Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi S4: 333 koní pro sedan i kombík

aktualizováno 
Nová generace sportovního Audi S4 se může pochlubit novým špičkovým třílitrovým šestiválcem s přímým vstřikováním benzinu a kompresorem. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Jedním z hlavních magnetů automobilky Audi na nadcházejícím říjnovém autosalonu v Paříži bude nová generace pořádně rychlého modelu S4. Nová esčtyřka bude k dispozici jako sedan a také v provedení kombi, tradičně pojmenovaném Avant.

Audi S4

Pod kapotou nové S4 najdeme klenot v podobě nového vidlicového šestiválce (sevření v úhlu 90 stupňů) s objemem tři litry. Motor 3.0 TFSI je vybaven přímým vstřikováním paliva a kompresorem. Pohonná jednotka nabídne maximální výkon 333 koní (245 kW). Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček: 2 500 až 4 850 ot./min.

Nový motor je nejen výkonný, ale také úsporný. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Sedan zrychlí z 0 na 100 za 5,1 sekundy, kombi Avant je pouze o jednu desetinu sekundy pomalejší. Akcelerace z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň proběhne za 4,4 sekundy.

Audi S4

Oproti předchozímu provedení Audi S4 je nová generace úspornější o 26 procent. Předchozí provedení spálilo 11 litrů paliva na 100 km, nová generace je o poznání méně žíznivější: sedan si řekne o 9,7 litrů na 100 km, kombi Avant pak o 9,9 litrů na 100 km. V obou případech se jedná o hodnoty v kombinovaném  provozu.

V základní verzi je nové audi vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání je možné S4 vybavit sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Ta umožňuje řazení páčkami pod volantem nebo zvolit zcela automatický mód. Audi S4 má trvalý pohon všech kol quattro, který za normálních podmínek posílá na zadní nápravu 60 procent výkonu.

K dispozici je i nový sportovní diferenciál na zadní nápravě. Ten zlepší trakci při zrychlování v zatáčce přesunutím výkonu na vnější kolo. Sportovní diferenciál dokáže přesunout výkon z jednoho zadního kola na druhé za méně než 100 milisekund.

Audi S4

Podvozek modelu S4 byl snížen oproti běžné A4 o 20 milimetrů. Standardně se dodávají osmnáctipalcová litá kola, zájemci si mohou připlatit ale i za devatenáctipalcová. Brzdové třmeny jsou provedeny v černé barvě, přední se honosí logem S4.

Design sportovního audi byl opticky vylepšen rozšířenými prahy a spoilerem na zádi. Efektně vypadají vnější zpětná zrcátka s povrchem imitujícím hliník. Při pohledu zezadu dává S4 na odiv svoji sílu čtveřicí výfuků. Přední xenonové světlomety mají světelné diody pro denní svícení, které vypadají nejen stylově, ale jsou také navýsost funkční.

Audi S4

Interiér je vyveden v černé barvě s doplňky z broušeného hliníku. Na výběr je i provedení doplňku z karbonu, dřeva nebo nerezavějící oceli. Řidič i spolujezdec se uvelebí ve sportovních sedadlech s výrazným bočním vedením.

Esčtyřka je vybavena multimediálním rozhraním MII, špičkovou audio soustavou od společnosti Bang & Olufsen, konektorem pro iPod a dalšími vymoženostmi. Nechybí adaptivní tempomat a parkovací systém, který umožní zaparkovat bez případných šrámů. Mezi doplňkovou výbavu patří třízónová automatická klimatizace a aktivní světlomety.

Nová generace Audi S4 se začne prodávat až příští rok v březnu.

Audi S4

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.