Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Ferrari F60 America si nekoupíte. Vyprodáno ještě před premiérou

  12:04aktualizováno  12:04
Ferrari vzalo model F12 a uřízlo mu střechu. Novinka se jmenuje F60 a je určená jenom pro USA. Navíc bude vyrobeno jen deset aut a všechna byla zamluvená ještě před premiérou. Cena v přepočtu přes 50 milionů korun rozhodně nebyla pro zájemce překážkou.

Ferrari F60America | foto: Ferrari

Nové ferrari se nejmenuje F60 a America jen tak. Především je určené jen pro americký trh, proto America. Důvodem této geografické výjimečnosti je výročí působení značky na trhu USA, proto F60. Novinka se veřejnosti představila v Beverly Hills, kde možná žije většina budoucích majitelů.

Fotogalerie

F60 America není zcela novým modelem v pravém slova smyslu. Je to roadster vytvořený z modelu F12 (více zde). Výrobce odstranil střechu a přidal za dvě místa masivní ochranné oblouky, které jsou protažené výrazně dozadu. Zajímavostí je, že přední část ochranných oblouků je potažena kůží. Podobný roadster již Ferrari z modelu F12 vytvořilo, specialita F12 TRS má ale záď za kabinou řešenou trochu jinak.

Oproti Ferrari F12 má novinka několik pozměněných prvků karoserie, odstraněnou střechu nepočítaje. Výrobce upravil přední i zadní nárazníky, pohrál si i s designem boků, takže F60 má trochu jiný profil bočních prolisů. Exkluzivnější je interiér barevně rozdělený mezi červenou polovinu řidiče a černou spolujezdce. To, že je model určený jen pro zájemce z Ameriky, ukazují vyšité vlajky v úzkých pruzích na obou sedadlech. Části přístrojového panelu a výplně dveří jsou kompozitové. Nechybí logo výročí působení v USA, jedno je v interiéru na středovém tunelu, čtyři další na kolech.

Ferrari F60America

Otevřená kabina se dobře uplatní v suchých a teplých oblastech jihozápadní části USA. K autu sice majitelé dostanou plátěnou střechu, ale je to opravdu nouzové řešení. Střecha se totiž nasazuje ručně, žádné ovládání elektromotory, jak to dnes bývá obvyklé, nedostala. Navíc ji lze použít jen do rychlosti 120 kilometrů za hodinu. Pro běžný americký provoz to moc vadit nebude. Navíc je pravděpodobné, že výjimečné F60 skončí spíš ve sbírkách v klimatizovaných garážích, takže střechu majitelé vůbec řešit nebudou.

Což by ale byla škoda, protože dynamika auta je vynikající. Sice se tady od dárcovského modelu F12 nezměnilo, ale dvanáctiválec objemu 6,3 litru o výkonu 544 kW a maximu točivého momentu 690 Nm pro velmi dynamickou jízdu rozhodně stačí. Poháněná jsou zadní kola přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku. Na stovku auto zrychlí za 3,1 sekundy, maximální rychlost výrobce neuvádí.

Model F60 America by měl být předzvěstí nové strategie Ferrari, kdy bude automobilka častěji nabízet speciální limitované série, primárně určené pro sběratele. Ceny budou podobně jako v případě tohoto modelu astronomické, násobné oproti základním modelům značky. Je to jedna z posledních strategií, kterou nadiktoval Ferrari odcházející šéf Luca di Montezemolo.

Ferrari F60America

Ferrari totiž čeká velké střídání. Luca di Montezemolo končí za kormidlem Ferrari, odchází na vrcholu, automobilka vydělává rekordní sumy a jeho sázka na exkluzivitu zjevně funguje. Ferrari pod jeho vedením nešlo do masové produkce, ročně vyrobí jen 7 000 aut. Za odchodem stojí Sergio Marchionne, šéf Fiatu, který o odchodu di Montezemola přesvědčil majitele firmy rodinu Agnelliů.

Marchionne udělal z Fiatu, pod který patří i Ferrari, velkou a relativně úspěšnou světovou firmu. Chryslery a Dodge, které Fiat získal před pár lety za velké americké automobilové krize, byly to trefou do černého. Alfa Romeo ohlásila na příští rok „restart“ a Lancii fakticky Fiat odepsal. I proto překvapuje, že končí právě di Montezemolo z veleúspěšného Ferrari.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.