Sedm let je v životě automobilů tak akorát, nadešel tedy čas změny.
Stávající model, nosící označení E46 nadčasových "předBangleovských tvarů", hned tak nezestárne.
Novinka, slyšící na jméno E90, je o poznání modernější a avantgardnější.
Stejně jako u ostatních aut s modrobílou vrtulí na kapotě, kterým ušil kabát Chris Bangle, je karoserie plná prolisů, křivek, oblin a hran.
Radikální tvary ve stylu BMW řady 7 najdeme i na novém "bavoráku". Auto se tak přibližuje starším sourozencům, řešením čelních partií má pak nejblíže k nejmenšímu BMW řady 1.
Uvnitř je "trojka" té stávající vzdálená na hony. Tatam je koncepce přístrojové desky "vše na řidiče", BMW dnes razí horizontální linie a světlost. Vnitřek auta je tak řešený stejně jako u ostatních aut z Mnichova. Výrobce připravuje dvě verze přístrojové desky, jednu bez kapličky pro navigaci a grafický výstup systému iDrive a druhou s kapličkou.
Auto je 4520 mm dlouhé, 1817 mm široké a 1424 mm vysoké. Svatokrádeží by bylo pochybovat o jízdních vlastnostech, u BMW k nim napomáhá i dlouhý rozvor. U nové trojky to bude od kola ke kolu 2760 milimetrů. Do kufru se vejde 460 litrů zavazadel.
Pro začátek dostane trojka na výběr ze čtyř motorů. Dvoulitrové čtyřválce z jedničky s výkony 150 a 163 koní (benzinový a naftový) doplní dva benzinové šestiválce s objemy 2,5 a 3 litry.
Podle neověřených informací časem přibudou ještě další dva diesely: tří a tříapůllitrový. "Trojka" si však na ně počká až do roku 2006, stejně jako na verzi M3. Tu by měla přinést zima 2006.
Podívat se na "trojku" naživo bude možné koncem září na autosalonu v Paříži, k prodejcům pak dorazí v první polovině příštího roku.
BMW 3 (E90) v číslech
320i |
325i |
330i |
320d | |
Motor |
zážehový |
zážehový |
zážehový |
vznětový |
Počet válců/ventilů na válec |
4/4 |
6/4 |
6/4 |
4/4 |
Objem motoru (ccm) |
1995 |
není známo |
2996 |
1995 |
Výkon (kW/koně) při ot./min |
110/150 při 6200 |
není známo |
190/258 při 6600 |
120/163 při 4000 |
Točivý moment (Nm) při ot./min |
200 při 3600 |
není známo |
300 při 2500 |
340 při 2000 |
Max. rychlost (km/h) |
219 |
není známo |
250 |
225 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
není známo |
7,0 |
6,3 |
8,2 |
Pohotovostní hmotnost (kg) |
1395 |
není známo |
1525 |
1490 |
Délka (mm) |
4520 | |||
Šířka (mm) |
1817 | |||
Výška (mm) |
1424 | |||
Rozvor (mm) |
2760 | |||
Objem kufru (l) |
460 | |||
Užitečná hmotnost (kg) |
520 |
Řešením čelních partií má nová "trojka" nejblíže k nejmenšímu BMW řady 1. |
Stejně jako ostatní auta s modrobílou vrtulí na kapotě kterým ušil kabát Chris Bangle je karoserie plná prolisů, křivek, oblin a hran. |
Novinka, slyšící také na jméno E90, je o poznání modernější a avantgardnější. |
Podívat se na "trojku" naživo bude možné koncem září na autosalonu va Paříži, do autosalonu pak dorazí v první polovině příštího roku. |
Auto je 4520 mm dlouhé, 1817 mm široké a 1424 mm vysoké. |
Vnitřek auta je tak řešený stejně jako u ostatních aut z Mnichova. |
Uvnitř je "trojka" té stávající vzdálená na hony. |
Výrobce připravuje dvě verze přístrojové desky. |
Jednu bez kapličky pro navigaci a grafický výstup systému iDrive a druhou s kapličkou. |
Automobilky hlídají své novinky jako oko v hlavě, BMW ale novou "trojku" neuhlídalo. |