Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová sportovní dvojčata od Smartu

  12:21aktualizováno  12:21
Smart, automobilka koncernu DaimlerChrysler, rozšiřuje nabídku o sportovní roadster a roadster coupé. Na první pohled velice zajímavá vozítka mají zaplnit mezeru na trhu sportovních minivozů. Přesto se v miliónových množstvích prodávat rozhodně nebudou. O to koneckonců ani vedení Smartu nejde. Jejich cílem je nabízet jedinečné, úzce vyprofilované modely. A s čím tedy přišli tentokrát?

Se sportovním náčiním! Jak roadster tak i roadster coupé tvary karosérie připomínají ty nejsilnější americké sporťáky. Silueta by ale neměla mýlit, jde totiž jen o evropská auta miniaturizovaných rozměrů. Novinka je dlouhá pouhých 3,43 metru a na výšku měří 119 centimetrů. Zajímavým prvkem, který zdůrazňuje stylistiku karoserie, se stane tradiční dvoubarevná kombinace.

Oba modely budou vybavovány tříválcovým beznínovým motorem o obsahu 698 cm3 se solidním výkonem 60 kW (82 k) a s maximálním točivým momentem dosahujícím hodnoty 110 Nm. Tedy žádný objemný šestiválec! Přesto však oběma novým smartům dynamika chybět nebude. Díky nízké váze (790 kg) dosáhnou zrychlení na 100 km/h za 11,2 vteřiny u roadsteru coupé a dokonce 10,9 s v případě roadsteru. Maximální rychlost by měla přesáhnout 170 km/h.

Uvedený motor doplní šestistupňová automatická převodovka, jež je známá z ostatních modelů Smartu. Výrobce mimo jiné proklamuje i bohatou základní výbavu. Obě nové verze by měly mít v základní výbavě například ESP, přední dva plnoobjemové airbagy jsou také samozřejmostí.

Pvní exempláře nepřehlédnutelných minisporťáků by se měly objevit na evropském trhu v dubnu příštího roku.

Nové naděje Smartu: roadster coupé a roadster. Šéfdesignér Volker Leutz jakoby vnuknul novým 3,4 metru dlouhým vozítkům retroprvky v americkém stylu.

Autor:


Témata: pariz02, Smart


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...
Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...

r.v. 2009, naj. 143 000 km, diesel
640 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.