Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nové fáro pro Batmana: Maybach Exelero jezdí 351 km/h

  15:13
Strašidelné auto, ve kterém Batmanovi neunikne žádný padouch. Rychlé, silné, majestátní, nepřehlédnutelné - až bude oblíbený hrdina měnit svůj vozový park, nikam jinam než k Maybachu nezamíří. Jediný exemplář exelera na světe má ale prozatím jiný mnohem přízemnější úkol: propagovat pneumatiky.

Maybach není úplně nejobvyklejší značkou na silnicích.

Gigantické kupé exelero je ale opravdovým unikátem.

Autosochu vytvořili ve spolupráci designéři italské designérské kanceláře Stola a studenti a profesoři z Pforzheimské polytechniky. Temný speciál, který každého dojede, předjede a ohromí, má na trh uvést novou řadu sportovních pneumatik značky Fulda.

Volba nepadla na automobilovou aristokracii jménem Maybach náhodou. Už v 30. letech používala německá pneumatikářská firma pro testování svých gum Maybach SW 38. O 66 let později měl za úkol Maybach Exelero pokořit rychlost 350 kilometrů v hodině. 

Maybach Exelero v číslech

Motor

vidlicový dvanáctiválec, svírající úhel 60 stupňů

Objem

5908 ccm

Max. výkon

515 kW / 700 koní při 5000 ot./min

Max. kroutící moment

1020 při 2500 ot./min

Délka

5890 mm

Šířka

2140 mm

Výška

1390 mm

Rozvor

3390 mm

Pohotovostní hmotnost

2660 kg

Maximální hmotnost

2960 kg

Pneumatiky

315/25 ZR 23

Brzdy

kotoučové s vnitřním chlazením, vpředu: průměr - 376 mm, dva čtyřpístkové třmeny na disk; vzadu: průměr - 355 mm, jeden čtyřpístkový třmen na disk

Maximální rychlost

351,45 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

4,4 s

Umírněnost se nenosí
Všechno na autě je velké, výrazné a dávající na odiv majestát. Auto je hrozitánsky rychlé už na pohled, a což teprve, když krouží po okruhu Nardo. To se téměř šestimetrová bestie rozdovádí na neuvěřitelných 351,45 kilometrů v hodině. Jak pak 2660 kilogramů těžké auto hnané 700 koňskými silami brzdí, ví opravdu jen Batman a jeho nadpozemské schopnosti.

Gotika v pohybu
Auto retro proporcí a hi-tech detailů má za úkol posílat diváky "do kolen". A obří míry 5,89 x 2,14 x 1,39 x 3,39 m (délka x šířka x výška x rozvor) a gotické tvary to zvládají i z pouhých fotografií. Blyštivý kov a chrom, kam oko pohlédne a černočerný lak, kola, za která se nestydí ani lokomotivy, mříž chladiče jak brána do pekla...

Bohové se zlobí
Dvanáct válců a v nich 5,9 litru místo pro 700 hlavé stádo (515 kW). Jako bič ho pobízejí k úprku dvě hvízdající turbodmychadla, koně tak dávají to nejlepší při 5000 otáčkách. Sebevědomí inženýrům Fuldy rozhodně nechybí, co musí s jejich pneumatikami provádět 1020 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu od 2500 ot./min ale přesahuje meze představivosti.

Interiér se nese v přeci jen trochu umírněnějším duchu. Ďábelské svezení naznačuje rudá kůže, oživující (jak jinak než) černě vyvedený vnitřek vozu, oči přitahují anatomická sedadla s pětibodovými pásy. Sportovního ducha dotvářejí výplně z uhlíkového materiálu. Mezi řidičem a spolujezdcem se rozpíná tunel, samozřejmě patřičně mohutný, ze kterého vyrůstá středový panel s navigací, klimatizací apod.

Jednou a dost
Jeden jediný exemplář exelera se bude jako černý přízrak zjevovat na autosalonech, výstavách a reklamních akcích gumárenské společnosti.

Batman má o čem snít...

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...