Nový model korejské automobilky míří do vod, kterým vládne Škoda Octavia, Ford Focus, Citroën C4, Toyota Auris, Peugeot 307 nebo Renault Mégane. Vedení automobilky by určitě rádo zopakovalo úspěšné tažení koncernového sourozence "i-třicítky" slovenské Kii cee´d.
Nové auto z Česka bylo vyvíjeno v německém Rüsselheimu podle požadavků evropských zákazníků, jinde než v Evropě se také prodávat nebude. Z průzkumů automobilky Hyundai vyplynulo, že zákazník na "starém kontinentu" je spíše konzervativní a žádá především kvalitu, prostor, dobré jízdní vlastnosti a velkou nabídku motorů.
Zjistit, jestli se konstruktérům Hyundai podařilo požadavky rozmazlených Evropanů splnit, bude možné v průběhu léta, kdy odstartuje prodej.
425 centimetrů dlouhý pětidveřový hatchback časem doplní také kombík, stejně jako v případě cee´du.
Na výběr je z pěti motorů, dva rádi naftu, tři benzin. Nejslabší je benzinová čtrnáctistovka s maximálním výkonem 80 kW, jedna-šestka nabídne o deset kilowattů víc. Naftová 1,6 má kilowattů 85 a kroutících newtonmetrů 235.
Vrcholové varianty zážehových i vznětových jednotek mají dva litry. Benzinová má výkon 105 kW, naftová 103 kW. Největší točivý moment benzinového dvoulitru je 188 Nm, naftového 304 Nm.
Základní cena byla stanovena na 344 900 korun, nejlevnější naftová i30 je za 389 900, nejdražší český hyundai s dvoulitrovým turbodieselem a šestistupňovou manuální převodovkou vyjde na 589 900 korun, záruka je tříletá.
V základní ze čtyř stupňů výbav je šest airbagů, ABS, rádio s CD přehrávačem ovládané z volantu, centrální zamykání a palubní počítač. Stabilizační systém ESP je až v nejvyšší výbavě, za klimatizaci se připlácí 25 tisíc. Hyundai i30 má též homologaci pro přestavbu N1, umožňující odpočet DPH, nejlevnější i30 pak vyjde na 306 tisíc.
Do prodeje se i30 dostane o letních prázdninách. Sériová výroba začne v Nošovicích v roce 2009, do té doby bude i30 Hyundai vyrábět v Koreji.
Hyundai i30 v číslech | |||||||
délka x šířka x výška x rozvor |
4245 x 1775 x 1480 x 2650 mm | ||||||
objem kufru | 340-1250 litrů | ||||||
Motory | objem (ccm) | výkon (kW/k) | kroutící moment (Nm) | převodovka | max. rychlost (km/h) | zrychlení 0-100 km/h (s) | základní cena (Kč) |
1,4i | 1395 | 80/109 | 137 | 5st.man. | 187 | 12,6 | 344 900 |
1,6i | 1591 | 90/122 | 154 | 5st.man. 4st.aut. |
192 | 11,1 | 429 900 |
2,0 | 1975 | 105/143 | 188 | 5st.man. 4st.aut. |
205 | 10,6 | 509 900 |
1,6 CRDI (naftový) | 1582 | 85/116 | 255 | 5st.man. 4st.aut. |
188 | 11,6 | 389 900 |
2,0 CRDI (naftový) | 1991 | 103/140 | 304 | 6st.man. | 205 | 10,3 | 549 900 |