Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A4 z masa a kostí je tady. Větší a uhlazenější

  11:00aktualizováno  11:00
S napětím očekávaná nová generace Audi A4, dlouhodobě nejprodávanějšího modelu z bavorského Ingolstadtu, je na scéně. Novináři celého světa měli možnost vůz vyzkoušet v hornaté Sardinii a to se všemi pěti motorovými jednotkami. Zde jsou naše první postřehy i fotografie z akce.

Audi A4 3.2 quattro | foto: Petr Pravda, iDNES.cz

Na první zběžný pohled vypadá kompletně nové Audi A4 jakoby prošlo jen velmi důrazným faceliftem. Jak se mnozí z nás shodli, nejvíce mu to sluší v zářivě bílém a jasně červeném provedení.

Ale velmi brzy zjistíte, že vůz doznal zásadních změn. Je nejenom uhlazenější, ale také větší, zejména uvnitř, má jiný interiér a dostal spoustu technických novinek.

Á čtyřka se nafoukla o 11 cm - na čtyři metry sedmdesát, přední náprava se posunula o 154 mm kupředu, rozvor se zvětšil na 2808 mm. Auto má tak lehčí předek, je dotáčivější a spolucestující na zadních sedadlech mají o 30 mm více prostoru pro nohy.

Největší změna oproti předchůdkyni spočívá v koncepci uspořádání vnitřního prostoru. Až dosud byla A4 fakticky pro dva dospělé vpředu a dvě děti vzadu. To se teď změnilo. Sedněte si dnes dozadu a uvidíte. Nová "čtyřka" nabízí komfort céčkového prostoru v béčkové třídě.

Navíc se spoustou vychytávek z vozů Audi vyšších tříd - například autotelefon bluetooth, parkovací systém s kamerou (Audi Parking System Advanced), špičkový Bang a Olufsen Sound System a tak dále.

Kromě toho si lze do nové A4 pořídit "dynamické řízení" (tzv. Audi Dynamic Steering) - neboli řízení s proměnlivým převodovým poměrem, které nabízí tři režimy - komfort, klasik a dynamik.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A4 můžete koupit na www.automodul.cz

Vyzkoušeli jsme ho na uzavřené letištní ploše malého sardinského letiště a byli jsme nadšeni. S dynamickým režimem prostě nemusí řidič v ostrých zatáčkách točit jak šílený volantem. Při slalomu mezi kužely byla změna mezi vozem s dynamickým řízením a bez něj opravdu dramatická. Stejně tak se výhoda projevila i při ostré jízdě v sardinských serpentinách.

Kromě toho se nabízí i propracovaný systém "Audi Drive Select", kterým lze koordinovat odezvu od motoru, automatickou převodovku, řízení a tvrdost odpružení.

Zdokonalené ESP jsme vyzkoušeli při ostrém brzdění, kdy jedna strana vozu jela po mokru a druhá po suchu. Opět v porovnání se starší technologií se nový vůz choval klidněji a bezpečněji.

Systém "Audi Lane Assist" zase hlídá jízdu v pruzích. Při vybočení "probudí" řidiče vibracemi do volantu.

Nová A4 se bude při uvedení na trh prodávat s pěti motorovými jednotkami
1.8 TFSI - 160 koní, točící moment 250 Nm kombinovaná spotřeba 7.1 l
3.2 FSI (motor V6) - 265 koní, 330 Nm spotřeba 9.2 l
2.0 TDI Common-rail - 143 koní, 320 Nm spotřeba 5.5 l
2.7 TDI (s osmistupňovou automatickou převodovkou multitronic) - 190 koní, 400 Nm spotřeba 6.6 l 
3.0 TDI - 240 koní, 500 Nm spotřeba 6.9 l

My jsme vyzkoušeli zejména 2.0 TDI, který se určitě stane u nás nejprodávanější verzí, a také 2.7 TDI. Oba vozy seděly i při ostré jízdě v zatáčkách jako přikované a poskytly vysoký komfort odpružení. Kdo vyžaduje ostřejší limuzínu, musí být spokojen s 2.7 TDI, které dává naprostý luxus rychlého a bezpečného předjíždění.

Nové A4 bude u nás možné objednávat už od začátku listopadu a jeho cena bude začínat na 862 400 Kč.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.