Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi TT jezdí na magnetech

  10:36aktualizováno  10:36
Na pohled rozhodně nezestárlo, přišel ale čas generační změny. U Brandenburské brány v Berlíně se představilo Audi TT 2. První generace způsobila v roce 1998 velké pozdvižení, odvaha se v automobilovém designu devadesátých let moc nenosila. Už první generace "TéTéčka" se stala ikonou. Neoplývá sice agresivitou a napohled příliš dynamické není, svými čistými a neotřelými tvary ale zaujme kamkoliv se podívá i dnes, když už odchází do automobilového důchodu.

Nové Audi TT - Nové Audi TT se představilo u Brandenburské brány v Berlíně | foto: Audi

Žádná revoluce v oblékání se u TT nekoná, vždyť právě pro jeho charakteristické ohlazené tvary se za ním každý ohlédne. Vše zůstalo na svém místě, auto dostalo o něco ostřejší rysy, a jak nepsané pravidlo světa aut velí, o pár centimetrů délkových a kubických povyrostlo.

Opticky téměř symetrické rozložení hmot, které dělalo "TTčko" první generace "TTčkem", se u "dvojky" vytratilo. Z Ingolstadtské novinky je dnes obyčejné kupé klasického střihu s dlouhou přídí a krátkým zadečkem.

Zaoblenou modernu TT opustilo a jde s davem. Na auta, která by se ho odvážila předjet, vrčí obří maskou po vzoru ostatních audi a výhružně ukazuje svaly. Při rychlostech nad 120 km/h se na zádi vysune přítlačné křídlo.

Za osm let svět automobilů povyrostl podle "TTčka" o 13,7 cm do délky a 7,8 cm do šířky. Nové kupé má 4178 mm délky, od zrcátku k zrcátku (šířka) to je 1842 mm, do výšky zabírá 1352  mm. Od jednoho devatenáctipalcového kola k druhému je to 2468 mm (rozvor), což je oproti předchůdci o pět centimetrů více. Do kufru se vejde 290 litrů zavazadel, sklopením sedadel se zvětší na 700 litrů.

Audi rádo hliník, 69% space framu karoserie je vyrobeno z hliníku, zbytek připadá na ocel. Těžší z kovů byl využit především na zadní části pro optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Interiér ctí filozofii automobilky se čtyři kruhy ve znaku. TT dostalo od koncernového bratrance Golfu GTI nekulatý volant, jeho spodní část je v zájmu lepšího nastupování zploštělá. V interiéru nesmí chybět hliníkové doplňky.

Největší novinkou - ovšem za příplatek - jsou speciální tlumiče pérování, naplněné kapalinou obsahující částice, které mění pod vlivem elektromagnetického pole svoji viskozitu a upravují tak charakteristiku tlumení.

Pro začátek bude pro TT na výběr ze dvou motorů. Přeplňovaný dvoulitr a atmosférický šestiválec 3,2 litru budou spolupracovat s šestistupňovým manuálem, za příplatek bude dvouspojkové DSGčko. Čtyřválec bude pohánět kola přední nápravy, "TTčko" s šestiválcem dostane pohon všech kol quattro.

Audi TT

2,0 TFSI

3,2 V6 

objem motoru (ccm)

1984

3189

výkon (kW/k)

147/200

184/250

kroutící moment (Nm)

280

320

max. rychlost (km/h)

240

250 (omezeno)

zrychlení 0-100 km/h (s)

6,6

5,9

prům. spotřeba (l)

7,7

10,3

cena (euro)*

31 900

39 900

cena s DSG (euro)*

 34 000

42 000

*ceny platí pro německý trh
Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.