Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nová Škoda vyhrála také u motoristické veřejnosti

-
Škoda Fabia s motorem 1.9 SDI nejvíc zaujala ve srovnávacím testu malých dieselů také porotce - zástupce motoristické veřejnosti. Potvrdila tím svoje celkové prvenství v redakčním hodnocení pěti automobilů, když body získávala především nízkou spotřebou a výbornými jízdními vlastnostmi. Poslední místo v žebříčku sestaveném z názorů řidičů různých zkušeností i zájmů obsadila Škoda Felicia, která však pořád má lidem co říci díky svým prostorovým možnostem a nejnižší ceně ze srovnávaných vozů.

IVAN ZATYKO, 36 let, zkušební technik automobilů, má za sebou přes půl milionu kilometrů, vlastní Volkswagen Passat 1.9 TD: 1. Peugeot 206, 2. Škoda Fabia, 3. Volkswagen Polo, 4. Fiat Punto, 5. Škoda Falicia. "Rozdíly na prvních čtyřech místech vidím minimální. Z Peugeotu 206 jsem měl nejlepší pocit, působil na mě dojmem většího auta a byl prostě jiný než ostatní vozy. Fabia má výborný podvozek, ale už ne tak pružný motor. Proto se musí častěji řadit, pak se chová dobře. Polo je pohodlný vůz se špatně přehlednými ukazateli rychlosti, punto má fantastickou výhodu v možnosti přepnout posilovač řízení na městský cyklus. I tak je ovládání přesné, dál je vůz pozoruhodný prostorem a zajímavým designem, byť není tak extravagantní jako peugeot. Škoda Felicia je samozřejmě stará, ale je třeba vzít v úvahu fakt, že stojí o 80 tisíc korun méně než Volkswagen Polo."

JAKUB STEHLĺK, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, najel zhruba 300 tisíc kilometrů, má Tatraplan 600, Tatru 613 a Trabant 601: 1. Škoda Fabia, 2. Fiat Punto, 3. Volkswagen Polo, 4. Peugeot 206, 5. Škoda Felicia. "I přes výhrady k nevlídnému interiéru a špatně přístupnému kufru má fabia nejlepší podvozek, výborné brzdy a mimořádně úsporný motor. Punto je po všech stránkách velmi vyvážený vůz, ale v mých očích ztrácí kvůli ne vždy perfektnímu dílenskému zpracování a žíznivějšímu motoru. Polu sedne motor SDI snad ještě lépe než fabii, i facelift se povedl. Celkově dobrý dojem však kazí malý a hůř využitelný kufr a také vysoká prodejní cena. Peugeot se hodně naklání v zatáčkách a v mezních situacích je hůř ovladatelný. Překvapivě živý motor a nízká pořizovací cena nemůže u felicie vyvážit fakt, že vůz už mnoho parády nenadělá."

MARTIN KOVÁŘ, 33 let, poradce ministra práce a sociálních věcí, jako tělesně handicapovaný motorista absolvoval na 400 tisíc kilometrů s ručně ovládaným řízením, jezdí s BMW 325 TDS: 1. Škoda Fabia, 2. Škoda Felicia, 3. Fiat Punto, 4. Volkswagen Polo, 5. Peugeot 206. "Auta hodnotím podle toho, jak mohou posloužit handicapovaným motoristům. Felicia sice má starou koncepci, ovšem z hlediska obestavěného prostoru, ceny a užitných vlastností vůbec může z posuzovaných vozů nejlépe posloužit tělesně postiženým. Však také v těchto kruzích je v provedení kombi nejkupovanějším autem. U moderní fabie nelze neocenit výborný podvozek. Punto má kvalitně obestavěný vnitřní prostor a velký kufr, který je - podobně jako u fabie - dobře přístupný.

