Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové fáro pro Batmana: Maybach Exelero jezdí 351 km/h

  15:13aktualizováno  15:13
Strašidelné auto, ve kterém Batmanovi neunikne žádný padouch. Rychlé, silné, majestátní, nepřehlédnutelné - až bude oblíbený hrdina měnit svůj vozový park, nikam jinam než k Maybachu nezamíří. Jediný exemplář exelera na světe má ale prozatím jiný mnohem přízemnější úkol: propagovat pneumatiky.

Maybach není úplně nejobvyklejší značkou na silnicích.

Gigantické kupé exelero je ale opravdovým unikátem.

Autosochu vytvořili ve spolupráci designéři italské designérské kanceláře Stola a studenti a profesoři z Pforzheimské polytechniky. Temný speciál, který každého dojede, předjede a ohromí, má na trh uvést novou řadu sportovních pneumatik značky Fulda.

Volba nepadla na automobilovou aristokracii jménem Maybach náhodou. Už v 30. letech používala německá pneumatikářská firma pro testování svých gum Maybach SW 38. O 66 let později měl za úkol Maybach Exelero pokořit rychlost 350 kilometrů v hodině. 

Maybach Exelero v číslech

Motor

vidlicový dvanáctiválec, svírající úhel 60 stupňů

Objem

5908 ccm

Max. výkon

515 kW / 700 koní při 5000 ot./min

Max. kroutící moment

1020 při 2500 ot./min

Délka

5890 mm

Šířka

2140 mm

Výška

1390 mm

Rozvor

3390 mm

Pohotovostní hmotnost

2660 kg

Maximální hmotnost

2960 kg

Pneumatiky

315/25 ZR 23

Brzdy

kotoučové s vnitřním chlazením, vpředu: průměr - 376 mm, dva čtyřpístkové třmeny na disk; vzadu: průměr - 355 mm, jeden čtyřpístkový třmen na disk

Maximální rychlost

351,45 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

4,4 s

Umírněnost se nenosí
Všechno na autě je velké, výrazné a dávající na odiv majestát. Auto je hrozitánsky rychlé už na pohled, a což teprve, když krouží po okruhu Nardo. To se téměř šestimetrová bestie rozdovádí na neuvěřitelných 351,45 kilometrů v hodině. Jak pak 2660 kilogramů těžké auto hnané 700 koňskými silami brzdí, ví opravdu jen Batman a jeho nadpozemské schopnosti.

Gotika v pohybu
Auto retro proporcí a hi-tech detailů má za úkol posílat diváky "do kolen". A obří míry 5,89 x 2,14 x 1,39 x 3,39 m (délka x šířka x výška x rozvor) a gotické tvary to zvládají i z pouhých fotografií. Blyštivý kov a chrom, kam oko pohlédne a černočerný lak, kola, za která se nestydí ani lokomotivy, mříž chladiče jak brána do pekla...

Bohové se zlobí
Dvanáct válců a v nich 5,9 litru místo pro 700 hlavé stádo (515 kW). Jako bič ho pobízejí k úprku dvě hvízdající turbodmychadla, koně tak dávají to nejlepší při 5000 otáčkách. Sebevědomí inženýrům Fuldy rozhodně nechybí, co musí s jejich pneumatikami provádět 1020 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu od 2500 ot./min ale přesahuje meze představivosti.

Interiér se nese v přeci jen trochu umírněnějším duchu. Ďábelské svezení naznačuje rudá kůže, oživující (jak jinak než) černě vyvedený vnitřek vozu, oči přitahují anatomická sedadla s pětibodovými pásy. Sportovního ducha dotvářejí výplně z uhlíkového materiálu. Mezi řidičem a spolujezdcem se rozpíná tunel, samozřejmě patřičně mohutný, ze kterého vyrůstá středový panel s navigací, klimatizací apod.

Jednou a dost
Jeden jediný exemplář exelera se bude jako černý přízrak zjevovat na autosalonech, výstavách a reklamních akcích gumárenské společnosti.

Batman má o čem snít...

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.