Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové BMW 3: máme ho!

  18:50aktualizováno  18:50
U nás se nic neutají, říká se s oblibou. Podobně na tom začínají být i naši západní sousedé. Automobilky hlídají své novinky jako oko v hlavě, BMW ale novou "trojku" neuhlídalo. Slovinská verze katalogu nového BMW řady 3, které si mnichovští šetří jako horkou novinku na autosalon do Paříže, utekla do světa.

Sedm let je v životě automobilů tak akorát, nadešel tedy čas změny.

Stávající model, nosící označení E46 nadčasových "předBangleovských tvarů", hned tak nezestárne.

Novinka, slyšící na jméno E90, je o poznání modernější a avantgardnější.

Stejně jako u ostatních aut s modrobílou vrtulí na kapotě, kterým ušil kabát Chris Bangle, je karoserie plná prolisů, křivek, oblin a hran.

Radikální tvary ve stylu BMW řady 7 najdeme i na novém "bavoráku". Auto se tak přibližuje starším sourozencům, řešením čelních partií  má pak nejblíže k nejmenšímu BMW řady 1.

Uvnitř je "trojka" té stávající vzdálená na hony. Tatam je koncepce přístrojové desky "vše na řidiče", BMW dnes razí horizontální linie a světlost. Vnitřek auta je tak řešený stejně jako u ostatních aut z Mnichova. Výrobce připravuje dvě verze přístrojové desky, jednu bez kapličky pro navigaci a grafický výstup systému iDrive a druhou s kapličkou.

Auto je 4520 mm dlouhé, 1817 mm široké a 1424 mm vysoké. Svatokrádeží by bylo pochybovat o jízdních vlastnostech, u BMW k nim napomáhá i dlouhý rozvor. U nové trojky to bude od kola ke kolu 2760 milimetrů. Do kufru se vejde 460 litrů zavazadel.

Pro začátek dostane trojka na výběr ze čtyř motorů. Dvoulitrové čtyřválce z jedničky s výkony 150 a 163 koní (benzinový a naftový) doplní dva benzinové šestiválce s objemy 2,5 a 3 litry.

Podle neověřených informací časem přibudou ještě další dva diesely: tří a tříapůllitrový. "Trojka" si však na ně počká až do roku 2006, stejně jako na verzi M3. Tu by měla přinést zima 2006.

Podívat se na "trojku" naživo bude možné koncem září na autosalonu v Paříži, k prodejcům pak dorazí v první polovině příštího roku.

BMW 3 (E90) v číslech

320i

325i

330i

320d

Motor

zážehový

zážehový

zážehový

vznětový

Počet válců/ventilů na válec

4/4

6/4

6/4

4/4

Objem motoru (ccm)

1995

není známo

2996

1995

Výkon (kW/koně) při ot./min

110/150 při 6200

není známo

190/258 při 6600

120/163 při 4000

Točivý moment (Nm) při ot./min

200 při 3600

není známo

300 při 2500

340 při 2000

Max. rychlost (km/h)

219

není známo

250

225

Zrychlení 0-100 km/h (s)

není známo

7,0

6,3

8,2

Pohotovostní hmotnost (kg)

1395

není známo

1525

1490

Délka (mm)

4520

Šířka (mm)

1817

Výška (mm)

1424

Rozvor (mm)

2760

Objem kufru (l)

460

Užitečná hmotnost (kg)

520

Řešením čelních partií má nová "trojka" nejblíže k nejmenšímu BMW řady 1.

Stejně jako ostatní auta s modrobílou vrtulí na kapotě kterým ušil kabát Chris Bangle je karoserie plná prolisů, křivek, oblin a hran.

Novinka, slyšící také na jméno E90, je o poznání modernější a avantgardnější.

Podívat se na "trojku" naživo bude možné koncem září na autosalonu va Paříži, do autosalonu pak dorazí v první polovině příštího roku.

Auto je 4520 mm dlouhé, 1817 mm široké a 1424 mm vysoké.

Vnitřek auta je tak řešený stejně jako u ostatních aut z Mnichova.

Uvnitř je "trojka" té stávající vzdálená na hony.

Výrobce připravuje dvě verze přístrojové desky.

Jednu bez kapličky pro navigaci a grafický výstup systému iDrive a druhou s kapličkou.

Automobilky hlídají své novinky jako oko v hlavě, BMW ale novou "trojku" neuhlídalo.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.