Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové demio nese označení Mazda 2

  12:26aktualizováno  12:26
V Evropě nabitý segment malých vozů měřících necelé čtyři metry se rozroste o dalšího zástupce ze Země vycházejícího slunce. Přestože stejný vůz již od 7. srpna jezdí po japonských silnicích pod známým označením demio, u nás se nástupce tohoto jména nikdy neobjeví. V Evropě totiž ponese druhá generace demia výhradně nové číselné označení "2".

3,925 metru dlouhá novinka vycházející z ženevského konceptu MX Runabout se bude poprvé prezentovat na veřejnosti při pařížské autoshow na přelomu září a října. Na trhy se ale dostane o poznání později, neboť šéfové japonského koncernu teprve připravují ve španělské Valencii její výrobu. Ta pravděpodobně začne začátkem roku 2003.

Nová Mazda si zachovává vyšší profil karosérie (je o téměř 10 cm vyšší než například Škoda Fabia), což ji zejména uvnitř dělá opticky prostornější. Zástupci Mazdy hovoří o tom, že novou "dvojkou" mohou pohodlně cestovat lidé až 1,9 m vysocí. Zároveň ale Japonci nezapomínají ani na osoby nižšího vzrůstu. Za volantem se prý bude dobře cítit i člověk s pouhými 150-ti centimentry. Pro japonské vozy je takovýto kompromis nezbytností, neboť japonská a evropská populace je vzrůstem velmi rozdílná. K prostorovým charakteristikám zbývá ještě doplnit objem zavazadlového prostoru. Ten činí solidních 330 litrů.

Zajímavou novinkou u Mazdy 2 je i možnost sklopení sedadla spolujezdce až do vodorovné polohy, což výrazně usnadní přepravu dlouhých předmětů.

K pohonu Mazdy 2 jsou na výběr čtyři jednotky. V základu se objeví zážehový motor o objemu 1,25 litru s výkonem 55 kW (75 k), následuje 1,4 o výkonu 59 kW (80 k). Nejsilnější benzínovou variantou je stokoňová šestnáctistovka. Spořiví řidiči se pravděpodobně přikloní k dieselu 1,4 l se systémem common-rail (50 kW/ 68 k).

Investicí k zamyšlení při koupi "dvojky" se jistě stane poloautomatická převodovka ASM, která umožňuje sekvenční řazení rychlostních převodů páčkami u volantu. Tato příplatková výbava bude ale k dispozici pouze u benzínové čtrnáctistovky a dieselu se stejným objemem.

Takto vypadal koncept, který jsme viděli na jarním ženevském autosalonu. Šlo zjevně o vývojový stupeň nové "dvojky", jejíž podoba je zobrazené studii velice blízká

V Zemi vycházejícího slunce ponese Mazda 2 tradiční slovní označení demio.

V Zemi vycházejícího slunce ponese Mazda 2 tradiční slovní označení demio. Na zobrazené fotografii je jeho sportovní verze.

Automobilka zatím podobu interiéru nové "dvojky" nezveřejnila. Lze ale očekávat, že bude shodná či velice podobná se vzhledem japonské verze demio.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.