Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z něžného drsňáka je metrosexuál. Vitara přišla o rezervu i rám

  12:48aktualizováno  12:48
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jedno z nejterénnějších SUV přišlo v základní verzi o pohon všech kol a rámovou konstrukci. A hlavně už nemá na dveřích kufru rezervu! Pohledné tvary ukrývají techniku většího modelu S-Cross.

Nové Suzuki Vitara | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Suzuki se přizpůsobilo dnešnímu trendu a udělalo z vitary obyčejné silniční SUV. Teď se s ním chlubí na autosalonu v Paříži. Nová generace známého a úspěšného modelu už není jednoduše hranatá. Zakulacené hrany a módnější proporce staromilci obhlížejí s nedůvěrou. Možná po právu. Vzhledová robustnost novince nechybí, moderní tvary jdou s dobou, ale technika je konvenčnější.

Suzuki totiž změnilo zaměření modelu. Nová Vitara je 4 175 mm dlouhá, 1 775 mm široká a 1 610 mm vysoká, rozvor náprav je přesně dva a půl metru. To je oproti předchůdci citelné zkrácení o zhruba 12 centimetrů. Třídveřové provedení končící vitary (u nové generace už nebude k mání) totiž měřilo na délku 404 cm, pětidveřové 450, ale to jsou ale míry natažené o dvacet centimetrů rezervy na dveřích kufru, což byl typický znak vitary a odkaz na terénní zaměření. Majitelé ji cení pro jízdní vlastnosti a terénní schopnosti podpořené konstrukcí karoserie s integrovaným rámem zvyšujícím tuhost.

U novinky přešli konstruktéři na jednodušší, lacinější a pro hrátky v terénu méně vhodné řešení s klasickou samonosnou karoserií bez vyztužení rámem. Nová Vitara totiž technicky vychází z loňské novinky Suzuki S-Cross a je oproti ní dokonce o 12,5 cm kratší.

Mechanika je tradiční: vepředu náprava typu McPherson, vzadu torzní příčka. Z S-Crossu pocházejí také motory a pohon. Novou Vitaru v základní verzi tak pořídíte i s poháněnou přední nápravou. Elektronicky řízený pohon všech kol bude za příplatek.

Pod kapotu bude na výběr stejně jako u kulatějšího S-Crossu mezi dvěma šestnáctistovkami. Benzinová má 120 koní a 156 newtonmetrů, se kterými může hospodařit buď pětistupňový manuál, nebo nový šestistupňový automat. Nafťák 1.6 DDiS dostane jen šestistupňový manuál, který přenese 120 koní a 320 Nm.

Nové Suzuki Vitara

Fotogalerie

Vitara opouští svůj příjemně rustikální charakter a s novou generaci přiváží elektronické novoty. V přídi je radar samobrzdícího systému, který zasáhne, když řidič zaspí na brzdě. To je systém, který mimo jiné vyžaduje spolek EuroNCAP hodnotící s pomocí crashtestů bezpečnost aut. Bez tohoto pomocníka brzd si auto dnes nemůže dělat ambice na maximální pětihvězdičkové hodnocení.

Automobilky mohou zainvestovat do lepšího radaru a použít ho také pro vylepšení tempomatu. Vitara tak má dostat jeho komfortní variantu, která umí sama hlídat odstup od auta vepředu.

Vitara sice „vyměkla“, ale zálibu ve výletech mimo silnice v genech má. Suzuki dokonce uvádí terénní parametry, což je dnes unikum. Světlá výška je tedy 185 mm, přední nájezdový úhel 18,2° a zadní 28,2°.

Nové Suzuki Vitara

Nové Suzuki Vitara

Pro ty, kdo chtějí pseudoteréňáka pro nákupní výpravy a dobrodružství v městském terénu, je však důležitější údaj 375 litrů, což je objem kufru. Když se sklopí zadní sedadla, naložíte 1 120 litrů.

Novoty pro tradicionalisty

Je otázkou, jak novinku přece jen konzervativnější klientela značky přijme. Když se letos přestal vyrábět letitý hit českých prodejů Suzuki, model SX4, zhrozili se prodejci, že nebudou mít co prodávat. Někteří se podle informací iDNES.cz dokonce zásobili SX4, aby měli co nabízet. Model S-Cross přece jen nedokáže SX4 plně nahradit. A zásoby se tenčí.

Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross

Suzuki SX4

Suzuki SX4





Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.