Nové "éčko" od mercedesu je na světě

Na mezinárodní autosalon v Bruselu vsadili šéfové Mercedes-Benz při představování nástupce třídy E. Limuzína spatřila světlo světa po čtyřech letech vývoje, který spolykal dvě miliardy eur. Nové "éčko" navazuje na předchůdce z roku 1995, který slavil s 1,4 milionem vyrobených kusů obrovský úspěch.

Automobil plně designově zapadající do stylu současných Mercedesů podle prohlášení výrobce prý nastaví nové standardy v oblasti bezpečnosti, komfortu i jízdních vlastností. Nový vůz navazuje na tehdy převratný design předních světlometů, který rozčeřil konzervativní vody Mercedesu. Nechybí tedy oválné světlomety s čirou optikou, které jsou však skloněny pod úhlem masky. Tvůrci auta se snažili dát limuzíně sportovní střih, čemuž přizpůsobili i zadní svítilny.

"Éčko", které by mělo zaplňovat showroomy autosalonů v průběhu března, bude zpočátku vybaveno pěti motory. Zákazníci budou moci vybírat z dvou šestiválcových benzínových jednotek, dieselů a jednoho "manažerského" osmiválce.

Výkon zážehových agregátů se bude pohybovat v rozmezí od 130 do 225 kilowatt, dva naftové turbodiesely CDI nabídnou maximálně 110 (150 koní) a 130 kW (177 koní). U většiny modelů slibují zástupci Mercedesu nižší spotřebu. Ta by měla klesnout v porovnání se současnou E-třídou v průměru o 0,9 litru na 100 km. Benzinové jednotky V6 a V8 s objemy 2,4 a 5,0 litru jsou vybaveny tříventilovou technikou s dvěma zapalovacími svíčkami na každý válec (úspora paliva, nižší emise). Manažerský pětilitr je z limmuzíny S500, dosahuje neuvěřitelného výkonu 225 kW (306 koní).

I nejnovější Mercedes, jak je u této značky obvyklé, bude k dostání se třemi stupni výbav: Classic, Elegance a Avantgarde. Již v základu (Classic) je standardem rádio, automatická klimatizace, hliníková kola, nový brzdný systém SBC (Sensotronic Brake Control) a samozřejmě další bezpečnostní prvky.

Bruselský autosalon, kde bude Mercedes-Benz E hlavní atrakcí, se pro veřejnost otevřel 17. ledna a trval deset dní. Letošním ročníkem slaví sté výročí konání a tak organizátoři připravili několik speciálních akcí pro zdůraznění dlouhé tradice. V hale královny Astrid návštěvníky přivítá výstava "1902 - 2002", která poukazuje na zlomové okamžiky jednotlivých ročníků. Na stejném místě se budou konat i četné přednášky a diskuse vztahující se nejen k současnému směřování automobilového průmyslu. Pořadatelé také vydali speciální album, které bude možné v limitované sérii koupit pouze v bruselském výstavním prostoru.