Nové BMW 3: máme ho!

  • 93
U nás se nic neutají, říká se s oblibou. Podobně na tom začínají být i naši západní sousedé. Automobilky hlídají své novinky jako oko v hlavě, BMW ale novou "trojku" neuhlídalo. Slovinská verze katalogu nového BMW řady 3, které si mnichovští šetří jako horkou novinku na autosalon do Paříže, utekla do světa.

Sedm let je v životě automobilů tak akorát, nadešel tedy čas změny.

Stávající model, nosící označení E46 nadčasových "předBangleovských tvarů", hned tak nezestárne.

Novinka, slyšící na jméno E90, je o poznání modernější a avantgardnější.

Stejně jako u ostatních aut s modrobílou vrtulí na kapotě, kterým ušil kabát Chris Bangle, je karoserie plná prolisů, křivek, oblin a hran.

Radikální tvary ve stylu BMW řady 7 najdeme i na novém "bavoráku". Auto se tak přibližuje starším sourozencům, řešením čelních partií  má pak nejblíže k nejmenšímu BMW řady 1.

Uvnitř je "trojka" té stávající vzdálená na hony. Tatam je koncepce přístrojové desky "vše na řidiče", BMW dnes razí horizontální linie a světlost. Vnitřek auta je tak řešený stejně jako u ostatních aut z Mnichova. Výrobce připravuje dvě verze přístrojové desky, jednu bez kapličky pro navigaci a grafický výstup systému iDrive a druhou s kapličkou.

Auto je 4520 mm dlouhé, 1817 mm široké a 1424 mm vysoké. Svatokrádeží by bylo pochybovat o jízdních vlastnostech, u BMW k nim napomáhá i dlouhý rozvor. U nové trojky to bude od kola ke kolu 2760 milimetrů. Do kufru se vejde 460 litrů zavazadel.

Pro začátek dostane trojka na výběr ze čtyř motorů. Dvoulitrové čtyřválce z jedničky s výkony 150 a 163 koní (benzinový a naftový) doplní dva benzinové šestiválce s objemy 2,5 a 3 litry.

Podle neověřených informací časem přibudou ještě další dva diesely: tří a tříapůllitrový. "Trojka" si však na ně počká až do roku 2006, stejně jako na verzi M3. Tu by měla přinést zima 2006.

Podívat se na "trojku" naživo bude možné koncem září na autosalonu v Paříži, k prodejcům pak dorazí v první polovině příštího roku.

BMW 3 (E90) v číslech

320i

325i

330i

320d

Motor

zážehový

zážehový

zážehový

vznětový

Počet válců/ventilů na válec

4/4

6/4

6/4

4/4

Objem motoru (ccm)

1995

není známo

2996

1995

Výkon (kW/koně) při ot./min

110/150 při 6200

není známo

190/258 při 6600

120/163 při 4000

Točivý moment (Nm) při ot./min

200 při 3600

není známo

300 při 2500

340 při 2000

Max. rychlost (km/h)

219

není známo

250

225

Zrychlení 0-100 km/h (s)

není známo

7,0

6,3

8,2

Pohotovostní hmotnost (kg)

1395

není známo

1525

1490

Délka (mm)

4520

Šířka (mm)

1817

Výška (mm)

1424

Rozvor (mm)

2760

Objem kufru (l)

460

Užitečná hmotnost (kg)

520

Řešením čelních partií má nová "trojka" nejblíže k nejmenšímu BMW řady 1.

Stejně jako ostatní auta s modrobílou vrtulí na kapotě kterým ušil kabát Chris Bangle je karoserie plná prolisů, křivek, oblin a hran.

Novinka, slyšící také na jméno E90, je o poznání modernější a avantgardnější.

Podívat se na "trojku" naživo bude možné koncem září na autosalonu va Paříži, do autosalonu pak dorazí v první polovině příštího roku.

Auto je 4520 mm dlouhé, 1817 mm široké a 1424 mm vysoké.

Vnitřek auta je tak řešený stejně jako u ostatních aut z Mnichova.

Uvnitř je "trojka" té stávající vzdálená na hony.

Výrobce připravuje dvě verze přístrojové desky.

Jednu bez kapličky pro navigaci a grafický výstup systému iDrive a druhou s kapličkou.

Automobilky hlídají své novinky jako oko v hlavě, BMW ale novou "trojku" neuhlídalo.

,