Nové Audi Q7 po drsné dietě zatáčky prosviští díky natáčecí nápravě

Zatímco předchůdce vypadal jako nafouklý bubák, nová generace je přísná, geometricky strohá a vzdušná. A výborně se řídí, navíc v úplném tichu.
Audi Q7

Audi Q7 | foto: Audi

Na základní škole jsem měl mindrák ze své tloušťky a z toho, že mi nejde žádný sport, ani ten fotbal, který jsem miloval. Časem jsem z nejhoršího vyrostl, ale atlet ze mě nikdy nebude. Stejně jako z Audi Q7. Z „nejtlustšího“ auta ve třídě už sice zhublo na nejlehčí, ale pořád se bavíme o dvou tunách.

„Kvéčko“ je opravdu obr, přerostlo většinu konkurentů, delší je pouze Mercedes GL. Všichni bez výjimky jsou však minimálně o metrák těžší, však také audina shodila oproti minulé generaci závratných 325 kg! Ubíralo se všude, kde to šlo, používaly se vysokopevnostní oceli a hlavně hliník. Třeba jen dveře jsou díky němu lehčí o 16 kg.

Audi Q7

Všechna svá kila však Q7 obdivuhodně maskuje: více než pětimetrová „pojízdná stodola“ se řídí lehoučce a díky sofistikované technice a hromadě elektronických pomocníků jsem měl pocit, že se klikatými švýcarskými silničkami protahuji s malým hatchbackem.

Auto zrychluje i brzdí, jako kdyby mělo o tunu méně. A hlavně tak zatáčí, zvlášť s příplatkovým řízením zadních kol, které v malých rychlostech natáčí velká 18" kola proti směru těch předních. To pomáhá projet zatáčkou s menším rejdem (až o metr) a je to věru zvláštní pocit, když vám Q7 „zakroutí zadkem“. Ale funguje to výborně. Ve vysokých rychlostech se naopak zadní kola natáčejí stejně jako přední, což zvyšuje stabilitu. Řidič o tom ani neví, vše řídí automatika.

Audi Q7

Pohodlně i na obřích kolech

Kabina nové Q7 je tak vzdušná a přehledná jako u žádného jiného SUV. Palubní deska je níže, než bývala, což je příjemné. Posádka není v autě utopená a díky netypicky tenkým předním sloupkům je dobře vidět ven.

I když většinou píšu o tom, jak na dnešních autech mlátí obrovská kola na nízkoprofilových gumách, Audi mě konečně uspokojilo i v tomto ohledu. Dvacetipalcové gumy žehlily hladce vše, vzduchový podvozek (příplatek 50 tisíc korun) autem lehce pohupoval. Posádka ani neví, po jakém povrchu jede.

Rychlejší než sporťák

Stejně jako ani nepozná, jaký motor má pod kapotou. Třílitrový turbodiesel s výkonem 200 kW je tak utlumený, že jen podle občasného zavrnění a lehké vibrace plynového pedálu při přidání plynu poznáte, že jedete na naftu. Osmistupňový automat Tiptronic řadí bleskurychle, na prošlápnutí pedálu reaguje podřazením klidně až o tři stupně, rychle motor vytočí a okamžitě skládá „kvalty“ zase nahoru. Není divu, že zrychlení z nuly na 100 km je pouze 6,3 sekundy. Tomu se nemůže rovnat ani nejsilnější Škoda Octavia RS.

Benzinový třílitr (179 kW) je ještě o dvě setiny rychlejší a také ještě kultivovanější. I když v tomto případě to znamená, že nebýt drtivého zatlačení do sedaček při rozjezdu, ani nemůžete poznat, že v autě vůbec nějaký motor je. Zvlášť když si pak pustíte hudbu z aparatury Bang & Olufsen s 23 reproduktory (příplatek 176 tisíc korun) a pasažérům vzadu pustíte film na vyjímatelných tabletech.

Audi Q7
Audi Q7

Jede sama a vidí chodce

Úžas, kam se dnešní automobilová technika dostala, však vzbudí hlavně neskutečná nálož asistenčních systémů. Auto „kouká“ za sebe a do stran při couvání, v koloně se samo rozjíždí a brzdí za vozem před vámi, pomocí infračervené kamery odhalí za tmy chodce, samočinně zaparkuje (i s přívěsným vozíkem) a ještě naplánuje trasu tak, abyste jeli co nejúsporněji. A to ještě třeba navigaci můžete kromě hlasu ovládat psaním písmen prstem na destičku – funguje to výborně.

Z výše popsaného je asi jasné, že Audi Q7 není žádná lidovka, však je to také nejluxusnější SUV značky. Cena „základní“ výbavy (uvozovky jsou na místě, obsahuje vše potřebné včetně zábavního systému a bezpečnostních asistentů) lehce přesáhla 1,7 milionu korun. Ale konkurence je na tom hůře, s výjimkou levnějšího Jeepu a BMW.

Špičková německá technika v luxusním balení prostě není levná. Ale zdá se, že mnoha lidem to nevadí: prodej ještě oficiálně ani nezačal a české zastoupení už eviduje přes stovku objednávek.

Panoramatická navigace

Velmi efektní „virtuální“ přístrojový štít, který za příplatek 17 tisíc korun nahradí klasické budíky, umí roztáhnout přes celý 12,3palcový displej navigaci. Budíky tachometru a otáčkoměru zajedou do stran a zmenší se, v normálním módu je navigace zobrazená uprostřed a budíky mají normální velikost. Krásným designovým prvkem je nepřerušená linie výdechů klimatizace před předními pasažéry a také ambientní osvětlení v podobě tenoulinkých linek rámujících madla dveří a lišty palubní desky – u něj máte na výběr z 20 barev. To, že jsou všude použity jen nejlepší materiály a dílenské zpracování je bezchybné, u auta této kategorie nepřekvapí.

  • Nejčtenější

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

15. března 2024,  aktualizováno  14:53

Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet

12. března 2024  8:47

Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

14. března 2024

Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda patentuje osobní automobil. Chce posadit dítě na nejbezpečnější místo

14. března 2024

Patentový úřad ve středu zveřejnil patentovou přihlášku mladoboleslavské škodovky s neskromným...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let

19. března 2024

Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství

18. března 2024

Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...