Audi A4 3.2 quattro

Audi A4 3.2 quattro | foto: Petr Pravda, iDNES.cz

Nové Audi A4 z masa a kostí je tady. Větší a uhlazenější

  • 52
S napětím očekávaná nová generace Audi A4, dlouhodobě nejprodávanějšího modelu z bavorského Ingolstadtu, je na scéně. Novináři celého světa měli možnost vůz vyzkoušet v hornaté Sardinii a to se všemi pěti motorovými jednotkami. Zde jsou naše první postřehy i fotografie z akce.

Na první zběžný pohled vypadá kompletně nové Audi A4 jakoby prošlo jen velmi důrazným faceliftem. Jak se mnozí z nás shodli, nejvíce mu to sluší v zářivě bílém a jasně červeném provedení.

Ale velmi brzy zjistíte, že vůz doznal zásadních změn. Je nejenom uhlazenější, ale také větší, zejména uvnitř, má jiný interiér a dostal spoustu technických novinek.

Á čtyřka se nafoukla o 11 cm - na čtyři metry sedmdesát, přední náprava se posunula o 154 mm kupředu, rozvor se zvětšil na 2808 mm. Auto má tak lehčí předek, je dotáčivější a spolucestující na zadních sedadlech mají o 30 mm více prostoru pro nohy.

Největší změna oproti předchůdkyni spočívá v koncepci uspořádání vnitřního prostoru. Až dosud byla A4 fakticky pro dva dospělé vpředu a dvě děti vzadu. To se teď změnilo. Sedněte si dnes dozadu a uvidíte. Nová "čtyřka" nabízí komfort céčkového prostoru v béčkové třídě.

Navíc se spoustou vychytávek z vozů Audi vyšších tříd - například autotelefon bluetooth, parkovací systém s kamerou (Audi Parking System Advanced), špičkový Bang a Olufsen Sound System a tak dále.

Kromě toho si lze do nové A4 pořídit "dynamické řízení" (tzv. Audi Dynamic Steering) - neboli řízení s proměnlivým převodovým poměrem, které nabízí tři režimy - komfort, klasik a dynamik.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A4 můžete koupit na www.automodul.cz

Vyzkoušeli jsme ho na uzavřené letištní ploše malého sardinského letiště a byli jsme nadšeni. S dynamickým režimem prostě nemusí řidič v ostrých zatáčkách točit jak šílený volantem. Při slalomu mezi kužely byla změna mezi vozem s dynamickým řízením a bez něj opravdu dramatická. Stejně tak se výhoda projevila i při ostré jízdě v sardinských serpentinách.

Kromě toho se nabízí i propracovaný systém "Audi Drive Select", kterým lze koordinovat odezvu od motoru, automatickou převodovku, řízení a tvrdost odpružení.

Zdokonalené ESP jsme vyzkoušeli při ostrém brzdění, kdy jedna strana vozu jela po mokru a druhá po suchu. Opět v porovnání se starší technologií se nový vůz choval klidněji a bezpečněji.

Systém "Audi Lane Assist" zase hlídá jízdu v pruzích. Při vybočení "probudí" řidiče vibracemi do volantu.

Nová A4 se bude při uvedení na trh prodávat s pěti motorovými jednotkami
1.8 TFSI - 160 koní, točící moment 250 Nm kombinovaná spotřeba 7.1 l
3.2 FSI (motor V6) - 265 koní, 330 Nm spotřeba 9.2 l
2.0 TDI Common-rail - 143 koní, 320 Nm spotřeba 5.5 l
2.7 TDI (s osmistupňovou automatickou převodovkou multitronic) - 190 koní, 400 Nm spotřeba 6.6 l 
3.0 TDI - 240 koní, 500 Nm spotřeba 6.9 l

My jsme vyzkoušeli zejména 2.0 TDI, který se určitě stane u nás nejprodávanější verzí, a také 2.7 TDI. Oba vozy seděly i při ostré jízdě v zatáčkách jako přikované a poskytly vysoký komfort odpružení. Kdo vyžaduje ostřejší limuzínu, musí být spokojen s 2.7 TDI, které dává naprostý luxus rychlého a bezpečného předjíždění.

Nové A4 bude u nás možné objednávat už od začátku listopadu a jeho cena bude začínat na 862 400 Kč.