VLADIMĺR PETRUŠ, 44 let, správce internetových motoristických stránek, na kontě má 400 tisíc kilometrů, jezdí se Škodou Felicií: 1. Fiat Punto, 2. Škoda Fabia, 3. Peugeot 206, 4. Volkswagen Polo, 5. Škoda Felicia. "Fabii bych rád dal díky výborným jízdním vlastnostem a příznivé spotřebě na první místo, ovšem strohý interiér mladoboleslavského vozu se mi hrubě nelíbí. A protože řidič tráví v autě hodně času, přikládám právě interiéru značný význam. Fiat Punto sice bere trochu víc, ale jinak je to celkově příjemný a pohodlný automobil. Peugeotu 206 vytýkám nepříjemně dlouhou dráhu řadící páky. U pola si kladu otázku, zda image značky VW skutečně stojí za ty peníze. Navíc mě nepříjemně překvapily přední stírače jezdící až na sloupek a zadní stírač poskakující jako u favoritu z roku 1994."

JAN PROKOP, 27 let, majitel designérské firmy, najel 300 tisíc kilometrů, vlastník Toyoty Avensis: 1. Peugeot 206, 2. Škoda Fabia, 3. Volkswagen Polo, 4. Fiat Punto, 5. Škoda Felicia. "Nejlepší design i z hlediska vnitřního prostoru má Peugeot 206, který je ale zvlášť v plném zatížení a na mokru poněkud nestabilní. Fabie se nejvíc z hodnocených vozů blíží vyšší třídě, ovšem její polstrování dveří i sedaček připomíná materiál na košile. Určitě na něm budou ulpívat nečistoty. Interiér pola je zajímavý, neotřelý a originální, ale použité materiály působí lacině. Volant je sice vzhledově pěkný, ale tenký, zklamala mě malá čitelnost budíků. Fiat Punto bych si raději koupil v benzinové verzi. Navíc mám výhrady k technickému zpracování - u málo jetého testovaného vozu už nefunguje páka výškově stavitelného sedadla."

ERIKA HLAVÁČKOVÁ, 27 let, tlumočnice a řidička nákladních automobilů, absolvovala kolem 300 tisíc kilometrů, má Peugeot 205: 1. Peugeot 206, 2. Škoda Fabia, 3. Fiat Punto, 4. Volkswagen Polo, 5. Škoda Felicia. "Peugeot 206 se mi velmi líbí, a jak se říká - skvěle padne do ruky. Škoda, že jinak výborné fabii výrobce nedal hezčí interiér. Volkswagen mě ničím zvláštním nezaujal, u staré felicie je dobrá cena."

LUKÁŠ KUČERA, 23 let, vysokoškolský student ekonomie, najel asi 180 tisíc kilometrů, jezdí se Škodou Octavia svých rodičů: 1. Peugeot 206, 2. Volkswagen Polo, 3. Škoda Fabia, 4. Fiat Punto, 5. Škoda Felicia. "U peugeota oceňuji kvalitu zpracování a hezký design, lepší by mohla být jeho ovladatelnost. Polo má příjemný interiér, ale zklamala mě cena a zastaralý vnější vzhled. U fabie mi velmi vadí pravé noze překážející středový panel, naopak oceňuji jízdní vlastnosti, proti ceně nic nemám. Punto má pěkný design, kritiku zaslouží závady, které vůz měl už během testu, chybějíci otáčkoměr a nemožnost objednat dělené zadní sedadlo. U felicie bych se vážně zamýšlel, zda koupit diesel, nebo levnější benzinové provedení. Asi bych se právě kvůli ceně rozhodl pro benzin.

Hodnocení testovaných vozů zástupci motoristické veřejnosti

vůz/typ cena (Kč) body

1. Škoda Fabia 1.9 SDI Classic 339 900 29
2. Peugeot 206 1.9 D XR 349 000 26
3. Fiat Punto 1.9 D 339 900 21
4. Volkswagen Polo 1.9 SDI 370 000 19
5. Škoda Felicia 1.9 D LX 289 900 10

Poznámka: v hodnocení znamená 1. místo 5 bodů, 2. místo 4, 3. místo 3, 4. místo 2 a 5. místo 1 bod
Pramen: MF DNES


Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...