Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda už za dva roky

  18:52aktualizováno  18:52
Automobilka Škoda možná už příští rok ukáže světu nové auto, které má zpestřit její sortiment, přispět k růstu výroby a pomoci jejím německým majitelům v horších časech. Nový vůz bude zmenšenou verzí designérské studie Roomster. FOTOGALERIE

S touto studií začala Škoda před dvěma lety Škoda oťukávat reakce veřejnosti a zkoumat šance na rychle rostoucím evropském trhu s auty netradičního charakteru.

Dlouho diskutovaný záměr v pátek potvrdil šéf škodováckých odborů a člen dozorčí rady firmy Jaroslav Povšík. Nové auto jako hotovou věc podle něho slíbil člen představenstva Helmuth Schuster před dvěma týdny na návštěvě závodu Škody Auto v Kvasinách.

Právě tam, v podhůří Orlických hor, se má auto spolu s limuzínou Superb vyrábět, a to nejpozději v roce 2006. "Já už jsem ho viděl a není to žádná studie, ale auto připravené pro výrobu," uvedl Povšík.

O Schusterových slibech psal také týdeník Škodovácký odborář a plán následně potvrdily další zdroje z vedení firmy.

***

Fotogalerie Škody Roomster

***

"Kvasiny jsou určitě připraveny na zvýšení výroby, ale konkrétní plány nyní nejsou předmětem veřejných úvah," uvedl mluvčí automobilky Vladimír Šulc.

Studie Roomster: budoucnost Škodovky?

Roomster: Škoda chce být přítulnější

Nafouklá fabie
Nová škoda má mít stejně jako roomster vyšší karoserii a uvnitř i zvenku bude naplňovat parametry víkendového, sportovně laděného a praktického auta pro volný čas.

Součástí toho bude odvážnější design, větší volnost při uspořádání sedaček a interiéru a nejspíš také svislé zadní dveře, které se budou otvírat směrem do strany po vzoru některých terénních vozů.

Tím vším se má naplnit význam slova roomster, které v angličtině naznačuje důraz na větší prostornost. Sériově vyráběné auto se sice obvykle jmenuje jinak než předchozí studie, ale prostornost a praktičnost označil nový šéf Škody Detlef Wittig na pařížském autosalonu za vlastnosti, které budou pro značku Škoda charakteristické při rozdělení úkolů v koncernu VW.

***

Oficiální stránky Škody Roomster

***

Myslíte, že by měla nová škodovka použít  některé designové prvky ze Škody ENVE? Piště do diskuze pod článkem.

Designéři však měli ve srovnání se studií přistřižená křídla, protože auto se musí vejít na nejmenší podvozek, na jakém bude jezdit druhá generace fabií.

Nové auto z Kvasin bude tedy konstrukčně první verzí a předskokanem nové fabie, která poté přijde na trh v krátké verzi a jako kombík.

***

Roomster už je venku dlouho, zkušeností je dost, rozhodnutí dospívají. Co z něho se objeví v reálném životě vozů Škoda?
Vzhledem k reakcím rozhodně nehodíme všechno do koše. Pracujeme na tom, jak studii převést do reality. Roomster byl prostě designérský sen. Nepasoval by na žádný koncernový podvozek, vytvarovali jsme si ho, jak jsme potřebovali.

Půjde roomster napasovat na menší rozměry? Jeho kouzlo je i v tom, že je velký, široký, má velká kola...
Roomster je extrém, protože s ním jdeme na pódium, tak jako modelky mají na přehlídkách extrémní kostýmy. Teď spotřebujeme hodně času na to, abychom vize převedli do podoby použitelné ve skutečném životě. Neplýtvali jsme prací na něco, co nikdy nepoužijeme.

Šéfdesignér Škody Thomas Ingenlath v rozhovoru v únoru 2004 (celý rozhovor)

***

Větší hravost a odlišnost kvasinského modelu se patrně odrazí ve vyšší ceně. Vývoj v Evropě i v Česku však ukazuje, že vybočit z tradičních karosářských verzí přináší výhody. 

Škodovka, to není jen octavia(rozhovor s Vratislavem Kulhánkem, březen 2004)

Hodně se mluví o vozu Roomster, který se objevuje dokonce ve zmenšeném modelu i jako dodávka...
Prozradím, že nová fabia bude ve třech modelových řadách, z nichž jedna může být podobná roomsteru. Ovšem půjde o čistě osobní vůz... celý rozhovor

"Vedle prostornosti zákazníci oceňují flexibilitu vnitřního prostoru a možnost odpočtu DPH," říká Roman Šubert z Opelu, který v Česku ročně prodá okolo tisíce vozů Meriva odvozených od menší corsy.

Terénní Škoda Country?
Podle Povšíka se od Škody očekává, že s novými modely zvedne výrobu ze 450 tisíc až na 600 tisíc aut. Podle Šulce se výroba zvedá už nyní a kvůli souběhu staré a nové octavie automobilka nabírá lidi.

Víc práce je v dalším závodě ve Vrchlabí. Starosta Kvasin Pavel Ulrich už nyní začíná mít strach, kde budou v případě expanze závodu noví lidé bydlet. Ve Vrchlabí se navíc možná dočkají dalšího auta.

Podle některých zdrojů se tam uvažuje o spuštění výroby terénního vozu s označením Country, odvozené zřejmě z modelu Octavia. Naopak miniauto do města nakonec místo Škody budou vyrábět brazilské továrny Volkswagenu.

Budoucnost Škody podle Autobildu

V dobnu letošního roku se německý motoristický magazín Autobild obšírně věnoval budoucnosti modelových řad mladoboleslavské automobilky. Co napsal o fabii a roomsteru?

Fabia projde faceliftem a pro rok 2006 se chystá premiéra zcela nového modelu.V polovině roku 2006 by měla Škoda představit minivan na podvozku Fabie, který bude navazovat na studii Roomster. Malé Volkswageny budou dostávat moderní motory s přímým vstřikováním benzínu FSI, auta z Mladé Boleslavi prozatím zůstanou u klasické technologie. Mluví se také o verzi RS se zážehovým motorem 1.8T - 110 kW, v nabídce bude také oblíbený vznětový mootor TDI - 96 kW.

Autobild říká, že pro uchování rentability výroby současné Fabie je nutno vyrábět (a prodat) 260 000 aut ročně. U nástupce fixní náklady porostou, proto bude třeba prodat 300 000 Fabií ročně, z toho by mělo být 80 000 nových minivanů (roomsterů).

Autobild, duben 2004

Škodovka na autosalonu ve Frankfurtu představí rodinnou studii s názvem Roomster.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.