Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové české auto právě startuje. Kia Venga za 280 tisíc

  13:34aktualizováno  18:19
Nejnovinkovatější autonovinku vyrábí od začátku listopadu v Nošovicích, právě dnes startuje její oficiální prodej. Zahajovací cena vengy je bez dvacetikoruny 300 tisíc korun. Na příští rok je připravená verze, která je ještě o dvacet tisíc levnější. Za 280 tisíc vengu koupíte už teď, v rámci zaváděcí akční slevy.

Korejská automobilka pochopila, že kreace vzniklé v Asii nemusí oku Evropanů lahodit. Vengu proto vymysleli a navrhli v evropských vývojových a designcentrech ve Frankfurtu a Rüsselsheimu a výrobu obstarává nošovická fabrika spřízněného Hyundaie.

Nová kia má zatopit třeba Opelu Meriva (chystá se jeho nová generace), Citroënu C3 Picasso a v Česku hlavně Škodě Roomster.

Kia Venga

Korejská novinka s Českým místem narození právě dnes vstupuje do prodeje. K mání je se čtyřmi motory: benzinovými 1,4 (66 kW) a 1,6 (92 kW) a turbodiesely 1,4 (66 kW) a 1,6 (94 kW). Oba nafťáky budou na některých trzích k mání ve slabších výkonových verzích, aby se "vešly" do nižších sazeb daní. Samozřejmostí je nadstandardní sedmiletá záruka (5 let na celý vůz a 7 na hnací ústrojí).

Může se hodit

Trendy automobily Kia.
Vyberte si auto, které zvýrazní vaši osobnost www.automodul.cz

Dnes se dá venga pořídit nejmíň za 299 980 korun, bude mít benzinovou 1,4 a ve výbavě mimo jiné šest airbagů, ABS a stabilizační systém (u Kie mu říkají ESC). Na jaře se ovšem objeví o dvacet tisíc levnější varianta s výbavou ochuzenou na dva airbagy, chybět bude i stabilizační systém. Za 279 980 korun koupíte vengu už teď, když využijete dvacetitisícovou slevu na verzi v první výbavě Active.

Kia Venga v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm)
4068 x 1765 x 1600 x 2615
objem kufru (l)
440-1253
základní cena
279 980 Kč

Připlatit si můžete třeba za prosklenou otevírací střechu, nebo za parkovací kameru. Když si koupíte vestavěnou navigaci, bude obraz z kamery viditelný na displeji, když za navigaci ušetříte, parkujete podle obrázku, který se promítá na zpětném zrcátku.

Venga má být členem smečky malých aut Kie, do které patří hatchback rio a městský "teréňák" soul. Jenže venga svými rozměry i užitnou hodnotou své sourozence přerostla a pravděpodobně bude přetahovat i zákazníky úspěšnému cee´du.

Pohledný cvalík

Venga vypadá dobře zvenku i zevnitř. Boubelaté tvary dávají pocit robustnosti, pohledné detaily jí pak dávají nezaměnitelnou tvář.

Řidiči se zalíbí dobrý posez za volantem. Na výše položená sedadla se dobře nastupuje, sedíte výš než v obyčejném autě a při řízení máte lepší přehled o provozu. Skvělá jsou velká zrcátka.

Kia Venga

Posádce nabídne venga spoustu místa do všech směrů. Interiér je hodně široký a za průměrně narostlým řidičem mají cestující vzadu hromadu centimetrů hlavně pro nohy. Ve venze se totiž dají zadní sedadla posunout až o 13 centimetrů a změnit sklon opěradel.

Praktické je polohovatelné dno kufru, když dáte podlahu do vrchních úchytů, bude zařezávat s hranou nárazníku a pod ní schováte menší kousky z nákupu. Zadní sedadla pak jednoduše sklopíte a vytvoříte tak rovnou plochu. Základní objem kufru je 440 litrů, když si posunete sedadla vpřed, naložíte až 570 litrů, ve dvoumístném obsazení až 1 253 litrů.

Malý benziňák stačí

V Římě a okolí, kam automobilka redakci na premiérové svezení s prvními sériovými vengami pozvala, jsme vyzkoušeli základní benzinovou jedna-čtyřku a nejsilnější turbodiesel 1,6 litru (94 kW/128 koní).

Turbodiesel 1,6 je hezky pružný a s vengou dokáže slušně zacvičit. Má ale hodně hrubý hlas, a to i když se zahřeje. Drnčením pak obtěžuje posádku v nízkých i vysokých otáčkách. Automobilka udává kombinovanou spotřebu necelých pět litrů nafty na sto kilometrů.

Benzinová jedna-čtyřka bohatě stačí na běžné ježdění. Živý motor se rád vytáčí. Na dálniční závodění nezákonnými rychlostmi vhodný nebude, pro klidnou jízdu s rodinou - ke které je venga určená - se hodí dobře. Podle tabulek má mít spotřebu 6,2 litrů, do sedmi litrů by se měl klidný řidič vejít bez problémů.

Pro všechny verze bude k mání příplatkový ISG systém (Idle Stop & Go), který vypíná motor při postávání v kolonách a při čekání na zelenou.

Kia Venga

Podvozek je tvrdší a jistý

Jízda s česko-korejskou novinkou je jistá a pohodová. Padne řidiči do ruky po pár kilometrech.

Turbodieselová a benzinová verze mají trochu odlišně nakalibrované podvozky. Při jízdě to ale nepoznáte. Venga má tvrdé odpružení, na českých rozbitých silnicích bude pohodlnější zvolit menší ráfky s pneumatikami s větším profilovým číslem. Základem jsou patnáctipalcová kola, za příplatek můžete mít až sedmnáctipalcová.

V zatáčkách se naklání míň, než byste od MPV s výše položeným těžištěm čekali. Kola umístěná v rozích karoserie se totiž pořádně rozkročila. Řízení je dostatečně přesné a citlivé.

Motory pro Kiu Venga
motor 1,4 CVVT 1,6 CVVT 1,4 CRDi 1,6 CRDi
palivo benzin benzin nafta nafta
objem (ccm) 1396 1591 1396 1582
max. výkon (kW/k) 66/90 92/125 66/90 94/128
max. krouticí moment (Nm) 137 156 220 260
prům. spotřeba (l/100 km) 6,2 6,7 4,7 4,9
max. rychlost (km/h) 168 182 167 185
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,8 10,9 14,5 11,1



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Nej auto na léto je bez střechy. V Mini mouchy vyšťouráte jen ze zubů

Mini Cabrio Cooper S

V době letních dovolených potkáváte na silnicích kvanta naložených kombíků s rakví na střeše. Češi hromadně migrují na...

První jízda novým Fordem Focus. Zas jezdí skvěle a má zajímavou cenu

Ford Focus

Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se zase povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace...

Najdete na iDNES.cz