Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO Z PAŘÍŽE: První hybridní kombík bude mít Toyota, kdo jiný

  15:47aktualizováno  15:47
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Toyota nové generaci svého stěžejního modelu hodně věří. U nového aurisu zatraktivnila design, přidala sportovní šmrnc interiéru a hlavně chystá kombík, který předchozí generaci hodně scházel.

Na autosalon do Paříže si přichystala auto, které je jedním z překvapení. Kombíkové provedení Auris Touring Sports přebírá plně mechaniku krátké verze, která dorazí na český trh ještě před koncem letoška.

Kombík dorazí v půlce příštího roku a bude to první auto svého druhu, které nabídne kromě benzinových a naftových také hybridní provedení. Na pohon kombinující spalovací (v tomto případě benzinový) motor a elektromotor se Toyota specializuje. Už stávající auris je k mání v benzinoelektrické verzi.

Fotogalerie

Auris Touring Sports je oproti hatchbacku skoro o třicet centimetrů delší, rozvor 2,6 metru zůstal zachován. zajímavostí je, že práh kufru má kombík oproti hatchbacku o osm centimetrů níž.

Nový auris staví na vylepšené technice stávajícího modelu. Vstup na trh ale nebude mít lehký, protože hned na autosalonu dostává zdatné konkurenty v podobě nového Volkswagenu Golf a jeho blízkého příbuzného Seatu Leon. Na českém trhu to bude mít ještě těžší, protože před koncem roku dorazí ještě nová octavia (také bude mít techniku nového golfu).

Silnou zbraní má být právě kombiverze, která v této kategorii dělá v Evropě čtvrtinu prodejů, na českém trhu mají delší a praktičtější verze dokonce pětatřicetiprocentní podíl.

Kombíkem se u Toyoty vrací s odstupem jedné generace, předchůdce aurisu corolla totiž kombiverzi - byť velmi malou - měla. Touring Sports má Toyotě pomoci protlačit auris i do firemních flotil.





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.