Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda Superb Combi podle představ autodesignéra

Doporučujeme   12:00aktualizováno  12:00
"Snažil jsem se do toho trochu zapracovat Škodu Octavii Combi a Volkswagen Passat," říká o skice Škody Superb Combi Petr Siebert. Mladoboleslavskou novinku naplánovanou na letošní rok si zkusil představit pro MF DNES nezávislý designér.

Škoda Superb Combi | foto: Petr Siebert

"I když superba dělají designéři ve škodovce a passat vzniká v Německu, přeci jen je to jeden koncern, který má některé prvky společné," vysvětluje automobilový a průmyslový designér, který má za sebou mimo jiné i stáž v ateliérech Škody Auto.

Co říká Petr Siebert na druhou generaci Škody Superb obecně? "Když jsem ho před rokem viděl na vlastní oči při světové premiéře v Ženevě, moc nadšený jsem z něho nebyl. Zdál se mi moc vysoký a úzký. Když ho ale dnes vidím na silnici, říkám si, že má v sobě osobnost."

"Kdybych na něm měl něco změnit, tak by to byla zadní světla," dodává.

Petr Siebert, designér

Petr Siebert se začátkem 90. let zúčastnil designérské soutěže Škody, ve které skončil třetí (zvítězila legenda československého automobilového designu Václav Král).

Stojí za zmínku, že na druhém místě soutěže na téma "Auto pro volný čas" tehdy skončil Jozef Kabaň, který dnes designérskému týmu Škodovky šéfuje. Od loňského roku Siebert mimo jiné vede lekce kreslení na Západočeské univerzitě v Plzni. Navrhuje sportovní potřeby, design prostředků hromadné dopravy atd.

Představení se čeká na podzim

Představení velkého kombíku Škody Superb se pravděpodobně chystá na letošní podzim. "Nebyli bychom dobří výrobci, kdybychom vypustili tuto možnost u superbu. Kombík bude," řekl šéf mladoboleslavské automobilky Reinhard Jung začátkem prosince 2007 pro MF DNES. Prozradil také, že stěhovavější verze superbu přijede v roce 2009.

Nový superb s klasickou tříprostorovou karoserií začala Škoda Auto prodávat v polovině loňského roku. Podle předběžných informací má sériová výroba kombíku startovat začátkem listopadu 2009. Je ovšem možné, že autosalonovou premiéru naplánovali v Mladé Boleslavi až v Ženevě 2010 a jeho představování veřejnosti začne nezávisle na autosalonu letos začátkem zimy.

Speciality pro superb combi

Sedanovitá karoserie superbu, který je nyní v prodeji, nabízí specialitu v podobě víka kufru Twindoor. Patentovanou konstrukci škodováci popisují jako "variabilní otevírání víka kufru". Buď otevíráte jen menší plechovou část víka, nebo celou záď i s oknem jako třeba u octavie. Více o systému Twindoor ČTĚTE ZDE

Je tedy možné, že se kombíkový superb dočká "chytrých" kombíkových dveří, které používá už léta konkurence: buď otevíráte celé víko kufru, pro nakládání malých věcí ale vystačíte jen s otevíracím zadním oknem.

Čeká se na yetiho

Česká značka chystá na letošek dvě novinky. Kromě Superbu Combi se představí ještě malé SUV Yeti. Co všechno ještě česká značka letos představí, je nejasné.

V úterý automobilka prohlásila, že si představení yetiho naplánovala na zářijový autosalon ve Frankfurtu. Podle Evžena Krauskopfa bude yeti v době frankfurtského autosalonu již dostatečně známý. "Určitě uvolníme s předstihem nějaké fotografie a chystáme také představení vozu pro novináře," slíbil.

Že by si na jediný autosalon ve Frankfurtu Škoda připravila dvě velké premiéry (yeti a Superb Combi), se zdá nepravděpodobné. Stejně tak se zdá nemyslitelné, že by si na nadcházející ženevský autosalon nepřipravila nic nového.

"V Ženevě představíme kompletní modelovou řadu a ještě něco navíc," řekl pro iDNES.cz tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

O tom, co "navíc" bude v Ženevě začátkem března parkovat, můžeme jen spekulovat. Nabízí se možnost, že si designéři připravili studii. Příští rok se podle předběžných informací má představit velké MPV postavené na základech VW Touran, rok nato miniaturní škoda vcházející z projektu UP! mateřského koncernu Volkswagen. Možná tedy uvidíme jejich ochutnávku. Další možností je představení rychlé Fabie RS.

Autoři: ,




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.