Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové audi lesů, vod a strání: Cross Coupé Quattro

aktualizováno 
Na dnes začínající šanghajský autosalon se řádně vyzbrojila i automobilka z Ingolstadtu. Prototyp nového SUVčka se jmenuje Cross Concept Coupé Quattro. Jak už komplikované jméno napovídá, bude chtít i na výlety mimo silnice. Konkurovat má například BMW X3 nebo freelanderu od Land Roveru, do stejných vod má prý časem vstoupit i Mercedes s modelem MLK.

Audi Cross Coupé Quattro | foto: Audi

Audi pod kapotu šanghajského konceptu namontovalo nový dvoulitrový commonrailový turbodiesel, s kterým chce vyrazit také na přísný severoamerický trh.

Musí tak splňovat emisní normu Euro 6 a přísné americké předpisy, motor proto disponuje systémem Bluetec, který pomocí močoviny vstřikované v malých dávkách do výfukového systému ničí oxidy dusíku (NOx). Horké výfukové plyny přemění močovinu na čpavek, který rozkládá oxidy dusíku na dusík a vodu.

Nový čtyřválec nabídne 204 koní (150 kW) výkonu a 400 newtonmetrů kroutícího momentu. Audi slibuje průměrnou spotřebu 5,9 litru nafty na 100 kilometrů.

Interiér je přísně čtyřmístný a jde společně s typickými audi-liniemi exteriéru vstříc chutím vyznavačů aut se čtyřmi kruhy na mřížce chladiče - samozřejmě protáhlé až do nárazníku.

Nechybí prosklená střecha a dvacetipalcová kola (245/45). Cross Coupé bohužel nedostalo diferenciál Torsen, pohon všech kol obstarává systém s mezinápravovou spojkou Haldex, kdy se pohon druhé (zadní) nápravy připíná pouze v případě prokluzu primárně hnaných předních kol.

Napříč uložený motor spolupracuje s převodovkou S-Tronic, takhle říkají u Audi dvouspojkovému DSGčku. Volič převodovky už zakrněl do podoby zvláštně tvarované malé páky, za ní najdeme tlačítko ovládající elektronicky parkovací brzdu.

Na cestu svítí LED diody, brzdění mají na starosti kotouče z keramiky, vyztužené uhlíkovými vlákny, které ušetřily oproti oceli 20 kilogramů hmotnosti a vydrží 300 tisíc kilometrů.

Řidič má na výběr ze tří různých nastavení podvozku (nechybí magnetické tlumiče - více), motoru, převodovky a řízení, která nesou jména: Dynamic, Sport a Efficency.

Charakter prvních dvou je jasný už podle označení, třetí má za úkol co nejvíce šetřit peněženku řidiče i ovzduší. V tomto případě se vypne klimatizace (je možné ji znovu manuálně aktivovat), adaptivní tempomat zamezí prudkým změnám rychlosti a navigace předem hlásí místa, kde bude třeba zpomalovat, aby nebylo třeba prudce brzdit. Auto pak pojede o pětinu úsporněji než s dynamickým modem.

Nechybí multimediální rozhraní, ovládané přes dotykový displej a schopné rozeznat psané písmo (psát můžete prstem dokonce i čínské znaky). Monitor umí zobrazit jiné informace očím řidiče a jiné pro spolujezdce. Neřidič tak může například sledovat televizní program, zatímco vládce volantu vidí na displeji jen provozní údaje.

Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



Audi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattroAudi Cross Coupé quattro



 



Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.