Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novák: raketa se vejde všude, rodina ne

  9:25aktualizováno  9:25
Jiří Nová, náš současný nejlepší tenista, rád jezdí velkými a silnými auty. Přesto se sám řadí mezi klidné a pohodové řidiče. Začínal s Mazdou MX6, teď jezdí s rodinou ve VW Sharan a sám v Kia Sorento.
Špičkoví tenisté nejvíc cestují letecky. Ale když jste na zemi, jakému autu dáváte přednost?

To víte, když mi bylo dvacet, pořídil jsem si sporťáka - Mazdu MX6. Ale teď (Novákovi je 28 let pozn. aut.) už samozřejmě vidím věci jinak. Mám rodinu, děti, sám se řadím spíš mezi pohodlnější řidiče a podle toho volím i auta; prakticky to znamená - co největší. Aby tam prostě bylo co nejvíc prostoru, abychom se tam všichni vešli.

Co znamená všichni?

Nás je s manželkou a dětmi šest. Máme dvojčata, takže kromě osob to ještě znamená kočár nebo i dva. A ještě bych chtěl dodat důležitou věc, že z té prostornosti vyplývá pro mě i větší pocit bezpečí.

Jak důležitý je pro vás pojem bezpečí?

Velmi. Už se řadím mezi klidnější řidiče, nesnažím se bláznit.

Ovšem sport, i ten váš, vyžaduje také temperament, výbušnost. To se přece nějak musí projevovat při řízení, ne?

Je to možné. Ale cestuju na turnaje po Evropě už deset let a najezdil jsem strašně moc kilometrů, takže vím, co si za volantem můžu dovolit. A to, co říkáte, se samozřejmě projevuje. Ovšem v tom dobrém slova smyslu. Já devadesát procent času za volantem strávím na dálnicích a už to nemusím valit dvě stě. Radši si půl hodiny přidám a poslechnu si muziku. Hlavně abych tam bez problémů dojel.

Zmínil jste rodinu. Jezdíváte na turnaje s ní, či sám?

Občas s ní, ale víc s trenérem, s kamarádem.

Existuje ve vašem oboru někdo, s kým byste se bál jet jako spolujezdec?

Ani nevím, já stejně devadesát procent jízd řídím sám. Občas jedu jen s někým na letiště nebo tady u nás doma. Ale jinak beru tu odpovědnost za řízení raději na sebe, prostě nejvíc věřím sobě. Jet s úplně cizím řidičem, to nemusím.

Velké turnaje mnohdy sponzorují významné automobilky a dávají účastníkům k dispozici své vozy. Svezl jste se v této souvislosti nějakým skutečně exotickým modelem?

To ani ne. Celý okruh ATP má totiž Mercedes, jen občas má turnaj jiná značka. Ale měl jsem docela zajímavou příhodu na turnaji v Mnichově, který sponzorovala automobilka BMW. Dali nám možnost vyzkoušet si na letišti všechny ty zkušební dráhy, smyky a tak dál. To byla velmi zajímavá zkušenost, tam jsem skutečně viděl, co všechno auto dokáže, jak se chová v extrémních situacích. Při té příležitosti jsem si uvědomil, jak za volantem rozhoduje v kritických situacích instinkt.

Ale abychom nezapomněli: čím vlastně teď jezdíte doma?

Mám VW Sharan se sedmi sedadly a teď jsme se čerstvě dohodli s českým zastoupením značky KIA, od nich mám sorento.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.