Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová stará auta

  18:12aktualizováno  18:12
- Nissan Patrol je pro mnohého mladého řidiče snem - v posledních a drahých verzích sice často nesplnitelným, ovšem ve starších provedeních již dostupnějším. Klasický japonský terénní vůz, který je od roku 1951 ve výrobě už v páté generaci, se totiž po otevření stavidel dovozu ojetin ze západní Evropy dostal po listopadu 1989 do tuzemska ve větší síle, která zahrnovala i benzinové verze z osmdesátých let.
 A právě tato auta lze sehnat za částky od šedesáti tisíc korun. Ceny oblíbenějších dieselů a zvláště pak s turbem jsou vyšší, ale v případě starších a víc týraných vozů rovněž z osmdesátých roků začínají také pod stotisícovou hranicí. To ovšem neznamená, že ušetřený třeba i desetiletý Nissan Patrol v nejžádanější verzi 2,8 TD nemůže najít kupce za ještě jednou tolik i za víc.
V bazarech a inzertních rubrikách se nejčastěji nabízejí patroly ze začátku devadesátých let a stávají od dvou set tisíc korun. Ale pozor, zatímco ve zdejších končinách obvykle patrol představuje zmíněný motoristův sen a jeden z nejžádanějších off-roadů, ve světě a západní Evropu nevyjímaje se uplatňuje hlavně jako pracovní auto a tomu také často odpovídá jeho technický stav. Náklady na opravy vysloužilce bývají značné.
Patrol jezdí s benzinovými a naftovými šestiválci o obsahu od 2,8 do 4,2 litru, z nichž nejdoporučovanější jsou už zmíněné 2,8litrové turbodiesely. Ty spotřebují mimo terén v průměru jedenáct až dvanáct litrů nafty na sto kilometrů, zatímco benzinová auta spolykají na stejnou vzdálenost kolem dvaceti litrů paliva. Odborníci doporučují typ GR, který firma začala ve Španělsku vyrábět v roce 1987.
Podobně jako jiná terénní auta (zřetelnou výjimkou je hlavně Suzuki Vitara a pak také Suzuki SJ 410-413 Samurai ve stáří do deseti roků) vykazuje i patrol víc závad a poruch než běžná osobní auta. Ze statistik německého T"UV konkrétně plyne, že jen nemnoho přes šedesát procent teprve tříletých aut je v naprostém pořádku a bezmála čtyři procenta ze stejně mladých vozů mají při technických kontrolách nedostatky zcela zásadního charakteru. Z devítiletých vozidel je bez závad pouze třicet a z jedenáctiletých dokonce jen dvacet procent z prověřovaných, což představuje výsledek o deset procent horší, než vykazuje srovnatelný průměr.
Nejčastější problémy plynou ze špatné účinnosti nožních brzd, korodujícího brzdového vedení a ze závad v řízení starších typů. Víc než šestnáct procent jedenáctiletých patrolů vykáže korodované nosné díly a z dvanáctiletých vozů má podle zjištění techniků T"UV tuto zásadní bolest dokonce čtvrtina ze sledovaných. Novější výrobky zhruba do sedmi roků stáří se však nejedné ze zmíněných potíží zbavily a kupříkladu v antikorozní ochraně nosných dílů či v trvanlivosti řízení jsou lepší, než bývá v průměru obvyklé. Dalším silným místem vozu je zavěšení kol, a to i u patrolů starších.

Nissan Patrol mívá problémy s účinností nožních brzd a s korodujícím brzdovým vedením, k bolestem starších vozů patří koroze nosných dílů.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.