Interiér nového Audi A3

Interiér nového Audi A3 | foto: Audi

Nové Audi A3 odhaleno. Oficiální fotky vnitřku prozrazují i vzhled

  • 29
Elektronika a komunikace v hlavní roli. Tedy aspoň v případě nového Audi A3. Jak bude vypadat zvenku zatím automobilka jak uvidíte docela nešikovně tají. Na lasvegaském veletrhu všemožných elektronických udělátek CES se Audi pochlubilo kokpitem chystané novinky.

Nové Audi A3 už žhaví gumy před premiérou. Značka se tedy v Las Vegas chtěla pochlubit multimediální přístrojovkou novinky.

Interiér nového Audi A3

Multimediální systém MMI se tu představuje v novém provedení. Německý výrobce ho vyvinul s firmou Nvidia. Stojí na modulární platformě s 1,2 Ghz procesorem Tegra 2. Chystá se ale přechod na nový procesor Tetra 3 (1,4 Ghz). V hlavní roli je sedmipalcový displej (rozlišení 800 × 480 pixelů), který se vysouvá nahoře z přístrojovky, a otočný ovladač a tlačítka u řadicí páky. Chybět nebude dotyková ploška MMI Touch, na které stačí pro zadání adresy do navigace nebo telefonního čísla poslepu psát prstem.

Svátek elektroniky

Reportáže z veletrhu CES 2012 čtěte zde

Navíc bude k mání systém MMX (Multi-Media eXtension), se kterým bude možné připojit se na internet nebo vytvořit přímo na palubě "domácí" síť. Samozřejmostí je satelitní navigace propojená s googlovskými mapami včetně Street view, dopravním zpravodajstvím a bluetooth spojení s telefonem. MMX zahrnuje i možnost hlasového ovládání některých funkcí.

Interiér nového Audi A3

Nezbytností je spolupráce s chytrými telefony. Na to má audi připravený Audi Phone Box. Do schránky ve středovém tunelu uložíte telefon a propojíte ho s autem pomocí USB portu; lepší příjem zajišťuje speciální anténa. Chystá se také systém bezdrátového nabíjení telefonu.

Stále vyšší rychlost připojení

Audi na CESu ale hledí ještě dál. Prezentuje celou plejádu vyvíjených systémů, vizí, nápadů.

Aktuálně palubní systém, přes který posádka audi komunikuje se světem, využívá mobilní datovou sít UMTS, ale Audi už pracuje na využití budoucího standardu LTE, který umožní vysokorychlostní přenos dat. Aktuální síť 3G má limit 28,8 Mbit za sekundu, nové 4G umožní rychlost až 150 Mbit/s. To umožní přenos videa a hudebních souborů přímo na displej auta. Otevře se možnost pro videokonference, ještě chytřejší navigaci...

Audi také vyvíjí systém, ve kterém vám kybernetický hlas přečte zprávy z RSS kanálů, z Twitteru nebo Facebooku.

Chystá se také head-up displej, který bude promítat řidiči do zorného pole na čelní sklo kromě provozních údajů a pokynů z navigace také kam se stáčí cesta za zatáčkou nebo vrcholem kopce. A vývojáři přemýšlejí i o tom, že by head-up displej dostal také spolujezdec, tomu by se na čelní sklo promítal třeba film. Navíc by jej ovládal jen gesty.

Nová A3 se představí v březnu

Milovníky aut ale spíš než elektronická udělátka zajímá, jaká nová A3 bude. Díky obrázkům ze systému MMI, kterými se Audi pochlubilo, už je jasné, jak bude vypadat zvenčí. Grafika totiž v některých položkách menu vyobrazuje celé auto.

Nové Audi A3 vyjede na modulární platformě MQB, kterou dostane i chystaná sedmá generace Volkswagenu Golf a také nová octavia. Kromě verze s pohonem předních kol dorazí i varianta 4 × 4 (systém Haldex).

Interiér nového Audi A3

Nabídka motorů má aspoň zpočátku obsahovat benziňák 1,4 TSI s vypínáním válců při malé zátěži a turbodiesely 1,6 a dva litry. Převodovky budou dvě: základem šestistupňová manuální a sedmistupňový dvouspojkový automat DSG.

Na fotkách interiéru je také vidět, že A3 přijde o klasickou mechanickou ruční brzdu, nahradí ji u designérů oblíbená elektricky ovládaná. Při tvarování interiéru jim pak nepřekáží velká páka, malé tlačítko lze totiž umístit kamkoliv.

Premiéru nové A3 chystá Audi na březen na autosalon do Ženevy.

Stále připojen

Telefon bude s autem komunikovat stále intenzivně, najde třeba parkovací místo a pak vás na velkém parkovišti ke "ztracenému" autu dovede. Navíc se počítá s placením parkovného přímo z paluby auta.

Těší se i vývojáři elektromobilů, pomocí smartphonu bude majitel sledovat nabití baterek, auto si pak taky naplánuje cestu od zásuvky k zásuvce.

Servis tak bude moci díky připojení auta na internet na dálku provést diagnostiku závad nebo třeba aktualizuje softwaru.

Dalším krokem je komunikace mezi auty a infrastrukturou. Pojedete po dálnici, auta si mezi sebou předají informaci o nehodě, díky které provoz houstne. Navigace vám na základě toho nabídne objízdnou trasu.

Zároveň se vůz "sesynchronizuje" se zelenou vlnou na semaforech při průjezdu městem. A načte z čidel na dálnici aktuální teplotu.

A konečně systém Traffic Jam Assistant je krokem k jakémusi autopilotovi. Prozatím ho Audi testuje jako pomocníka pro popojíždění městem a v koloně. Traffic Jam Assistant využívá kromě adaptivního tempomatu ještě další kamery a senzory, které sledují okolí vozidla.


Elektromobil