Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové BMW X3 se už prohání po silnicích. Premiéry se dočkáme v Paříži

  11:00aktualizováno  11:00
Současné BMW X3 je už na trhu nějaký ten pátek a tak se co nevidět dočkáme nástupce. Ten je již pilně testován. Oficiální představení se chystá na autosalon v Paříži, který se koná v říjnu.

Nová X3 se již pilně testuje a BMW se pochlubilo prvními fotografiemi. Novinka má sice testovací kamufláž, základní tvary jsou však již dobře patrné. Terénní BMW si zachová známé proporce, bude však o něco hranatější a také o trochu větší než úspěšný předchůdce.

Přes větší rozměry bude novinka lehčí než předchůdce o 25 Kg. Pod kapotou bychom se měli dočkat přeplňovaného dvoulitrového benzínového čtyřválce. To je dobrá zpráva pro ty, kteří chtějí ušetřit u benzínové pumpy i pro ekology. Nový motor by totiž měl být úspornější i šetrnější k životnímu prostředí.

BMW X3

Přeplňovaný čtyřválcový zážehový dvoulitr se pod kapotou nového BMW X3 objeví později. Zpočátku bude připravovaná novinka nabízena s benzínovými šestiválci xDrive23i a xDrive28i. Ten kdo má rád naftu sáhne po dvoulitrových turbodieselech xDrive20d a xDrive23d lišících se přeplňováním jedním nebo dvěma turbodmychadly.

Otazník visí nad verzí sDrive, která by měla pohon pouze zadních kol. U prestižního SUV by tuto volbu asi na rozdíl od malého BMW X1 mnoho zákazníku nezvolilo. Na druhou stranu by verze s pohonem pouze dvou kol měla nižší spotřebu a také by se snížily v současné době tolik sledované emise.

BMW X3

Není také tajemstvím, že zákazníci, kteří si pořizují automobily kategorie SUV, do terénu moc nevyrážejí. Přesto bude nová "ikstrojka" vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálů a chybět nebude ani asistent sjíždění svahů. Nové BMW X3 nabídne bohatší základní výbavu a luxusnější interiér. Přesto si novinka ponechá odstup o špičkového BMW X5.

Oficiální premiéru si druhá generace X3 od BMW odbude na říjnovém pařížském autosalonu.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.