Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Corolla se nevrací, je tady úplně nový auris

aktualizováno 
Legendární název Corolla zůstane pouze sedanům, nová generace kompaktních toyot si ponechá jméno Auris, jež nese od roku 2007.

Nový model se tentokrát od předchůdce liší dost výrazně, což vynikne hlavně, když je postavíte vedle sebe. Je konec s dobráckým vykuleným kukučem dobromyslného taťky, který si zakládá na svém nafouklém bříšku, tedy buclaté karoserii.

Je třeba přitáhnout mladé kupce, a tak má novinka dravější ostře řezanou masku s úzkými světly, přísné linie nahradily barokní košatost. Klín profilu je výrazně ostřejší, auto je taky nižší o 5,5 centimetru. Díky tomu vypadá výrazně atraktivněji, automobilka také uvádí, že snížení pomohlo lepší aerodynamice: součinitel čelního odporu (Cd) je nyní vynikajících 0,28, což pomáhá jízdní stabilitě i nižší spotřebě.

Toyota Auris

Při pohledu ze strany nejde přehlédnout, že přibyla jedna skleněná plocha. Dosavadní tlustý zadní C sloupek nyní téměř celý vykouslo trojúhelníkové okno. Zúžení svítilen a jejich protažení do středu karoserie neminulo ani zadní partii aurise, efekt "dravosti" je tady stejný jako na přední masce. Auris konečně nevypadá mezi konkurenty (Hyundai i30, Ford Focus, VW Golf) jako hodný otloukánek, nemůžeme se ubránit povzdechu, že takhle měl vypadat už před nějakým tím rokem...

Fotogalerie

Hodně se odehrálo i uvnitř. Japonští konstruktéři konečně došli k prozření, že několik barevně nesladěných (bílých a žlutých) displejů opravdu nevypadá dobře, a vsadili tentokrát na jednotnou, pohlednou a módní bílo-tyrkysovou. Úlitba americkému a japonskému vkusu v podobě samostatných digitálních palubních hodin sice zůstala, ale berme to jako osobitou zvláštnůstku japonských vozů, když všichni ostatní už dávno časomíru integrovali někam mezi budíky, případně do displeje autorádia. To mělo v jediném představeném voze velký displej s navigací, takže jsme dost zvědavi, jak bude vypadat chudší verze s pouhým rádiem.

A bude-li vůbec k mání, protože Toyota v poslední době hodně sází na cenově dostupný infotainment i v malých modelech, takže možná se velkého displeje dočkáme i v "základu". V interiéru také vládnou měkčené plasty, ve vyšších výbavách se nebude šetřit kůží; celek vypadá hodně luxusně, uvidíme, jak mu budou slušet nižší výbavy.

Co ale kvitujeme s největším povděkem, je evoluční vymření slepé vývojové větve, tedy spíše bizarního mostu, na němž čněla řadicí páka. Byla sice hned po ruce, ale nestálo to za to omezení všech ostatních praktických funkcí středového tunelu, odkládacích ploch na lahve, kelímky s kávou a podobně. Tu už si konečně jako v normálním autě vy i spolujezdec položíte hezky k ruce u ruční brzdy.

Toyota Auris

Nový auris je o tři centimetry delší než současný (celkem 4275 mm), pro kolena zadních cestujících přibyly díky jinak tvarovaným sedadlům dva centimetry; kufr se protáhl o devět centimetrů, ale objem se zvýšil jen nepatrně (354 vs. 360 litrů). Skvělá věc se ale povedla u hybridní verze, která v nabídce pochopitelně zůstane (Toyota na hybridech staví celou svou prodejní strategii a image), její kufr je nově stejný jako u verzí se spalovacími motory, protože baterie se podařilo odsunout pod zadní sedadla. Dosud museli "hybriďáci" skousnout pouhých 280 litrů, tedy menší kufr než u Škody Fabia...

Toyota Auris
Toyota Auris

Toyota čeká, že hybridů se prodá plná třetina z celkového počtu (dosud se jich od premiéry v roce 2010 prodalo 60 tisíc kusů, v Evropě je auris hybridní dvojkou hned za větším sourozencem priusem), zbytek si podělí dvě zážehové (1.33 a 1.6) a dvě vznětové (1.4 D-4D a 2.0 D4-D) motory.

Nový auris se bude vyrábět v továrně v britském Burnstonu spolu s modelem Avensis, oficiální premiéru bude mít (včetně hybridní verze) 27. září na autosalonu v Paříži.





Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2009...
Škoda Octavia 2.0 TDI 2009...

r.v. 2009, naj. 141 437 km, diesel
219 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.