Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové crashtesty: velikost neomezuje bezpečnost

aktualizováno 
Nezávislá organizace Euro NCAP otestovala v nárazových zkouškách dva vozy patřící mezi menší SUV a zjistila, že oba zaručují posádce dostatek bezpečí.

Land Rover v testech obstál na výbornou, ale pro chodce je hrozbou | foto: EuroNCAP

Land Rover Freelander  2 navíc získal plný počet pěti hvězdiček, více se zatím v crash testech nezávislé organizace Euro NCAP neuděluje a žádné malé SUV zatím v historii nárazových zkoušek na tuto metu nedosáhlo.

Druhý testovaný vůz, Suzuki Grand Vitara, dostal o hvězdičku méně za ochranu posádky než land rover. Na druhou stranu si japonský vůz odnesl výborné hodnocení v testu s chodci. Za simulované nárazy s pěšími přitom vozy SUV bývají často kritizováni. Jejich mohutné přídě totiž většinou znamenají pro chodce velkou hrozbu.

Prvním menším SUV v testech Euro NCAP byla před pěti lety Honda CR-V. Od té doby si tato nezávislá organizace posvítila na celkem devět obdobných automobilů. Za maximum mezi vozy této kategorie dosud platilo čtyřhvězdičkové hodnocení. Předchůdce tentokrát velmi úspěšného Land Roveru Freelander 2 dokonce dostal jen tři hvězdičky.

"Je docela překvapením, že se dlouho malým SUV nedařilo, aby v testech obstály na pět hvězdiček. Zároveň mne zklamalo, že výrobce (Land Rover) neinvestoval stejné úsilí do bezpečí pro chodce. V tomto ohledu dostal Land Rover Freelander 2 stejné vysvědčení jako jeho předchůdce – pouhou jednu hvězdičku,“ říká na adresu na jednu stranu úspěšného, ale zároveň i kritizovaného vozu Adrian Hobbs, generální sekretář Euro NCAP.

"Nelze si nevšimnout, že automobilky stále neberou v úvahu nebezpečí, které auta pro své okolí představují,“ dodal zástupce testovací organizace.

Mnohem lépe v tomto ohledu obstál v testech vůz Suzuki Grand Vitara. Pro chodce znamená menší hrozbu než land rover a získal tři hvězdičky. Mezi jeho konkurenty zatím nikdo na lepší výsledek nedosáhnul.

Vozy SUV se už několik let vezou na módní vlně a jsou v Evropě velmi oblíbené, také v Česku se jich každým rokem prodá více než v předchozím. Zároveň však robustní vozy SUV pravidelně čelí kritice za slabší bezpečnost. Jakoby výrobci u takto robustních aut na bezpeční příliš nehleděli, zatímco malým vozům dávají  v posledních letech stále odolnější karoserie.

Land Rover Freelander
Crashtest Land Rover FreelanderLand Rover Freelander

Crashtest Land Rover FreelanderCrashtest Land Rover Freelander


ochrana posádky 5*****
ochrana dětí v doporučené autosedačce 4****
ochrana chodců 1*

Suzuki Grand Vitara
Crashtest Suzuki Grand VitaraCrashtest Suzuki Grand Vitara

Crashtest Suzuki Grand VitaraCrashtest Suzuki Grand Vitara


ochrana posádky 4****
ochrana dětí v doporučené autosedačce 3***
ochrana chodců 3***

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.