Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi S4: 333 koní pro sedan i kombík

aktualizováno 
Nová generace sportovního Audi S4 se může pochlubit novým špičkovým třílitrovým šestiválcem s přímým vstřikováním benzinu a kompresorem. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Jedním z hlavních magnetů automobilky Audi na nadcházejícím říjnovém autosalonu v Paříži bude nová generace pořádně rychlého modelu S4. Nová esčtyřka bude k dispozici jako sedan a také v provedení kombi, tradičně pojmenovaném Avant.

Audi S4

Pod kapotou nové S4 najdeme klenot v podobě nového vidlicového šestiválce (sevření v úhlu 90 stupňů) s objemem tři litry. Motor 3.0 TFSI je vybaven přímým vstřikováním paliva a kompresorem. Pohonná jednotka nabídne maximální výkon 333 koní (245 kW). Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček: 2 500 až 4 850 ot./min.

Nový motor je nejen výkonný, ale také úsporný. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Sedan zrychlí z 0 na 100 za 5,1 sekundy, kombi Avant je pouze o jednu desetinu sekundy pomalejší. Akcelerace z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň proběhne za 4,4 sekundy.

Audi S4

Oproti předchozímu provedení Audi S4 je nová generace úspornější o 26 procent. Předchozí provedení spálilo 11 litrů paliva na 100 km, nová generace je o poznání méně žíznivější: sedan si řekne o 9,7 litrů na 100 km, kombi Avant pak o 9,9 litrů na 100 km. V obou případech se jedná o hodnoty v kombinovaném  provozu.

V základní verzi je nové audi vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání je možné S4 vybavit sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Ta umožňuje řazení páčkami pod volantem nebo zvolit zcela automatický mód. Audi S4 má trvalý pohon všech kol quattro, který za normálních podmínek posílá na zadní nápravu 60 procent výkonu.

K dispozici je i nový sportovní diferenciál na zadní nápravě. Ten zlepší trakci při zrychlování v zatáčce přesunutím výkonu na vnější kolo. Sportovní diferenciál dokáže přesunout výkon z jednoho zadního kola na druhé za méně než 100 milisekund.

Audi S4

Podvozek modelu S4 byl snížen oproti běžné A4 o 20 milimetrů. Standardně se dodávají osmnáctipalcová litá kola, zájemci si mohou připlatit ale i za devatenáctipalcová. Brzdové třmeny jsou provedeny v černé barvě, přední se honosí logem S4.

Design sportovního audi byl opticky vylepšen rozšířenými prahy a spoilerem na zádi. Efektně vypadají vnější zpětná zrcátka s povrchem imitujícím hliník. Při pohledu zezadu dává S4 na odiv svoji sílu čtveřicí výfuků. Přední xenonové světlomety mají světelné diody pro denní svícení, které vypadají nejen stylově, ale jsou také navýsost funkční.

Audi S4

Interiér je vyveden v černé barvě s doplňky z broušeného hliníku. Na výběr je i provedení doplňku z karbonu, dřeva nebo nerezavějící oceli. Řidič i spolujezdec se uvelebí ve sportovních sedadlech s výrazným bočním vedením.

Esčtyřka je vybavena multimediálním rozhraním MII, špičkovou audio soustavou od společnosti Bang & Olufsen, konektorem pro iPod a dalšími vymoženostmi. Nechybí adaptivní tempomat a parkovací systém, který umožní zaparkovat bez případných šrámů. Mezi doplňkovou výbavu patří třízónová automatická klimatizace a aktivní světlomety.

Nová generace Audi S4 se začne prodávat až příští rok v březnu.

Audi S4

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz