Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové "éčko" od mercedesu je na světě

  18:49aktualizováno  18:49
Na mezinárodní autosalon v Bruselu vsadili šéfové Mercedes-Benz při představování nástupce třídy E. Limuzína spatřila světlo světa po čtyřech letech vývoje, který spolykal dvě miliardy eur. Nové "éčko" navazuje na předchůdce z roku 1995, který slavil s 1,4 milionem vyrobených kusů obrovský úspěch.

Automobil plně designově zapadající do stylu současných Mercedesů podle prohlášení výrobce prý nastaví nové standardy v oblasti bezpečnosti, komfortu i jízdních vlastností. Nový vůz navazuje na tehdy převratný design předních světlometů, který rozčeřil konzervativní vody Mercedesu. Nechybí tedy oválné světlomety s čirou optikou, které jsou však skloněny pod úhlem masky. Tvůrci auta se snažili dát limuzíně sportovní střih, čemuž přizpůsobili i zadní svítilny.

"Éčko", které by mělo zaplňovat showroomy autosalonů v průběhu března, bude zpočátku vybaveno pěti motory. Zákazníci budou moci vybírat z dvou šestiválcových benzínových jednotek, dieselů a jednoho "manažerského" osmiválce.

Výkon zážehových agregátů se bude pohybovat v rozmezí od 130 do 225 kilowatt, dva naftové turbodiesely CDI nabídnou maximálně 110 (150 koní) a 130 kW (177 koní). U většiny modelů slibují zástupci Mercedesu nižší spotřebu. Ta by měla klesnout v porovnání se současnou E-třídou v průměru o 0,9 litru na 100 km. Benzinové jednotky V6 a V8 s objemy 2,4 a 5,0 litru jsou vybaveny tříventilovou technikou s dvěma zapalovacími svíčkami na každý válec (úspora paliva, nižší emise). Manažerský pětilitr je z limmuzíny S500, dosahuje neuvěřitelného výkonu 225 kW (306 koní).

I nejnovější Mercedes, jak je u této značky obvyklé, bude k dostání se třemi stupni výbav: Classic, Elegance a Avantgarde. Již v základu (Classic) je standardem rádio, automatická klimatizace, hliníková kola, nový brzdný systém SBC (Sensotronic Brake Control) a samozřejmě další bezpečnostní prvky.

Bruselský autosalon, kde bude Mercedes-Benz E hlavní atrakcí, se pro veřejnost otevřel 17. ledna a trval deset dní. Letošním ročníkem slaví sté výročí konání a tak organizátoři připravili několik speciálních akcí pro zdůraznění dlouhé tradice. V hale královny Astrid návštěvníky přivítá výstava "1902 - 2002", která poukazuje na zlomové okamžiky jednotlivých ročníků. Na stejném místě se budou konat i četné přednášky a diskuse vztahující se nejen k současnému směřování automobilového průmyslu. Pořadatelé také vydali speciální album, které bude možné v limitované sérii koupit pouze v bruselském výstavním prostoru.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.