Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda versus starší Ford: náklady se srovnávají

aktualizováno 
- Přibývající kilometry v dlouhodobém redakčním srovnávacím testu nové Škody Felicie 1,3 LXi s Fordem Mondeo 1,8 GLX ročníku výroby 1994 o poznání ubraly jetém u vozu z dosavadní pozice ekonomicky výhodnějšího. Jestliže po prvních pěti tisících kilometrech vycházel Ford o téměř sedm a půl tisíce korun příznivěji, snížil se k mezníku patnácti tisíc kilometrů tento náskok na necelé čtyři tisícovky korun. Zasloužila se o to zhruba o půl litru vyšší spotřeba benzinu u Mondea spolu s jeho dražšími a častějšími servisními prohlídkami.
Přibývající kilometry v dlouhodobém redakčním srovnávacím testu nové Škody Felicie 1,3 LXi s Fordem Mondeo 1,8 GLX ročníku výroby 1994 o poznání ubraly jetém u vozu z dosavadní pozice ekonomicky výhodnějšího. Jestliže po prvních pěti tisících kilometrech vycházel Ford o téměř sedm a půl tisíce korun příznivěji, snížil se k mezníku patnácti tisíc kilometrů tento náskok na necelé čtyři tisícovky korun. Zasloužila se o to zhruba o půl litru vyšší spotřeba benzinu u Mondea spolu s jeho dražšími a častějšími servisními prohlídkami.

Test trvá 40 000 kilometrů a má přispět do motoristické diskuse o tom, zda je lepší koupit sice skromnější a hůř vybavené nejlevnější nové tuzemské auto, nebo starší ale komfortnější, výkonnější a o třídu lepší zahraniční konkurenci. První část testu se Škodou Felicií se uskutečnila vloni, letos od jara navazuje etapa s Fordem Mondeo. Náklady na pořízení, pojištění, provoz, údržbu, výbavu či likvidaci srovnatelné škody se po patnácti tisících kilometrech u obou vozů blíží ke třem stům tisícům korun. Srovnávací test hradí MF DNES. Škoda Felicia 1,3 LXi absolvovala hodnocenou etapu testu se spotřebou 7,8 litru benzinu na sto kilometrů a Ford Mondeo 1,8 GLX zatím žádá v průměru 8,3 litru paliva. Podobně jako menší vůz vloni jezdí větší auto většinou svižně a po dálnicích. A zatímco nová Škoda měla za prvních patnáct tisíc kilometrů výrobcem předepsanou jen jednu servisní prohlídku s výměnou oleje a olejového filtru za 1654 korun, byl Ford s desetitisícovým servisním cyklem v odborné dílně dvakrát: první prohlídku prakticky bez opravářských zásahů a za 3407 korun měl v padesáti tisících a druhá, v šedesáti tisících kilometrech, nyní stála 4097 korun. V ceně jsou kromě oleje a olejového filtru také čtyři zapalovací svíčky za více než tisíc korun, filtr topení za osm stovek, těsnění a malá žárovka parkovacího světla. Její závadu v servisu Ford Autoslužba v Plzni nepřehlédli, ve vyčerpávající zprávě o stavu vozu nechyběla sani informace o stavu dezénu rezervního kola. Nepočítáme-li dovyvážení předních kol hned v začátcích testu, odstraňovali mechanici při servisní prohlídce v šedesáti tisících kilometrech první závadu testovaného vozu - opravili a pročistili nefungující ostřikovače čelního skla. Účtovali za to půlhodinku práce. Připomeňme, že Felicia měla v rámci první prohlídky zásadnější bolest: servis opravoval převodovku, která obtížně a s nepříjemným zvukem řadila ze čtyřky na trojku a kromě toho zkušební řidiči kritizovali nejisté hledání jedničky a zpátečky. Projevila se však výhoda nového auta - závadu odstranil značkový servis zdarma v rámci záruky. Kromě toho ještě v prvních pěti tisících kilometrech testu u Felicie unikala do motorového prostoru chladící kapalina, kterou bylo nutné doplňovat, aby se motor nepřehříval. Vadnou vyrovnávací nádržku chladiče vyměnil servis rovněž zdarma. Při poslední návštěvě opravny padl u Fordu Mondeo jeden z handicapů: dražší a častější servisní prohlídky. Místo dosavadního desetitisícového má vůz z rozhodnutí dovozce nově patnáctitisícový interval. K e změně firma vydala k autu novou servisní knížku. "Zkušenosti ukazují, že vůz i olej bez problémů vydrží. Servisní cykly prodlužujeme v zájmu zákazníka," řekl koordinátor technologických služeb Ford Motor Company v Praze Václav Bejček. I tak ale lze v další části srovnávacího testu očekávat, že Mondeo bude chtít víc než Felicia. Bude potřebovat nové pneumatiky - dražší než ty, které dostala Škoda. U Felicie také později poklesla průměrná spotřeba na 7,6 litru naturalu na sto kilometrů, zatímco Mondeo zřejmě na žízni neztratí. Výsledek testu však i tak zůstává otevřený. I proto, že v něm sehraje roli také výše ztráty, se kterou Ford Mondeo po testu najde kupce. Felicie sice ve službách firmy zůstala, ale odborníci vloni na podzim konstatovali, že by se po čtyřiceti tisících kilometrech prodala s přímou ztrátou nejméně šedesáti tisíc, ale možná i osmdesáti tisíc korun.


Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.