Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A3 aneb nejlepší příbuzný budoucí octavie

  11:16aktualizováno  11:16
Na ženevském autosalonu má svou premiéru očekávaná třetí generace Audi A3. Auto stojí na nové platformě MBQ koncernu Volkswagen, na které vznikne i nová octavia. Na zcela nové technice stojí ale auto vzhledově jen inovované.

Nové Audi A3 je prvním vozem postaveným na zcela nové platformě MBQ. Ale na první pohled to na něm není téměř vůbec vidět. V Ženevě ho Audi představuje jako první třídveřový hatchback, který k proporcím odcházející generace přidává něco dynamičtějších linek z předchozích konceptů A3 a také některých větších sériových sourozenců.

Především díky nové platformě se podařilo snížit hmotnost nové A3 asi o 80 kilogramů oproti odpovídajícímu modelu předchozí generace. Nejlehčí verze A3 1.4 TFSI váží 1 175 kilogramů. Kromě nové platformy se na snížení hmotnosti podílí například i kapota a přední blatníky z hliníku.

Audi A3

Nová Audi A3 se na první pohled zdá velmi podobná té předchozí. "Je to ale úplně nové auto, jak technicky, tak vzhledově," říká exkluzivně pro iDNES.cz Jan Klíma, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. "Vypadá jinak. Postavte si ho vedle stávajícího modelu a zjistíte, že má úplně jiné proporce. Je hranatější, působí mohutněji, je nižší a zároveň širší," popisuje Klíma pro iDNES.cz. "A3 se vyrobilo 2,6 milionu, takže není důvod proč jí výrazně měnit".

Délka auta zůstala stejná jako doposud, tedy 4,24 metru. Rozvor se nepatrně prodloužil na 2,6 metru. Třídveřová verze je první z karosářských variant, později přijde i pětidveřový hatchback a nejspíš také sedan (oba zřejmě s prodlouženým rozvorem), jehož existenci předpovídaly už studie a který by se měl zalíbit především zákazníkům v USA.

Zpočátku nabídne Audi poměrně omezenou paletu motorů, která se bude postupně rozrůstat. Zmíněná benzinová 1.4 nabídne 90 kW, 1.8 TFSI disponuje 132 kW a dvoulitrové TDI má klasických 110 kW. V případě motorů tedy prakticky k žádným změnám nedochází, i přesto se automobilce povedlo dosáhnout v průměru 12% snížení spotřeby.

Fotogalerie

Nejúspornější verze ale přijde až později během letošního roku, a sice verze 1.6 TDI se spotřebou pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. Není třeba dodávat, že celá motorová paleta je přeplňovaná. Standardem u všech motorů by měla být šestistupňová manuální převodovka, 1.8 TFSI dostane rovnou sedmistupňový DSG automat S tronic.

S motorem 1.4 zrychlí A3 na stovku za 9,3 sekundy a průměrně spotřebuje 5,2 litru benzinu na 100 kilometrů. Přeplňovaná osmnáctistovka nabídne už velmi slušnou dynamiku, na stovku se dostane za 7,2 sekundy, pojede až 232 km/h a průměrná spotřeba je 5,6 litru. U dvoulitrového TDI je spotřeba 4,1 litru a zrychlení na stovku trvá 8,6 sekundy. Auta mají pohon předních kol, verze Quattro přijedou později.

Audi A3

V interiéru slibuje Audi opět postupnou evoluci oproti stávajícímu modelu. Nová A3 má být prostornější než odcházející model a nabídne zavazadlový prostor o solidním objemu 365 litrů (1 100 litrů se sklopenými sedadly). Vylepšený má být také ovládací systém Audi MMI, který se inspiroval u dospělejších modelů.

Ve výbavě auta budeme moci najít vymoženosti jako je adaptivní tempomat, systém pro udržování v jízdním pruhu a rozpoznávání dopravních značek, pokročilá navigace, zábavní systém Audi MMX a mnoho dalších vymožeností. Řada z nich ale bude, jak je u Audi obvyklé, pouze za tučný příplatek.

Audi začne svou novinku prodávat již během jara, první vozy dorazí k zákazníkům v létě. Základní motorizace s cenovkou 21 600 eur přijede až koncem roku. Který model ale bude tou základní motorizací automobilka zatím neprozradila. Audi ale později slibuje i verze s pohonem na alternativní paliva (CNG, LPG) a také hybridní verze.

Autoři: ,






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.