Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda Superb: Pětidveřová karoserie a pohon 4x4

  13:22aktualizováno  13:22
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto uvažuje o dvou dalších modelech s pohonem všech čtyř kol. Informuje o tom nové číslo týdeníku Ekonom. Podle neoficiálních zpráv automobilka intenzivně připravuje možnost, že by se nástupce sedanu superb vyráběl i s pátými dveřmi, a tato karosářská varianta by zároveň mohla být za příplatek v provedení 4x4.

Škoda Superb | foto: Autodesign & styling / Boris Dacko

Konečné rozhodnutí podle týdeníku ještě nepadlo, ale údajně jde o pravděpodobnou eventualitu. "K tomu se nemohu vyjádřit, zatím se zde dělají analýzy," reagoval mluvčí firmy Jaroslav Černý.

Vedení Škody prý podle zdroje z automobilky musí bojovat v koncernu s některými představiteli značky VW, kteří se obávají, že superb v provedení kombi by zvláště na středoevropských trzích představoval vážnou konkurenci pro VW Passat.

Utajovaná příprava superbu v provedení 4x4 byla pravděpodobně důvodem značného znepokojení v závodě Vrchlabí, kde se montují Octavie Combi 4x4.

Ve Vrchlabí se podle odborářů rozšířily zvěsti, že po roce 2008, kdy by měl jít do prodeje nový Superb, bude produkce Octavií Combi 4x4 výrazně utlumena. "Jediným možným důvodem pro omezení výroby velice úspěšné Octavie 4x4 přitom může být, že by se část poptávky přesunula k případnému Superbu Combi 4x4. Zdroj z automobilky ale tvrdí, že ani souběžná výroba obou modelů by neznamenala pokles produkce Octavií 4x4 - předpokládá se totiž růst odbytu v Rusku a dalších státech," píše Ekonom.

Nová Škoda Fabia: Stále blíže k roomsteru ...VÍCE ZDE

Škoda zároveň pokračuje ve vývoji malého off roadu yeti, jehož koncept představila loni. Oproti původním představám by případné sériové provedení tohoto vozu mělo mít poháněná všechna čtyři kola. Vyhlídka na "terénní" auto s jednou poháněnou nápravou zřejmě zákazníky nenadchla, dodává Ekonom.

Škoda Superb je na trhu od roku 2001. Příchod jeho nástupce se očekává v roce 2008 nebo 2009 ...ČTĚTE ZDE

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.