Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A3 - hatchback s ambicemi kupé

  18:11aktualizováno  18:11
S novou generací A3 přichází Ingolstadtská automobilka také s novou filozofií zaměření svého kompaktního modelu. V porovnání s předchůdkyní je větší má sportovnější vzhled, který ostře kontrastuje s ostatními modely automobilky. Nabídku Audi A3 a A4 za akční ceny najdete zde. Nezapomeňte na fotogalerii!!!
Audi A3 - pohled

Audi A3 - pohled | foto: Audi

V porovnání s první generací, uvedenou v roce 1996, je nová "á-trojka" delší, širší a má větší rozvor. Do délky narostlo malé Audi o 5 centimetrů, na konečných 4,2 metru, širší je o tři centimetry (1,77m), rozvor narostl o pět centimetrů. Pouze co do výšky ztrácí na předchůdkyni a to jeden centimetr (1,42m).

Oproti předchozí generaci působí nové A3 subtilněji. Dojem větší lehkosti je oproti předchůdkyni největším kladem designu nové "Audiny". Sportovní linie dává tomoto hatchbacku vzhled typický pro kupé.

Tento pocit umocňují i krátké převisy karoserie, výrazně šikmější zadní sloupek karoserie a nižší boční okna. "Miniaturní" je tak i zadní okno, které sice přidává vozu na atraktivitě, horší už to však pravděpodobně bude s výhledem vzad.

Pro začátek bude nové Audi A3 nabízeno pouze ve třídveřovém provedení, pětidveřová verze bude uvedena na trh později.

Charakteristická mřížka chladiče navazuje plynule na nárazník s integrovanými mlhovkami. Relativně malá, ostře řezaná přední světla pak přidávají vozu na dravosti. 

Výrazné prahy a lemy blatníků umocňují sportovní ambice tohoto vozu. Na ně navazuje prolis v dolní části zadního nárazníku, který navede pohled pozorovatele na koncovku výfuku - jednoduchou nebo dvojitou, dle volby pohonné jednotky.  Samozřejmostí jsou sportovní ráfky o velikostech 16 a 17 palců.

Styling interiéru se nese ve sportovním duchu exteriéru. Sedadla jsou uložena o něco nížeji než u předchozího modelu, cestující tak naleznou v interiéru více prostoru. Urostlejší pasažéři uvítají především více prostoru pro nohy a ramena na zadních sedadlech.

Pro Audi typické chromový povrch pák a páček, obrouček výdechů klimatizace a "budíků" přístrojové desky nesmí chybět ani zde.  Sportovního ducha připomíná do podlahy ukotvený pedál plynu. Zajímavé je též zpracování středového panelu - umístění řadicí páky s "madly" na obou stranách a především pak "zapuštění" páky ruční brzdy je nápadité a praktické.

Na výběr budou mít zájemci ze tří benzínových a dvou dieselových pohonných jednotek.  Objevují se tři novinky: Turbodiesel 2.0 TDI, který vznikl zvýšením objemu populárního čtyřválce 1.9 TDI, zážehový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikování benzinu a šestiválec 3.2 V6.

motor

výkon

točivý moment

3.2 V6

177 kW/241 k

320 Nm

2.0 FSI

110 kW/150 k

 200 Nm

1.6

75 kW/102 k

148 Nm

2.0 TDI

 103 kW/140 k

320 Nm

1.9 TDI

77 kW/105 k

250 Nm

pozn. motor 3.2 V6 bude k dispozici od konce roku 2003

Motory přenášejí svůj výkon na přední kola. V nabídce bude též verze s pohonem všech kol quattro. Motory jsou propojeny s pěti- či šestistupňovými manuálními převodovkami, na přání bude k dispozici také automatická šestzistupňová převodovka tiptronic.

Modely s nejvýkonnějším TDI a zážehovým motorem V6 3.2 mohou být vybaveny novou přímo řazenou sportovní převodovkou DSG. Tato převodovka s dvěma automatizovanými spojkami umožňuje rychlé přeřazení bez přerušení přenosu výkonu. V nabídce se převodovka DSG objeví koncem tohoto roku.

A3 dostala také nový přepracovaný systém zavěšení kol. Vpředu jde o klasickou nápravu typu McPherson s přepracovanými závěsy. Vzadu pak nalezneme nezávislé čtyřprvkové zavěšení kol. Hřebenové řízení spolupracuje s elektro-mechanickým posilovačem, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.

Z prvků bezpečnostní výbavy jmenujme např. elektronický stabilizační systém ESP, aktivní opěrky hlav u předních sedadel nebo průběžné hlavové airbagy sideguard, samozřejmostí je také systém ABS.

Oficiálního ceníku se dočkáme pravděpodobně až při oficiální premiéře nového Audi A3 , která je připravena na brněnský Autosalon.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.