Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záhadný prototyp v Česku. Může to být nová polská Škoda Roomster

  13:59aktualizováno  13:59
Záhadný maskovaný prototyp nafotil dnes (v pátek 22. srpna) v Hodkovicich nad Mohelkou čtenář iDNES.cz Marek Dlouhý. Mohl by to být nový a větší roomster, který má Škoda vyrábět od příštího roku v polském závodě Volkswagenu.

Maskovaný prototyp velkoprostorového vozu nafocený v Hodkovicich nad Mohelkou 22. srpna 2014 | foto: Marek Dlouhý, pro iDNES.cz

Hodkovice nad Mohelkou jsou v revíru, kde Škoda testuje nové modely. Je tedy pravděpodobné, že jde o nový připravovaný van, který má nahradit Škodu Roomster. Vyrábět se má v polské Poznani společně s novým Volkswagenem Caddy, který se má představit v příštím roce a ze kterého má technicky vycházet. Škoda už dříve avizovala, že s roomsterem v současné podobě příliš nepočítá.

Přesun výroby jeho následníka je i v souladu se strategií koncernu Volkswagen a dalších automobilek vyrábět vozy různých značek na jednom místě kvůli úspoře nákladů. V případě Škody už taková praxe funguje u minivozu Citigo, který se vyrábí v Bratislavě společně s malými volkswageny a seaty. V Mladé Boleslavi se na jedné lince vyrábí Škoda Rapid a Seat Toledo, k podobnému rozšíření dojde i v Kvasinách.

Záhadný prototyp je více "dodávkovitý" než stávající roomster, což odpovídá informacím ze zákulisí, které dostala redakce iDNES.cz. "Užitkové" zaměření podtrhují mimo jiné velká zpětná zrcátka a posuvné boční dveře, které jsou vlastní dodávkám. Auto je také o poznání větší.

Máte tip, jaké auto se pod maskováním skrývá? Pište do diskuze pod článkem.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.