Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A4 Avant se představuje, je lehčí a větší

  18:40aktualizováno  21. února 17:10
A4 už se líbí od loňského roku. O další bezesné noci milovníků audi se teď bude až do ženevského odhalení starat kombík, který nesmí vedle klasického sedanu chybět. NOVÉ FOTOGRAFIE

Audi A4 Avant | foto: Audi

Praktičtější karosářská verze "Á-čtyřky" se inspirovala větší a zkušenější sestrou A6.

Audi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 Avant



Audi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 Avant



Audi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 Avant



Audi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 Avant




Oproti tříprostorové verzi má kombík jinak nastavenu geometrii přední pětiprvkové hliníkové nápravy, která vyvažuje jiné rozložení hmotností nové karosářské verze. A4 Avant je dlouhý 4,7 metru, oproti předchůdkyni, která se letos definitivně odporoučí z produkce "starým" kabrioletem stavěným u Karmannu, je tak delší o 12 centimetrů. Odveze také víc zavazadel - až 490 litrů společně s pěti a 1 430 se dvěma lidmi. Zato o deset procent klesla hmotnost.

Audi A4 Avant

Při nakládání bagáže a nákupu může posádce asistovat systém přepážek zabraňující cestování nákladu po kufru nebo třeba dvojitá podlaha. Pro největší lenochy je přichystáno víko zavírané a otevírané elektromotorky.

Nabídka motorů musí začít kultovními TDIčky. 143 koní nabídne dvoulitr a 240 šestiválcový třílitr, oba samozřejmě s moderním systémem common-rail. Benzinová přímovstřiková TSIčka mají objem 1,8 a 3,2 litru. Čtyřválec má turbo a 160 koní, atmosferický šestiválec dává 265 koní.

Ještě nějaký čas se bude čekat na 170koňový dvoulitr TDI, pod kapotu kombíku se tak pravděpodobně nedostane 190koňový šestiválec 2,7 TDI.

Audi A4 Avant

Motory dostanou ke spolupráci šestistupňové manuály a automaty tiptronic. Dva slabší motory budou k mání také s variátorovým multitronicem. Šestiválce budou masírovat asfalt všemi koly díky systému quattro. Mezinápravový diferenciál Torsen bude posílat za normálních podmínek 40 % krouticího momentu k předním kolům, zbytek vzad.

Pro nový "Á-čtyřkový" Avant vyrazí první zájemci s jarem, ceny prozatím Audi neprozradilo.

Audi A4 Avant

Autor:


Témata: zeneva08, Audi, Audi A4, TDI

Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz