po českých silnicích končí. Mladoboleslavská automobilka se konečně pochlubila prvními dvěma snímky konečné podoby sériové verze Škody Rapid. Výstavní premiéra je naplánovaná na září na autosalon do Paříže. V Česku má být k mání dřív.

Škoda Rapid | foto: Škoda

"Rapid je prostorný, elegantní a zároveň dostupný automobil pro celou rodinu. Přesvědčí chytrými řešeními, nejmodernější technikou a vysokou hospodárností," naparuje se šéf značky Winfried Vahland. "Správný vůz ve správnou dobu," dodává oblíbený slogan.

Rapid chce automobilka napasovat mezi fabii a octavii. "Tento takzvaný segment A dnes představuje zhruba 36 procent celosvětového automobilového trhu. V rámci této třídy připadá podíl ve výši 42 procent na modely se stupňovitou zádí, tedy s karoserií sedan a liftback," popisuje Tomáš Kotera z tiskového oddělení automobilky. Odhaduje se, že počet prodaných vozů právě tohoto typu do roku 2020 vzroste zhruba o polovinu.

Škoda Rapid

Rapid má být také prvním modelem oblečeném v novém designovém stylu značky. Škoda ho popisuje čtyřmi slovy: jasný, precizní, svěží a emocionální. Největší důraz v něm klade šéfdesignér značky Jozef Kabaň a jeho tým na dokonalou vyváženost proporcí. Více o designu nové škodovky čtěte zde.

"Nabídka pohonných jednotek pro nový kompaktní model se skládá z pětice benzinových motorů a dvojice vznětových agregátů," víc automobilka v první zprávě o novém modelu neřekla.

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta? Vsaďte na ověřenou kvalitu a pořiďte si vůz značky Škoda na Automodul.cz/Škoda.

Skladbu motorů naznačily informace, které unikly o dvojčeti rapidu, kterým je Seat Toledo. Dvojčata s délkou 448 cm a šířkou 1,7 metru mají dostat čtyři přeplňované motory: tři 1,2 TSI s výkony 75, 85 a 105 koní a 1,4 TSI se 122 koňmi. Diesely 1,6 TDI pak ve výkonových verzích 90 a 105 koní. To jsou motory, které určitě dostane toledo. Sedmý celkově a pátý benzinový, který má dostat rapid, je zatím tajný. Tipujeme atmosférickou 1,6 v provedení na spalování propan-butanu LPG.

Pro toledo je naplánovaný i dvouspojkový automat DSG, dá se čekat, že ho dostane i škodovka.

Nový Seat Toledo a Škoda Rapid budou dvojčata lišící se jen v drobnostech, výroba bude probíhat společně na jedné lince v Mladé Boleslavi.

Fotogalerie

Auta jsou z pohledu techniky identická. Odlišují se jen designem. Mají jinou masku chladiče, přední i zadní světla a nárazníky.

Největší odlišnosti by měly být zřetelné při pohledu zezadu, každé z aut má hodně odlišný tvar zadních světel a rozdílné umístění zadní registrační značky (seat dole v nárazníku, škodovka nahoře na víku kufru).

Rapid s toledem nedostaly novou modulární platformu, kterou má třeba nové Audi A3, a přijede na ní nová octavia nebo VW Golf. Konstruktéři vyšli ze staršího řešení pamatujícího ještě první generaci octavie a VW Golf čtvrté generace (platforma A4-PQ34) s nápravou McPherson vpředu a torzní příčkou vzadu.

Nový model by se měl vyrábět ve více karosářských variantách, kromě liftbacku by to mělo být auto s praktičtější než tříprostorovou karoserií. Spekulace o kombíku na autosalonu v Pekingu v dubnu letošního roku odmítl člen představenstva Škody Jürgen Stackmann.
 
Jako asi jediné tedy přichází v úvahu MPV. Podle informací iDNES.cz by měl tento chystaný model dostat jméno Sportbag, nebo Sportback.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.