Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Waymo je nová značka aut bez řidiče, založil ji Google

  13:53aktualizováno  15:26
Projekt samořízených automobilů americké technologické společnosti Google se v rámci mateřského holdingu Alphabet osamostatní do firmy s názvem Waymo.

Google pracuje na takzvaných autonomních vozech již sedm let a osamostatnění projektu je zásadním krokem k jeho dalšímu rozvoji.

„Je to signál zralosti naší technologie,“ komentuje šéf projektu John Krafcik, který pro Google pracuje od roku 2015. Předtím působil u Hyundaie (šéf severoamerického zastoupení) a Fordu (šéf vývoje).

Krafcik dodal, že nová firma nadále půjde za cílem vyvinout technologie plně samostatného řízení, nikoli jen omezené autonomie.

„Jsme technologická firma, ne automobilka. Nechceme vylepšovat auta, ale řidiče,“ nechal se slyšet Krafcik při představování firmy. Tím potvrdil, že Google nechce vyvíjet auta, ale zaměřit se čistě na vývoj technologií pro autonomní řízení.

Fotogalerie

Google je ve vývoji autonomních technologií na špičce, největším konkurentem je podle všeho Tesla. Předloni představil prototyp vlastního malého automobilu s plně automatizovaným řízením a loni jej začal testovat na kalifornských silnicích. Své autonomní technologie Google testuje i ve vozech koncernu FCA (více zde).

Google už testuje v reálném provozu s hybridními Chryslery Pacifica, podle neoficiálních informací plánuje spolupracovat s alternativní taxislužbou Uber na projektu spolujízdy.

Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy.

Konkurencí mají být Waymu aliance GM-Lyft, automoboilky Ford, Daimler, BMW, Tesla a ambiciózní startup nuTonomy.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.