Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové "éčko" od mercedesu je na světě

  18:49aktualizováno  18:49
Na mezinárodní autosalon v Bruselu vsadili šéfové Mercedes-Benz při představování nástupce třídy E. Limuzína spatřila světlo světa po čtyřech letech vývoje, který spolykal dvě miliardy eur. Nové "éčko" navazuje na předchůdce z roku 1995, který slavil s 1,4 milionem vyrobených kusů obrovský úspěch.

Automobil plně designově zapadající do stylu současných Mercedesů podle prohlášení výrobce prý nastaví nové standardy v oblasti bezpečnosti, komfortu i jízdních vlastností. Nový vůz navazuje na tehdy převratný design předních světlometů, který rozčeřil konzervativní vody Mercedesu. Nechybí tedy oválné světlomety s čirou optikou, které jsou však skloněny pod úhlem masky. Tvůrci auta se snažili dát limuzíně sportovní střih, čemuž přizpůsobili i zadní svítilny.

"Éčko", které by mělo zaplňovat showroomy autosalonů v průběhu března, bude zpočátku vybaveno pěti motory. Zákazníci budou moci vybírat z dvou šestiválcových benzínových jednotek, dieselů a jednoho "manažerského" osmiválce.

Výkon zážehových agregátů se bude pohybovat v rozmezí od 130 do 225 kilowatt, dva naftové turbodiesely CDI nabídnou maximálně 110 (150 koní) a 130 kW (177 koní). U většiny modelů slibují zástupci Mercedesu nižší spotřebu. Ta by měla klesnout v porovnání se současnou E-třídou v průměru o 0,9 litru na 100 km. Benzinové jednotky V6 a V8 s objemy 2,4 a 5,0 litru jsou vybaveny tříventilovou technikou s dvěma zapalovacími svíčkami na každý válec (úspora paliva, nižší emise). Manažerský pětilitr je z limmuzíny S500, dosahuje neuvěřitelného výkonu 225 kW (306 koní).

I nejnovější Mercedes, jak je u této značky obvyklé, bude k dostání se třemi stupni výbav: Classic, Elegance a Avantgarde. Již v základu (Classic) je standardem rádio, automatická klimatizace, hliníková kola, nový brzdný systém SBC (Sensotronic Brake Control) a samozřejmě další bezpečnostní prvky.

Bruselský autosalon, kde bude Mercedes-Benz E hlavní atrakcí, se pro veřejnost otevřel 17. ledna a trval deset dní. Letošním ročníkem slaví sté výročí konání a tak organizátoři připravili několik speciálních akcí pro zdůraznění dlouhé tradice. V hale královny Astrid návštěvníky přivítá výstava "1902 - 2002", která poukazuje na zlomové okamžiky jednotlivých ročníků. Na stejném místě se budou konat i četné přednášky a diskuse vztahující se nejen k současnému směřování automobilového průmyslu. Pořadatelé také vydali speciální album, které bude možné v limitované sérii koupit pouze v bruselském výstavním prostoru.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: Levá na brzdě, pravá na plynu. Česká kráska se chystá na první závod

Octavia Cup

O nadcházejícím víkendu startuje nový ročník Octavia Cupu. Seriál, v němž se po okruzích prohání smečka stejných...

Autofotka týdne: Krása terénních drsňáků, které jindy nepotkáte

Jeep Wagoneer Roadtrip

Tisíce offroadových fanoušků se sjely na každoroční Jeep Safari v utažském Moabu. Automobilka Jeep si už po...

Nedostatek umělého semiše pro auta. Výrobce nestíhá vyrábět alcantaru

Česká premiéra sportovního SUV Lamborghini Urus

Italská firma Alcantara, která vyrábí stejnojmennou syntetickou náhradu semiše, hlásí nedostatek výrobních kapacit, aby...

Najdete na iDNES.cz