Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové české auto právě startuje. Kia Venga za 280 tisíc

  13:34aktualizováno  18:19
Nejnovinkovatější autonovinku vyrábí od začátku listopadu v Nošovicích, právě dnes startuje její oficiální prodej. Zahajovací cena vengy je bez dvacetikoruny 300 tisíc korun. Na příští rok je připravená verze, která je ještě o dvacet tisíc levnější. Za 280 tisíc vengu koupíte už teď, v rámci zaváděcí akční slevy.

Korejská automobilka pochopila, že kreace vzniklé v Asii nemusí oku Evropanů lahodit. Vengu proto vymysleli a navrhli v evropských vývojových a designcentrech ve Frankfurtu a Rüsselsheimu a výrobu obstarává nošovická fabrika spřízněného Hyundaie.

Nová kia má zatopit třeba Opelu Meriva (chystá se jeho nová generace), Citroënu C3 Picasso a v Česku hlavně Škodě Roomster.

Kia Venga

Korejská novinka s Českým místem narození právě dnes vstupuje do prodeje. K mání je se čtyřmi motory: benzinovými 1,4 (66 kW) a 1,6 (92 kW) a turbodiesely 1,4 (66 kW) a 1,6 (94 kW). Oba nafťáky budou na některých trzích k mání ve slabších výkonových verzích, aby se "vešly" do nižších sazeb daní. Samozřejmostí je nadstandardní sedmiletá záruka (5 let na celý vůz a 7 na hnací ústrojí).

Může se hodit

Trendy automobily Kia.
Vyberte si auto, které zvýrazní vaši osobnost www.automodul.cz

Dnes se dá venga pořídit nejmíň za 299 980 korun, bude mít benzinovou 1,4 a ve výbavě mimo jiné šest airbagů, ABS a stabilizační systém (u Kie mu říkají ESC). Na jaře se ovšem objeví o dvacet tisíc levnější varianta s výbavou ochuzenou na dva airbagy, chybět bude i stabilizační systém. Za 279 980 korun koupíte vengu už teď, když využijete dvacetitisícovou slevu na verzi v první výbavě Active.

Kia Venga v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm)
4068 x 1765 x 1600 x 2615
objem kufru (l)
440-1253
základní cena
279 980 Kč

Připlatit si můžete třeba za prosklenou otevírací střechu, nebo za parkovací kameru. Když si koupíte vestavěnou navigaci, bude obraz z kamery viditelný na displeji, když za navigaci ušetříte, parkujete podle obrázku, který se promítá na zpětném zrcátku.

Venga má být členem smečky malých aut Kie, do které patří hatchback rio a městský "teréňák" soul. Jenže venga svými rozměry i užitnou hodnotou své sourozence přerostla a pravděpodobně bude přetahovat i zákazníky úspěšnému cee´du.

Pohledný cvalík

Venga vypadá dobře zvenku i zevnitř. Boubelaté tvary dávají pocit robustnosti, pohledné detaily jí pak dávají nezaměnitelnou tvář.

Řidiči se zalíbí dobrý posez za volantem. Na výše položená sedadla se dobře nastupuje, sedíte výš než v obyčejném autě a při řízení máte lepší přehled o provozu. Skvělá jsou velká zrcátka.

Kia Venga

Posádce nabídne venga spoustu místa do všech směrů. Interiér je hodně široký a za průměrně narostlým řidičem mají cestující vzadu hromadu centimetrů hlavně pro nohy. Ve venze se totiž dají zadní sedadla posunout až o 13 centimetrů a změnit sklon opěradel.

Praktické je polohovatelné dno kufru, když dáte podlahu do vrchních úchytů, bude zařezávat s hranou nárazníku a pod ní schováte menší kousky z nákupu. Zadní sedadla pak jednoduše sklopíte a vytvoříte tak rovnou plochu. Základní objem kufru je 440 litrů, když si posunete sedadla vpřed, naložíte až 570 litrů, ve dvoumístném obsazení až 1 253 litrů.

Malý benziňák stačí

V Římě a okolí, kam automobilka redakci na premiérové svezení s prvními sériovými vengami pozvala, jsme vyzkoušeli základní benzinovou jedna-čtyřku a nejsilnější turbodiesel 1,6 litru (94 kW/128 koní).

Turbodiesel 1,6 je hezky pružný a s vengou dokáže slušně zacvičit. Má ale hodně hrubý hlas, a to i když se zahřeje. Drnčením pak obtěžuje posádku v nízkých i vysokých otáčkách. Automobilka udává kombinovanou spotřebu necelých pět litrů nafty na sto kilometrů.

Benzinová jedna-čtyřka bohatě stačí na běžné ježdění. Živý motor se rád vytáčí. Na dálniční závodění nezákonnými rychlostmi vhodný nebude, pro klidnou jízdu s rodinou - ke které je venga určená - se hodí dobře. Podle tabulek má mít spotřebu 6,2 litrů, do sedmi litrů by se měl klidný řidič vejít bez problémů.

Pro všechny verze bude k mání příplatkový ISG systém (Idle Stop & Go), který vypíná motor při postávání v kolonách a při čekání na zelenou.

Kia Venga

Podvozek je tvrdší a jistý

Jízda s česko-korejskou novinkou je jistá a pohodová. Padne řidiči do ruky po pár kilometrech.

Turbodieselová a benzinová verze mají trochu odlišně nakalibrované podvozky. Při jízdě to ale nepoznáte. Venga má tvrdé odpružení, na českých rozbitých silnicích bude pohodlnější zvolit menší ráfky s pneumatikami s větším profilovým číslem. Základem jsou patnáctipalcová kola, za příplatek můžete mít až sedmnáctipalcová.

V zatáčkách se naklání míň, než byste od MPV s výše položeným těžištěm čekali. Kola umístěná v rozích karoserie se totiž pořádně rozkročila. Řízení je dostatečně přesné a citlivé.

Motory pro Kiu Venga
motor 1,4 CVVT 1,6 CVVT 1,4 CRDi 1,6 CRDi
palivo benzin benzin nafta nafta
objem (ccm) 1396 1591 1396 1582
max. výkon (kW/k) 66/90 92/125 66/90 94/128
max. krouticí moment (Nm) 137 156 220 260
prům. spotřeba (l/100 km) 6,2 6,7 4,7 4,9
max. rychlost (km/h) 168 182 167 185
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,8 10,9 14,5 11,1







Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.