Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi Q7 po drsné dietě zatáčky prosviští díky natáčecí nápravě

aktualizováno 
Zatímco předchůdce vypadal jako nafouklý bubák, nová generace je přísná, geometricky strohá a vzdušná. A výborně se řídí, navíc v úplném tichu.

Může vás zajímat

Audi A3 1.2 TFSI 2014

Audi A3 1.2 TFSI 2014

Cena 449.999,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Na základní škole jsem měl mindrák ze své tloušťky a z toho, že mi nejde žádný sport, ani ten fotbal, který jsem miloval. Časem jsem z nejhoršího vyrostl, ale atlet ze mě nikdy nebude. Stejně jako z Audi Q7. Z „nejtlustšího“ auta ve třídě už sice zhublo na nejlehčí, ale pořád se bavíme o dvou tunách.

„Kvéčko“ je opravdu obr, přerostlo většinu konkurentů, delší je pouze Mercedes GL. Všichni bez výjimky jsou však minimálně o metrák těžší, však také audina shodila oproti minulé generaci závratných 325 kg! Ubíralo se všude, kde to šlo, používaly se vysokopevnostní oceli a hlavně hliník. Třeba jen dveře jsou díky němu lehčí o 16 kg.

Audi Q7

Všechna svá kila však Q7 obdivuhodně maskuje: více než pětimetrová „pojízdná stodola“ se řídí lehoučce a díky sofistikované technice a hromadě elektronických pomocníků jsem měl pocit, že se klikatými švýcarskými silničkami protahuji s malým hatchbackem.

Auto zrychluje i brzdí, jako kdyby mělo o tunu méně. A hlavně tak zatáčí, zvlášť s příplatkovým řízením zadních kol, které v malých rychlostech natáčí velká 18" kola proti směru těch předních. To pomáhá projet zatáčkou s menším rejdem (až o metr) a je to věru zvláštní pocit, když vám Q7 „zakroutí zadkem“. Ale funguje to výborně. Ve vysokých rychlostech se naopak zadní kola natáčejí stejně jako přední, což zvyšuje stabilitu. Řidič o tom ani neví, vše řídí automatika.

Audi Q7

Pohodlně i na obřích kolech

Kabina nové Q7 je tak vzdušná a přehledná jako u žádného jiného SUV. Palubní deska je níže, než bývala, což je příjemné. Posádka není v autě utopená a díky netypicky tenkým předním sloupkům je dobře vidět ven.

I když většinou píšu o tom, jak na dnešních autech mlátí obrovská kola na nízkoprofilových gumách, Audi mě konečně uspokojilo i v tomto ohledu. Dvacetipalcové gumy žehlily hladce vše, vzduchový podvozek (příplatek 50 tisíc korun) autem lehce pohupoval. Posádka ani neví, po jakém povrchu jede.

Rychlejší než sporťák

Stejně jako ani nepozná, jaký motor má pod kapotou. Třílitrový turbodiesel s výkonem 200 kW je tak utlumený, že jen podle občasného zavrnění a lehké vibrace plynového pedálu při přidání plynu poznáte, že jedete na naftu. Osmistupňový automat Tiptronic řadí bleskurychle, na prošlápnutí pedálu reaguje podřazením klidně až o tři stupně, rychle motor vytočí a okamžitě skládá „kvalty“ zase nahoru. Není divu, že zrychlení z nuly na 100 km je pouze 6,3 sekundy. Tomu se nemůže rovnat ani nejsilnější Škoda Octavia RS.

Benzinový třílitr (179 kW) je ještě o dvě setiny rychlejší a také ještě kultivovanější. I když v tomto případě to znamená, že nebýt drtivého zatlačení do sedaček při rozjezdu, ani nemůžete poznat, že v autě vůbec nějaký motor je. Zvlášť když si pak pustíte hudbu z aparatury Bang & Olufsen s 23 reproduktory (příplatek 176 tisíc korun) a pasažérům vzadu pustíte film na vyjímatelných tabletech.

Audi Q7
Audi Q7

Jede sama a vidí chodce

Úžas, kam se dnešní automobilová technika dostala, však vzbudí hlavně neskutečná nálož asistenčních systémů. Auto „kouká“ za sebe a do stran při couvání, v koloně se samo rozjíždí a brzdí za vozem před vámi, pomocí infračervené kamery odhalí za tmy chodce, samočinně zaparkuje (i s přívěsným vozíkem) a ještě naplánuje trasu tak, abyste jeli co nejúsporněji. A to ještě třeba navigaci můžete kromě hlasu ovládat psaním písmen prstem na destičku – funguje to výborně.

Fotogalerie

Z výše popsaného je asi jasné, že Audi Q7 není žádná lidovka, však je to také nejluxusnější SUV značky. Cena „základní“ výbavy (uvozovky jsou na místě, obsahuje vše potřebné včetně zábavního systému a bezpečnostních asistentů) lehce přesáhla 1,7 milionu korun. Ale konkurence je na tom hůře, s výjimkou levnějšího Jeepu a BMW.

Špičková německá technika v luxusním balení prostě není levná. Ale zdá se, že mnoha lidem to nevadí: prodej ještě oficiálně ani nezačal a české zastoupení už eviduje přes stovku objednávek.

Panoramatická navigace

Velmi efektní „virtuální“ přístrojový štít, který za příplatek 17 tisíc korun nahradí klasické budíky, umí roztáhnout přes celý 12,3palcový displej navigaci. Budíky tachometru a otáčkoměru zajedou do stran a zmenší se, v normálním módu je navigace zobrazená uprostřed a budíky mají normální velikost. Krásným designovým prvkem je nepřerušená linie výdechů klimatizace před předními pasažéry a také ambientní osvětlení v podobě tenoulinkých linek rámujících madla dveří a lišty palubní desky – u něj máte na výběr z 20 barev. To, že jsou všude použity jen nejlepší materiály a dílenské zpracování je bezchybné, u auta této kategorie nepřekvapí.





Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.