Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové crashtesty: Honda Civic na maximum nedosáhla

aktualizováno 
Čtyři hvězdičky z pěti možných pro Hondu Civic a vůz Kia Carnival, tedy něco jako dvojka ve škole. Zato na jedničku v posledních nezávislých crashtestech obstál třetí účastník zkoušek, Lexus IS. Tak dopadlo nejposlednější kolo nárazových testů EuroNCAP.

Lexus IS - Lexus IS - boční náraz simuluje střet se stromem nebo sloupem | foto: EuroNCAP

Honda při čelním nárazu ztratila body za ochranu horních částí dolních končetin řidiče. Na vině je přílišný tlak od palubní desky a pohyb plynového pedálu při zkoušeném nárazu v rychlosti 64 km/h.

Kia Carnival zase ohrozila řidiče pedálem brzdy, rovněž palubní deskou a pohybem částí z motorového prostoru.

Nárazový test luxusního Lexusu IS dokázal přínos kolenních airbagů, kterými japonská automobilka chrání řidiče. Při zkoušeném nárazu zabránily poranění jeho kolen a stehen.

Druhá část testů EuroNCAP se vždy zaměří na bezpečnost dětí v sedačkách. Honda i Lexus uspěly se čtyřmi získanými hvězdičkami z maximálních pěti, Kia se musela spokojit se třemi.

Korejská Kia Carnival získala nejhorší vysvědčení v poslední třetí fázi testů, která  sleduje, jak dopadne střet zkoušených aut s chodci. Dosáhla jen na jednu hvězdičku. Lexus získal dvě hvězdičky a kulatá příď hondy zajistila modelu Civic dokonce tři hvězdičky z maximálních čtyř.

HONDA CIVIC

Crashtest Hondy CivicCrashtest Hondy Civic Crashtest Hondy CivicCrashtest Hondy Civic



ochrana posádky: 4/5
ochrana chodců: 3/4
ochrana dětí v doporučené sedačce: 4/5

KIA CARNIVAL

Kia CarnivalKia Carnival Kia CarnivalKia Carnival



ochrana posádky: 4/5
ochrana chodců: 1/4
ochrana dětí v doporučené sedačce: 4/5

LEXUS IS

Lexus ISLexus ISLexus ISLexus IS


ochrana posádky: 5/5
ochrana chodců: 2/4
ochrana dětí v doporučené sedačce: 3/5

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE VIDEO
CRASHTESTY ŠKODOVEK NA VLASTNÍ OČI 

Autoři:


Témata: Civic, zkouška, Honda, Kia, Lexus


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

BMW i8
Automobilky nestíhají snižovat emise. Budou platit miliardové pokuty

Do roku 2021 by mělo na každé vyrobené auto připadat průměrně jen 95 gramů emisí oxidu uhličitého na jeden kilometr. Tak pravila Evropská unie. Kdo tento limit...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.